וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאה והנעה אחורית: למבורגיני הורקאן LP580-2

26.11.2015 / 8:00

למבורגיני מציגה גרסה "קלאסית" וסוערת לדגמי הורקאן עם הנעה אחורית, כוח ומשקל מופחתים ותיבת 7 הילוכים אוטומטית. עוד אחת לפנתיאון

אתר יצרן

אי אפשר להתעלם מהעבודה הפשוטה שיצרניות העל המובילות עושות כל שביכולתן לפנות לקהלים רחבים במטרה להגדיל את הכנסותיהן. דוגמא טובה לכך תהיה חברת מקלארן שהתחילה בשלהי שנות ה-80 עם מכונית על בודדה, ה-F1 המיתולוגית ובעידן הנוכחי מייצרת 4-5 מכוניות, והיד עוד נטויה.

למבורגיני מצידה, ממשיכה לחזור ליסודותיה ההיסטוריים. כזכור, היא הוציאה לפני כמה וכמה שנים גרסה מיוחדת של הגיייארדו על שם נהג המירוצים של החברה ולנטינו בלבוני - מחווה לשירותו המסור. מכונית זו היוותה מעין כרטיס כניסה לסדרת גייארדו עם הנעה אחורית וכ-550 כ"ס במקום הנעה כפולה ומערכת וויסות כוח מתקדמת. בלמבורגיני תיארו אותה כיריבה הישירה של מכוניות פרארי להן הנעה אחורית ומנועי V8, וזו בהחלט הייתה הפעם הראשונה שהחברה הבולונזית מיצבה מכונית שתאיים עליהן באופן ברור, על אף הייצור המוגבל.

אז בפעם האחרונה, המתינו בלמבורגיני שש שנים עד לחשיפת דגם עם הנעה אחורית במשפחת גייארדו. אבל עכשיו, עם ההורקאן, משחררים אותה מהכלוב במהירות שיא תחת הכותר LP580-2. כנגזר משמה, הלמבו החדשה מנושלת מהנעה אחורית, העוצמה מעשרה צילינדרים עומדת על 572 כ"ס ו-60 קג"מ במקום 602 כ"ס, המשקל קוצץ ב-40 קילוגרמים ובמקומה של תיבה ידנית קלאסית, זמינה רק תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית מתופעלת פקדים מגלגל ההגה.

הביצועים מדברים על האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 ש' ועד יותר מ-320 קמ"ש מרביים. בלמבורגיני מוסיפים שטיפלו במתלים וביצעו שינויים במבנה הקדמי במסגרת השינויים הטכנולוגיים.

סטיפן ווינקלמן, מנכ"ל למבורגיני: "ההורקאן V10 הנעה אחורית היא המכונית השלישית שלנו במשפחה זו, והיא גם הממוקדת ביותר להנאה מנהיגה. פתחנו חלון לקליינטים שכמהים להתנסות בלמבורגיני חדשה מסוג אחר שמציעה חוויה שונה ומרתקת".

בהיעדרה של הנעה כפולה, והורדת מפלס הכוח, כך יורד גם המחיר ההתחלתי של הלמבורגיני הטרייה; פולקסווגן ידרשו עבורה 202 אלף דולרים, או כ-40 אלף דולרים מתחת לאחותה החזקה LP 610-4 קופה. אכן, החלטות קשות עומדות בפניכם.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully