וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מהיר: קיה קרניבל החדש - ממותה עדינה

10.11.2015 / 7:31

שמונה מושבים מלאים, מרחב עצום, תא מטען מפלצתי, מנוע חזק ומתלים רכים הופכים את הקרניבל לווילה על גלגלים ולרכב מושלם למשפחה הגדולה באמת

מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015. קובי ליאני
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015/קובי ליאני

בשנים האחרונות, מרבית יצרניות הרכב הרימו דגל לבן ופרשו לחלוטין מהקרב בשוק המשפחות הגדולות. מתקופה שבה תחת כנפי כל מותג הוצע מיניוואן עם 5 או 7 מושבים, לעידן שבו אם זה לא קרוסאובר, תצטרכו להידפק על דלתות אולם תצוגה זר. למאזדה היה ה-MPV הפופולארי שנכחד, למיצובישי את הגרנדיס, ליונדאי את הטראג'ט, לקיה את הקרניבל, לפיאט את האוליסה (ומקביליו הצרפתיים) ועוד. ומה היום? קרייזלר ממשיכה להציע כאן את הווייג'ר, סיאט מציעה את האלהמברה ועכשיו קיה חוזרת למגרש דל המתחרים עם הקרניבל החדש, סדונה בארה"ב.

הקרניבל הזה לא בא להתחרות במאזדה5 או ברנו גרנד סניק, אלא בקצה קבוצת הוואנים הגדולים. דגש על המילה גדולים, שכן הקרניבל שמיועד במקור לשוק האמריקני, גם מגיע בממדים שהדוד סאם אוהב, גם אם אין לו באמת 6 ילדים. אז אחרי שיבוא הטויוטה סיינה נעצר, הקרניבל בא כדי למלא את החלל ולפי המבחן שלנו, העתיד נראה מבטיח עבורו.

מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015. קובי ליאני
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015/קובי ליאני

תא נוסעים

כבר זמן רב עבר מאז ישבנו בקבינה כל כך גדולה כשל הקרניבל החדש. אין שלא תגלגלו את המספרים, 511.5 ס"מ לאורך, 198.5 ס"מ לרוחב, 174 ס"מ לגובה אומרים הרבה מאוד רכב. המון. משטחי פח עצומים, אבל קיה ליטפו ועגלו אותם כך שלמרות הממדים, הקרניבל לא נופל למלכודת הקוביה על גלגלים ומצלח, בעזרת גריל נאה ופנסים, להראות חביב למדי. ידידותי.

כשפותחים את הדלתות (שתי דלתות חשמליות מאחור), מבינים כיצד נוצלו כל הסנטימטרים כולם. תא המנוע קטן ודחוס, כך שהכל מוקדש לנוסעים. ההורים מקבלים שורה סופר מרווחת ונעימה, עם קונסולה גדולה בין המושבים שמדופנת באינספור מחזיקי כוסות, תאי אחסון, שקעי USB (גם לטעינה מהירה), שקעי 12 וולט להפעלת מכשירים שונים, בקרת אקלים עם שלושה אזורים שנשלטים מהדשבורד, מערכת מולטימדיה מתקדמת ואיכותית, מראה לצפיה בנוסעים מאחור, מצלמת נסיעה לאחור ועוד.

היושבים בשורה השניה מקבלים שני מושבים בגודל מלא ועוד אחד בגודל כמעט מלא, כולם נעים על מסילות לשם השפעה על המרחב ומסוגלים להתקפל למצב עמידה למקרה שתרצו למקסם את שטח ההטענה או להקל על הכניסה לשורה השלישית. גם בזו יש מקום לשלושה נוסעים נוספים, מה שמעלה את הספירה לשמונה בסך הכל. השורה השלישית מתקפלת לתוך הרצפה ומציעה 2,000 ליטר הטענה במצב זה, אבל גם כאשר היא בשימוש, עדיין ישנם 960 ליטרים של נפח הטענה, כאמור בנוסף לשמונת הנוסעים. מדהים.

לטובת המבחן של הקיה קרניבל, אספנו את כל המשפחה שלנו ועדיין זה לא הספיק. שני ההורים בחזית, שלושת הילדים מאחור ועדיין לא התקרבנו למקסם את היכולת בנסיעה לחופשה בצפון. שני תיקי בגדים ושלושה ילדים לא מזיזים לו. בכל הזמן הזה ומאות הקילומטרים שבילינו בתוכו, הנסיעה נעימה מאוד, חלקה ובעיקר שקטה, כך שתא הנוסעים לא הפך בשום שלב לתיבת תהודה של הכביש. תענוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015. קובי ליאני
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015/קובי ליאני

מנוע וביצועים

כצפוי מרכב שפונה אל ה'סוקר-מאמיז' במיניסוטה, בחזית של הקרניבל יש מנוע בנזין שישה צילינדרים שלא שמע על המגמה הירוקה באירופה. 3,342 סמ"ק יש לו והוא מעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים 276 כ"ס ב-6,000 סל"ד וגם 34.3 קג"מ ב-5,200 סל"ד. בניגוד למקבילים מאירופה שמסתפקים בכמעט מחצית מהכוח, הקוריאני-אמריקני הזה לא שם את הביצועים במקום נמוך בסדר העדיפויות. אנחנו מדדנו לו 8 שניות לשם ביצוע האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ו-6 שניות מהירות לשם האצה המדמה עקיפה מ-80 ל-120 קמ"ש.

אבל לא רק להיות מהיר הרכב הענקי הזה יודע, אלא גם לשייט בנינוחות מרשימה. למרות ששיא המומנט מושג בסל"ד גבוה יחסית, המנוע גמיש ונעים והעיקר שקט למדי והוא ממש מעודד שיוט נינוח. 120 קמ"ש מושגים ב-2,000 סל"ד ואם תעברו את מהירות זאת, נורה תהבהב בלוח המחוונים וצפצוף ישמע בקבינה כדי להזכיר לכם להימנע מסיכון מיותר כי הילדים נמצאים שם מאחור. עם זאת, הצד השני של המאזניים בדיבור על מנוע זה מכיל את הרגלי השתיה שלו. במבחן שלנו הצלחנו להשיג ממוצע של 7.5 קילומטרים לכל ליטר גלק בתנאים משולבים ולא מכבידים במיוחד.

מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015. קובי ליאני
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015/קובי ליאני

נוחות והתנהגות

למרות הזריזות באגף הביצועים, הקרניבל לא מיועד לנהיגה ספורטיבית או מהירה בקטעים מפותלים משום סוג. הוא כלל לא מסוכן או מאבד את הראש בכל פעם שהוא רואה כביש מסולסל, אבל עם היגוי קליל מאוד, אורך גדול ומשקל של 2,130 ק"ג לפני נוסעים ומטען, מוותרים מראש על התענוג. אבל הוא כן מיועד להפליג על אוטוסטרדות בחלקות מרשימה, כשהמתלים סופגים את רוב מה שיש לחברת סלילת הכבישים להשליך תחת גלגליו. גם בעיר הוא מסתדר בסדר, יחסית כמובן. ההגה הקל שלו מקל על הנסיעה, אבל לממדים יש מחיר ביכולת למצוא חניה בתל אביב והיינו שמחים לקבל עוד קצת עזרי חניה ומרווח. חיישנים ומצלמה לנסיעה לאחור יש, אבל אם אפשר היה לשדרג עם מצלמה וחיישנים קדמיים או לחלופין מצלמות היקפיות, היינו מסמנים על כך V גדול.

מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015. קובי ליאני
מבחן קיה קרניבל. נובמבר 2015/קובי ליאני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תמורה למחיר

אז נכון שמצד אחד, כמעט ולא נותרו מתחרים של ממש בשוק רכבי המשפחות, בטח שבשוק הגדולות באמת עם הפסקת ייבוא הטויוטה סיינה מארה"ב על ידי אלבר, אבל ליבואנית המקומית של קיה זה לא מספיק, הם חיזקו את מעמדו עם מחיר ראוי. 218,900 שקל זה תג המחיר שהוצמד לו והוא הנמוך ביותר כיום בקבוצתו. המחיר הזה קונה הרבה מאוד רכב, שטח מחיה ומושבים למי שזקוק ליכולות שכאלה. האבזור בו עשיר, הנסיעה מפנקת והשימושיות נמצאת בראש סדר העדיפויות.

עוד על קיה בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully