וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שני עם פיג'ו 508: המשפחה, המוסך, החיים בעיר

11.11.2015 / 11:53

בחודש השני למבחן הארוך טווח, ה-508 צוברת כבר 14,000 ק"מ מתפקדת בשירות המשפחה, קופצת לביקור מהיר במוסך, מטיילת בעיר ומבלה בצפון

מבחן השוואתי פולקסווגן פאסאט נגד פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן השוואתי פולקסווגן פאסאט נגד פיג'ו 508/קובי ליאני

החודש השני למבחן הארוך טווח היה חודש שכולו הוקדש לחיים האמתיים עם המכונה. ממכונית מבחן שמתגלגלת איתנו לכל פינות העבודה, לא פעם מתפקדת כרכב ליווי לצילומים ושאר עבודות, בחודש זה היא עברה לשימוש משפחתי מלא שכלל הסעת המשפחה ביומיום לבתי הספר והגנים, כרכב נסיעה יומיומית לעבודה וגם לטיולים מזדמנים לצפון הארץ. במהלך החודש אפילו הזדמן לנו לקפוץ למוסך המרכזי שבבני ברק לתיקון של תקלה קטנה.

כפי שגילינו במבחן הראשון שערכנו ל-508 בהשוואה מול הפאסאט של פולקסווגן, הצרפתייה הזו בהחלט מצדיקה את המוניטין הנוחות של מכוניות ממוצאה. מאחר ואני גר במרחק של כ-25 קילומטרים ממקום העבודה (בית וואלה!) שבתל אביב, הדבר אומר כי עלי לבלות זמן ממושך בפקקים בכניסה לעיר. לפני הרכבת הקלה הזמן עמד על שעה וחצי וכעת, לאחר חסימות הצירים הזמן התארך לכדי שעתיים ועשרה בהלוך ושעה וחצי בחזור (כן, על 25 ק"מ בלבד). כשעורכים חישוב יומי, מגלים כי אני מבלה 4 שעות בפקק ובחישוב שבועי, 20 שעות (5 ימי עבודה). כן, כמעט יממה שלמה בשבוע מתבזבזת בזחילה על הכביש. מדכא. אבל בכל הקשור ל-508, המושבים הנוחים שלה מקלים מאוד על הסבל. הם תומכים מצוין בגוף ומאפשרים להעביר את הזמן מבלי שהגב ישבר והישבן יירדם. כשכבר מגיעים לתל אביב, מגלים שה-508 די קשה לחניה אקראית ברחוב בשל מידותיה. היא ארוכה למדי וצריך לתמרן איתה בזהירות לתוך חניות צפופות וחבל שאין בה מצלמת נסיעה לאחור כסטנדרט (יש חישני חניה גם מאחור וגם מלפנים).

מבחינת תפעול הרכב, הדבר השני שאנחנו עושים (וזה קצת מציק) לאחר ההתנעה, זה לפתוח את מגרת המתגים הנסתרת שמול ברך שמאל של הנהג, כדי לכבות את מערכת ה'סטרט-אנד-סטופ' שמכבה את המנוע בעמידה. בדרך כלל אין לנו בעיה עם הכיבוי (להיפך, החיסכון בדלק ובפגיעה בסביבה ראוים), אבל פעולת המערכת אינה חלקה ב-508. כיבוי המנוע מהיר מדי ואילו חזרתו לפעולה איטית, לא חלקה ואם הרגל לא על הבלם, הרכב מיד נדחף לנסיעה בשל חיבור מהיר של תיבת ההילוכים. מנגד, האיחור בהתנעת המנוע, מונע מהפיג'ו הזו להאיץ ברמזור מבלי להשתהות למשך כשניה. מערכת המולטימדיה מתפקדת מצוין, מאפשרת חיבור מלא של הסמרטפון לשמיעת מוזיקה ותפקוד כדיבורית כשגם איכות השמע טובה מאוד.

מבחן השוואתי פולקסווגן פאסאט נגד פיג'ו 508. קובי ליאני
קבינה שנוח לבלות בה זמן, גם בפקקים/קובי ליאני

כשהילדים מאחור

הדבר נכון גם בנסיעות ממושכות צפונה עם המשפחה. אמנם שניים מתוך שלושת הילדים שלנו ישובים במושבים בטיחות ייעודיים, אבל שלושתם נכנסים בקלות אל המושב האחורי, לכולם מרווח ראוי, אפילו לילדה הגדולה שלנו (9) אשר יושבת במושב האמצעי שנחשב להכי פחות נוח בכל מכונית. גובה החלונות הנמוך מאחור מאפשר להם להציץ החוצה בקלות ולא להשתעמם (באופן אישי, אנחנו נגד מסכים במושבים האחוריים) ורכות המתלים מתבטאת בנוחות נסיעה גם כשיושבים מאחור. גם מרחב הרגליים נדיב, במיוחד לילדים. עם זאת, ריפודי המושבים היוקרתיים לא מחבבים נוזלים וצריך ממש להיזהר (אנחנו בחרנו להניח עליהם כיסוי) כדי למנוע כתמים מיותרים והילדים מתלוננים שקשה להם לחגור את עצמם בשל העובדה שתופסני חגורות הבטיחות שקועים בתוך ריפוד המושב.

תא המטען של ה-508 גדול למדי ולא פעם ניסינו לאתגר אותו ולמלא בכל מני פריטים, גם כאלה שאינם ממש נחוצים בעת נסיעה לביקור אצל סבא-סבתא או חופשת צימרים בצפון. הנפח שם גדול וגם פתח ההטענה טוב כך שניתן למלא את זה בכל מה שמשפחה עם 3 ילדים צריכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח פיג'ו 508/קובי ליאני

בקרוב טיפול תקופתי

במהלך החודש החולף, כאשר הגשמים הראשונים החלו לרדת, שמנו לב כי מערכת המתזים של הרכב אינה פעילה. בתחילה חשבתי שפשוט מכל המים ריק, אך כשבניסיון למלא אותו כל המין זלגו חזרה אל הכביש מתחתית הרכב, הבנתי שצריך לבקר במוסך לסידור הבעיה. ניגשנו עם הרכב אל המוסך המרכזי של לובינסקי בבני ברק. זהו מוסך וותיק, שלא לומר מיושן משהו ואת זה פוגשים מיד בעמדת הקבלה לשירות. כאשר תעבור החברה מבני ברק אל פארק תעשיה שורק, ישתנה גם מיקום המוסך ומובטח לנו שירות משופר ומודרני. הרכב נלקח לבדיקה ושם נמצא בסך הכל שהצינור שמוציא את נוזל השמשות יצא ממקומו וכעת המערכת פועלת ללא דופי.

כאמור, הרכב צבר אצלנו כעת כ-14,000 קילומטרים בחודש השני למבחן ולכן בחודש הקרוב הוא יעבור את הטיפול התקופתי הראשון שלו. לאחר שנבצע את זה, נעביר אליכם את רשמינו מהשירות וכמובן העלויות. נכון לרגע זה, ה-508 שומרת בעקביות על צריכת דלק של 11.6 קילומטרים לליטר, כאשר חלק ניכר מאוד מההתנהלות עמה נעשית בגוש דן והפקקים בגישה אליו. בנסיעות הבינעירוניות הממושכות שעשינו, הממוצע עלה לכדי 13 קילומטרים לליטר.

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully