וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: טויוטה אייגו, עכברה עירונית שובבה

10.1.2016 / 8:06

במיוחד עבור העיר הצפופה - טויוטה אייגו החדשה מציעה המון סטייל, איכות גבוהה, שימושיות וחיסכון לתנועה האורבנית. מיד עם השקתה, נהגנו בה לראשונה

מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
טויוטה אייגו החדשה: כל מה שמכונית עירונית צריכה להיות/קובי ליאני

2015 הייתה שנה מאוד מוצלחת בישראל עבור מותג טויוטה, עם שיא מכירות של כל הזמנים עבור המותג היפני. לאורך השנים ניתן לשים לב לשינוי המגמה מצד היבואנית אשר אם פעם התבססה בעיקר על מכונית אחת (קורולה) ומעט מאוד על דגמים אחרים, הרי שכעת, הקורולה אמנם שמרה על כוחה, אבל מסביבה נמצאים שורה ארוכה של דגמים שמובילים בקבוצות הרכב בהם הם מתחרים.

רק לפני ימים אחדים השיקה יוניון מוטורס את המכונית הקטנה ביותר בהיצע שלה, את הדור החדש לאייגו הזעירה. זו הגיעה לישראל רק בשנת 2012 למרות שנמכרת בעולם כבר כעשור, בעיקר בשל תמחור גבוה. האייגו נבנית כחלק משלישיה תאומה עם פיג'ו 107 וסיטרואן C1 וכולן חולקות מלבד השלד, גם את יחידות ההינע, תיבות ההילוכים ועוד. עם זאת, כל מכונית מנסה להיבדל מהאחרות בכיוון אחר - הסיטרואן זולה מאוד (כעת המכונית הזולה ביותר בישראל), הפיג'ו לכיוון היעילות והטויוטה כיוונו את האייגו לעבר הצד האופנתי והצעיר יותר.

מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
מבחן טויוטה אייגו/קובי ליאני

איי-סי

האייגו החדשה היא מכונית קטנה, פשוטה וגם יחסית זולה, אבל מאוד מאוד מושקעת מבחינת העיצוב, הגימור והאיכות הכללית. האייגו לא מסתפקת באופנת הפנסים הגדולים או בכמה קמטים על הפח של הרכב, אלא מוסיפה לעצמה המון אופי בזכות הפיסול הכללי והיכולת שהיא מציעה להחליף כמה חלקי פלסטיק בחזית, בצד הרכב, באחור וכמובן שבתוך תא הנוסעים כדי ליצור גם התאמה לצבע הרכב וגם ליצור ניגודיות נאה. היבואנית מציעה בשלב ראשון שש גרסאות צבע שכאלה ומדי חצי שנה, יוצעו עוד ועוד גרסאות צבע שכאלה אשר יאפשרו לכם לרכוש את חלקי הפלסטיק הרלוונטיים ולהחליף את הנראות של הרכב בתמורה לאלף שקל בלבד.

האייגו נראית שובבה ושונה מאוד מאחיותיה התאומות לבית PSA, בעיקר בזכות ה-X שבחזית ותא הנוסעים המפוסל שלה. היא צבעונית וחייכנית ואלה גורמים לגוף הקטן שלה להראות מצוין מכל כיוון שמביטים בה. במיוחד אהבנו את גרסת הגג הנפתח שלה על צבע לבן ונגיעות של שחור ואדום יחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
מבחן טויוטה אייגו/קובי ליאני

איי-סיט

האייגו היא מכונית קטנה. ממש קטנה וכשחושבים על מכונית עירונית, הממדים הזעירים הם בדיוק מה שאנחנו מחפשים. עם אורך של 345.5 ס"מ בלבד, קל מאוד למצוא לה חניה בתל אביב. היינו שמחים למצוא בה רדיוס סיבוב קטן יותר, כדי לאפשר לה לנוע במקומות צפופים שמתאימים לממדים האפוניים שלה.

רוחבה 161.5 ס"מ, צרה משמעותית ממשפחתית ממוצעת ובסיס הגלגלים שלה נפרש על פני 234 ס"מ בלבד ולכן כשנכנסים אל תא הנוסעים שלה קודם אל שורת המושבים הקדמיים, תחושת המרחב מפתיעה. יש מרחב מחיה נדיב מלפנים והיושבים שם לא יפריעו זה לזה עם המרפקים למשל. הדשבורד הגבוה משאיר מספיק מקום לברכיים ותנוחת הישיבה טובה גם לנמוכים וגם לגבוהים למרות שההגה אינו מתכוונן לעומק. עוד בנושא המושבים, נהגנו באייגו למרחק גדול, כמעט 700 ק"מ והמושבים שלה העניקו נוחות טובה וגם תמכו כראוי בירכיים.

את הממדים של האייגו מרגישים כשעוברים אחורה. המושב האחורי שמיועד לשני נוסעים בלבד יתקשה להכיל מבוגרים בשל צניעות מרחב באזור הרגליים (לראש מצוין) ותא המטען (168 ליטר) יספיק בקושי למזוודה בינונית ושקית קניות. מבחינת האבזור, האייגו מציעה לנוסעים מולטימדיה מלאה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', מיזוג מכאני, שליטה מההגה על מערכת השמע ולא הרבה מעבר לכך, אבל בשום שלב לא הרגשנו שחסר לנו בה דבר מה, מלבד פתחי מיזוג במרכז הדשבורד.

מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
מבחן טויוטה אייגו/קובי ליאני

איי-סייף

טויוטה אייגו שנמכרת בישראל מגיעה עם אבזור בטיחות רב שכולל שש כריות אוויר, אפשרות לניתוק כרית האוויר הקדמית להושבת תינוק במושב הקדמי, בקרת יציבות, בקרת אחיזה, ABS, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת לניטור לחץ האוויר בצמיגים, עוגני איזופיקס ועוד. במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי שנערכו בשנת 2014 השיגה האייגו דרוג של 4 כוכבים וציונים של 80 אחוז בהגנה על נוסעים מבוגרים, 80 אחוז בהגנה על ילדים, 62 אחוז בהגנה על הולך רגל במקרה של דריסה ו-56% על מערכות הבטיחות האלקטרוניות. מדרג התחבורה הישראלי העניק לה דרוג בטיחות 1 בלבד וכך גם במיקוד הבטיחות שמזכה אותה בהנחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איי-דרייב

בחזית של האייגו מותקן מנוע קטן בהתאם למידותיה וצורכי הביצועים. שלושה צילינדרים עם 998 סמ"ק וללא מגדש טורבו מפיקים בה 69 כ"ס ב-6,000 סל"ד וגם 9.7 קג"מ של מומנט ב-4,300 סל"ד. הכוח עובר על הגלגלים הקדמיים או בעזרת תיבת הילוכים ידנית או כמו ברכב המבחן, עם תיבה אוטומטית רובוטית עם מצמד יחיד.

לא השלנו את עצמנו ובאמת שלא ציפינו מהאייגו להיות שוברת שיאי מהירות. היא אינה כזו בשום היבט, שכן המדידות שלנו הראו שהיא זקוקה ל-16.5 שניות (15.5 לפי נתוני היצרן) כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, נתון שאגב התארך בשניה מלאה יותר כאשר ברכב נסעו שני מבוגרים ול-15.5 שניות כדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש. המשמעות של מספרים אלה היא שלפני שיוצאים לעקיפה, צריך לוודא שהדרך פתוחה מלפנים למרחק גדול למדי. נסיעות בינעירוניות מצריכות קצת יותר הבנה מהאייגו, שכן שם, מלבד מוגבלות הביצועים, רעש הרוח והצמיגים נעשים מוחשיים מעל ל-100 קמ"ש והנסיעה מעט פחות נעימה.

אבל כשחוזרים לפרופורציות בתחום העירוני היכן שהביצועים כלל לא חשובים, מגלים שהאייגו מסתדרת מצוין. היא אפילו זריזה יחסית ובעיקר קלה לנהיגה בתנאים צפופים. ההגה קל ומהיר, המנוע מגיב בזריזות וגם תיבת ההילוכים הרובוטית מגיבה בהתאם ולזכותה נאמר שלמרות היותה רובוטית, פעולתה חלקה למדי וגם מהירה. אהבנו גם את האופן שבו טויוטה הצליחו להעלים את הרעידות האופייניות למנועי 3 צילינדרים.

במבחן צריכת הדלק, לא הצלחנו להתקרב לנתון היצרן שמדבר על מעל ל-24 קילומטרים לליטר, ובכמעט ה-700 קילומטרים שבהם נהגנו בה בימי המבחן, עמד ממוצע הצריכה על 16 קילומטרים לליטר.

מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
מבחן טויוטה אייגו/קובי ליאני

איי-פיי

טויוטה אייגו החדשה משווקת בישראל בארבע רמות מחיר. גרסתה הידנית תעלה 65 אלף שקל ואם תרצו להוסיף לה את גג הבד הנפתח יעלה מחירה ל-69 אלף שקל (הגרסה המועדפת עלינו). האייגו האוטומטית תעלה גם כן 69 אלף שקל (הגרסה שניתנה לנו למבחן) וגם גג נפתח יעלה את המחיר ל-76 אלף שקל. האייגו אינה מכונית המיני הזולה בישראל, אבל היא מציעה תמורה טובה ומקורית לכסף. היא כמעט מושלמת לשימוש עירוני ופרברי, חסכונית, מעוצבת ומאפשרת התאמה אישית מדליקה.

כעת רק נשאלת השאלה כיצד היא תתמודד עם שאר המכוניות הקטנות בקבוצה. קשה להאמין שהטויוטה הקטנה תצליח להביס את קיה פיקנטו, שהיא גם המכונית הנמכרת ביותר בישראל, אבל לטעמנו, האייגו תצליח להימכר במספרים גבוהים יותר ממה שחוזה היבואן - 600 בלבד בשנה מלאה ולו רק בזכות יתרונותיה הגדולים בתחום העירוני.

מבחן טויוטה אייגו. קובי ליאני
מבחן טויוטה אייגו/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully