וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימאהה בתערוכת מילאנו: R1 ערום, MT בסיסי ועוד

17.11.2015 / 8:46

ימאהה ממשיכה להרחיב את משפחת ה-MT והפעם עם גרסה מפלצתית עירומה - MT-10 על בסיס ה-R1, גרסה לצעירים עם MT-03, גרסת רטרו XSR900 וגם WR חזק וחדש לשטח

אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015. יצרן, מערכת וואלה! NEWS
אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015/מערכת וואלה! NEWS, יצרן

במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה ימאהה במסגרת תערוכת מילאנו, היצרנית היפנית מוכיחה שההצלחה של השנתיים האחרונות אינה אפיזודה רגעית חולפת. על בימת התערוכה נחשפו ארבעה אופנועים אשר כל אחד במקומו נועד להעלות את סף הריגוש ברכיבה ולא משנה אם מדובר באופנוע בסיס, אופנוע קצה או בכלל לעולם השטח.

האופנוע הראשון להיחשף הוא ה-WR450F החדש של החברה. בימאהה לא האריכו עליו את הדברים, אבל כן מספיק כדי להבהיר שמדובר באופנוע חדש שלוקח את פילוסופיית הביצועים של משפחת ה-YZ ומעביר אותה לעולם השפוי יותר של ה-WR. האופנוע החדש חולק רכיבים רבים עם משפחת המוטוקרוס של ימאהה, אבל בתוכו שוכן מנוע 450 חדש, מוזרק, 4 פעימות עם מתנע חשמלי, אשר לדברי ימאהה מספק רצועת כוח רחבה מאוד, גמישות מצוינת וגם תיבת הילוכים חדשה שמאפשרת זחילה בהילוך ראשון בתנאים קשים ללא שימוש במצמד. בימאהה מציינים כי זהו אותו מנוע שנמצא בגרסת הראלי של ימאהה אשר משתתפת במירוצי המדבריות והדקאר עם צמד הרוכבים הספרדי והפורטוגלי שלה.

אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015. יצרן, מערכת וואלה! NEWS
אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015/מערכת וואלה! NEWS, יצרן

משפחת MT מקבלת קצוות חדשים

האופנוע השני, כמקובל היום מרחיב את משפחת ה-MT המוצלחת והפופולארית אשר נמכרה עד כה ב-70 אלף עותקים בשנתיים, מהם 40 אלף בשנה השניה, גם אל רוכבים צעירים. לאופנוע החדש קוראים MT-03 והוא ימלא את החלל שבין ה-MT-07 לבין ה-MT-125 הבסיסי. האופנוע החדש חולק מכללים רבים עם ה-YZF-R3 החדש, לרבות מנוע 320 סמ"ק שמציע מומנט גבוה בסל"ד הביניים. האופנוע העירום החדש יושיב את הרוכב בתנוחה זקופה, יעמיד לרשותו 14 ליטר במכל הדלק, יאיר את הדרך עם נורות 'לד', הצמיג האחורי יגיע ברוחב 140 מ"מ והמתלים בסיסיים יחסית (מזלג רגיל מלפנים) כדי לשמור על עלויות נמוכות ומחיר אטרקטיבי.

אז מה חסר עכשיו לימאהה? את ה-MT הבכיר ביותר במשפחה והחוסר הזה שלח אותם אל המדפים של ה-R1 החדש (בגרסת ה-S האמריקנית), לקחת משם חלקים רבים ולבנות את האופנוע המטריף הזה שאתם יכולים לראות בתמונות. עיצוב חזית של גמל שלמה רק מרמז על היכולות הגבוהות של אופנוע זה, כי בתוך שלדת הדלתא-בוקס המוכרת של ימאהה מה-R1 שוכן אותו מנוע ליטר, רק שכאן כצפוי עבר שינויים פנימיים רבים (טלטלי בוכנה מפלדה ולא טיטניום, בהזרקה, במערכת היניקה, במערכת הפליטה וניהול המנוע) כדי למתן את ההספק מכ-200 כ"ס ולעבות את המומנט בתחום הביניים של הסל"ד. ימאהה לא מפרסמים בדיוק מה הספקו של המנוע החדש, אך על פי הערכתנו, מדובר בהספק שינוע בין 165 ל-185 כ"ס. חלש הוא לא יהיה. ה-MT-10 צפוי לשמור על יכולות גבוהות מאוד - בסיס הגלגלים שלו קצר למדי, רק 140 ס"מ, מכל הדלק יכיל 17 ליטר, שלושה מצבי נהיגה יציע המחשב, מגוון רמות התערבות לבקרת האחיזה ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015. יצרן, מערכת וואלה! NEWS
אופנועים חדשים ימאהה בתערוכת מילאנו 2015/מערכת וואלה! NEWS, יצרן

רטרו ומתח בין המתחרים

האופנוע הרביעי והאחרון מצד ימאהה נרמז לנו לפני שבוע על ידי חשיפת היארד בילט 900 של רולנד סנדס. כעת, חושפת ימאהה את האופנוע הסדרתי שכצפוי עונה לשם XSR900. בדומה ל-XSR700 עליו רכבנו לאחרונה, האופנוע החדש משתמש בבסיסו של ה-MT-09 ובעזרת שינויי עיצוב (מכל דלק, כידון, פנסים ועוד) הוא יוצר גרסת רטרו 'קולית' לאופנוע זה.

בסוף מסיבת העיתונאים חגגו בימאהה את הזכיה המשולשת שלהם באליפות המוטו GP ואל הבמה עלו רכובים חורחה לורנצו האלוף האחרון על כבי ה-MT-10 וגם וולנטינו רוסי כשהוא רכוב על ה-XSR900. את המתח אפשר היה לחתוך בסכין. קהל העיתונאים הריע בשריקות לוולנטינו רוסי והדבר בלט לעומת השתיקה הרועמת בעת הצגת חורחה לורנצו. השניים אפילו לא החליפו מבטים ובתמונת החגיגה, מנהלי ימאהה אף דאגו לחצוץ בניהם על ידי רוכב המוטוקרוס הצרפתי של החברה.

טרם התקבלה תגובת מטרו יבואנית ימאהה לישראל, אך אנו מניחים כי כל האופנועים החדשים ימצאו את דרכם לישראל במהלך 2016.

ימאהה XSR900. אתר יצרן
ימאהה XSR900 החדש ומאחריו האופנוע המקורי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully