וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיזלגייט: פולקסווגן מכחישים דיווח על ירידה תלולה במכירות

23.11.2015 / 11:06

בפולקסווגן טוענים שהמכירות לא ירדו בעקבות פרשיית תרמית זיהום האוויר במנועי הדיזל. ברקע: הקיצוצים עלולים להוביל להפסקת התמיכה במספר קבוצות כדורגל בגרמניה

פולקסווגן. AP
פולקסווגן/AP

פולקסווגן מכחישים דיווח של עיתון ה-'פרנקפורטר' היומי לפיו מכירות הקונצרן צללו לאחר התפוצצות פרשת תרמית זיהום האוויר במנועי הדיזל של החברה. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. העיתון הגרמני פרסם ביום שבת האחרון כי חלה צלילה דרמטית במסירות ואף ציין כי "העסקים מתים כמו מסמר בדלת". דובר פולקסווגן הגיב לדברים אלו, ואמר: "אנחנו לא יכולים להתייחס ספציפית למה שפורסם בעתון, אבל משיחות שלנו עם סוכניות ברחבי גרמניה, אין לכך כל סימוכין. הם מתארים תמונה אחרת לגמריי".

קונצרן פולקסווגן התוודה בתחילת החודש שפרסם נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר מוטים ב-800 אלף רכבי החברה - רובם נמכרו באירופה. דברים אלו מתווספים ל-11 מיליון מכוניות בעולם בהם התגלתה תוכנה שמרמה את מבדקי זיהום האוויר במנועי ה-TDI. זו אחת מפרשיות ההונאה הגדולות ביותר בענף הרכב בכלל ואחד מהמשברים הקשים ביותר שפקד את קונצרן VW.

לפי סוכנות הידיעות, מכירות הקונצרן, לרבות חטיבות הליבה, ירדו ב-5.3% במהלך אוקטובר האחרון; סיאט וסקודה ירדו ב-3%, פולקסווגן ב-4%. לאחרונה התברר שגם אודי ופורשה מעורבות בפרשה זו, אך חוסנו של שוק היוקרה עשוי למנוע פגיעה במכירות מותגי הפרמיום.

עלות תכנית ההבראה נאמדת ב-35 מיליארד יורו, ואחת ההשלכות העתידיות הן הפסקת התמיכה בקבוצות כדורגל בגרמניה. פולקסווגן היא הספונסרית של הנובר 96, ורדר-ברמן, שאלקה 04, ומינכן 1860 מהליגה השנייה. לפי דיווח של ה'בילד' הגרמני, פולקסווגן מקצה כ-1.5 מיליון יורו לכל אחת מן הקבוצות לאורך עונת כדורגל.

בפולקסווגן מנסים שלא לצאת בהכרזות גורליות, ואומרים כי התמיכה בספורט היא חלק גדול מהאסטרטגיה הכלכלית של המותגים. "אנחנו עדיין בודקים את הנושא. לא החלטנו מה יהיה היקף הקיצוץ עדיין".

בארץ, נקראו עד כה כמה אלפי יחידות לעדכונים תחת שירות צ'מפיון מוטורס.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully