וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי עולמי: סבסטיאן לואב עושה בית ספר, לוותיקי הדקאר

7.1.2016 / 15:10

דקאר 2016 עומד בצילו של Sébastien Loeb שמשתתף ב-דקאר בפעם הראשונה, ועוד יש לו את החוצפה לנצח סטייגי'ים ראשונים. זה לא אומר כלום על הסיום אבל מבטיח מאבק מרתק בקבוצת פיז'ו, ומחוצה לה

ראלי פריז דקאר. AP
הנער החדש בשכונה מלחיץ את הוותיקים; סבסטיאן לואב יודע מהו לחץ של ראלי WRC, האם זה יספיק לו כדי להוביל ראלי-רייד הקשה ביותר בעולם, עד לסיום?/AP

מוקירי ז?כר?י יודעים שאני לא אדם של טקסים ורוטינות, אבל יש אירוע שנתי עליו איני מוותר, מזה שלושים שנה – לילה לילה בתחילת ינואר, אני נועץ קיסמים בין עפעפיי ויושב לראות את הסיכום היומי של דקאר ב-יורוספורט. יתהפך העולם, על השידורים האלה איני מוותר! יחד איתי מלווים את הדקאר עשרות מיליוני צופים באירופה, דרום אמריקה, אפריקה ושאר קצוות תבל. הדליקו גם אתם את מקלטי הטלוויזיה (טאבלטים או סמארטפונים, כל צג המרצד מול עיניכם), וקחו חלק במרוץ השטח המדהים ביותר בעולם. הס?טל?נים יכולים להקליט או לצפות בשידורי הבוקר.

ראלי דקאר. אתר יצרן
ראלי דקאר/אתר יצרן

אריה שאג, מי לא יירא?

אתה לא מנצח 9 אליפויות עולם בלי אגו מפותח, ויכולת לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח; סבסטיאן הדהים את כולם כאשר ניצח את שני הסטייג'ים הראשונים במרוץ, מותיר את חבריו לקבוצה והמתחרים האחרים לאכול את האבק. איזו כניסה מדהימה לעולם הראלי.

עבור רבים, רק אתמול התחיל ה"דקאר" האמיתי; הסטייג' הרביעי היה מרתון של יומיים, בגבהים מעל 4000 מטרים. בסוף יום המרתון הראשון נמצא פטרהאנסל במקום הראשון אבל סאיינס 11 שניות מאחוריו, ולואב נושף בעורפם 16 שניות מאוחר יותר.

עכשיו מחכים כולם לראות כיצד יסתגל סבסטיאן להמשך הראלי הדורש ניווט, הישרדות ועבירות דיונות. תחושת הבטן שלי היא שסבסטיאן יוריד את הקצב ככל שיידרש, אבל ימשיך להילחם על כל סנטימטר. אני עדיין רוצה לראות את פטרהאנסל עם גביע הניצחון, גזר הדין ב-16 לינואר ב-Rosario, בעוד כ-10,000 קילומטרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראלי דקאר. AP
סטפן פטרהאנסל הוא הנהג / רוכב המעוטר ביותר בדקאר, מזה שנים רבות/AP

MINI שהוא מקסי

אל מול האריות של פיג'ו מתייצבת קבוצת מיני, ובראשה הקטארי נאסר-אל-עטייה. עטייה הקטארי ניצח את דקאר 2015, נאני רומה לקח את דקאר 2014, בניצחון שנוי במחלוקת. לאחר שלושה ימים ב-2016 הם מפגרים בכ-5-6 דקות אחרי קבוצת פיז'ו, אבל ל-עטייה ול-רומה יש חשבונות לא סגורים עם הצוותים הצרפתיים. הקרב יהיה מר.

ראלי פריז דקאר. AP
ראלי פריז דקאר/AP

מחלקת ההובלות

ג'ינייל דה ווילייה הדרום אפריקני נצמד בשנה שעברה עם אבטיפוס הטויוטה (כאילו) היי-לקס שלו אל חבורת החוד. אליו הצטרף כוכב חדש מסעודיה, אל-ראג'י שהפגין ביצועים מעולים בדקאר הראשון שלו. מי שתמיד מרשים בהופעתו התיאטרלית הוא רובי גורדון האמריקני, בגורדיני הכתומה; גורדון הוא מגה-סטאר אמריקני ואלוף באחה-1000 אדיר, אבל בדקאר לא השיג מעולם תוצאות טובות. בלי קשר למיקומו הסופי (היום הוא סיים במקום ה-19 בלבד) כדאי לעקוב אחריו, הוא תמיד מרשים ביותר. על שני גלגלים, הונדה תנסה להדיח את ק.ט.מ מעמדת המנצח הקבועה שלה.

להובלות כבדות במיוחד נמתין לקטגוריית המשאיות, הנשלטת באופן טוטאלי על ידי משאיות קמאז הסובייטיות. מול הדוב הרוסי מתמודדים נציגי טאטרה, מאן, איווקו ו-דאף. המשחק כמעט מכור, אבל איזה תענוג לראות את הענקים האלה מרחפים מעל לדיונות!

ראלי דקאר. AP
ראלי דקאר/AP

המסלול

אפריקה או דרום אמריקה, דקאר הוא אירוע מוטרף לחלוטין. השנה נמתח המסלול לאורך 11,000 קילומטרים, בארגנטינה ובוליביה. לאחר יום המנוחה ב-סלטה ייכנסו המתחרים לדיונות של מדבר אטקאמה, שם ייגזרו גורלות וציריות. טובי בנינו כבר ביקרו בדקאר, היימן-סגל, אביב קדשאי, עדו כהן ואפילו ניר ברקת, ראש העירייה המהיר ביותר בירושלים. אל תחפשו צוותים ישראלים השנה, אבל במשאית 521 תמצאו את הנווט הבלגי-ישראלי, צ'ארלי גוטליב. בהצלחה.

עוד הרבה ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully