וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רי סיינפלד מוכר אוסף מכוניות נדירות בשווי מיליונים

25.1.2016 / 8:07

בין המכוניות הנדירות שרכש בעבר הקומיקאי האמריקני תמצאו פורשה 550 מ-1955 שמוערכת ב-6 מיליון דולר. "האמת היא שאף פעם לא הייתי אספן. אני פשוט אוהב מכוניות"

אוסף מכוניות פורשה ג'רי סיינפלד. קרדיט: Gooding & Company, אתר רשמי
חלק ממכוניות הפורשה של ג'רי סיינפלד שתשתתפנה באירוע/אתר רשמי, קרדיט: Gooding & Company

הקומיקאי האמריקני ג'רי סיינפלד, שביקר לאחרונה בישראל, יעמיד למכירה מספר מכוניות נדירות שברשותו במסגרת מכירה פומבית שתיערך באי אמיליה, פלורידה, ב-11 במרץ. בית המכירות שאחראי על האירוע לא פרסם כמה מכוניות של סיינפלד צפויות להשתתף, אך העריך כי מדובר ב-10% מהיקף רכבי האספנות שצבר בעשרים השנים האחרונות.

"אף פעם לא רכשתי מכונית בתור השקעה", אומר סיינפלד לדובר בית המכירות טיילר גאנון. "אני גם לא חושב על עצמי בתור אספן מכוניות. אני פשוט אוהב מכוניות. אני עדיין אוהב את המכוניות האלה שאני מוכר. אבל הגיע הזמן לשלוח אותן בחזרה אל העולם, כדי שמישהו אחר יהנה מהן ויוקיר אותן".

סיינפלד כנראה מצניע את מומחיותו בתחום ההשקעות, שכן אחת מהן היא פורשה 550 ספיידר מ-1955 ששוויה מוערך על ידי המארגנים בין 5 ל-6 מיליון דולר. לדגם זה יש היסטוריה עשירה בתולדותיה של החברה הגרמנית, וזו גם מכונית זהה לזו שבה נהרג השחקן ג'יימס דין בתאונת דרכים קטלנית בהיותו בן 24 בלבד. הספיידר אוחסנה אצל סיינפלד למעלה מעשור, והיא עדיין כוללת את תא הנוסעים המקורי והגוון החיצוני שנשמר על ידי טכניקות שימור מתקדמות.

שתי מכוניות פורשה נוספות של סיינפלד, ולא פחות נדירות, הן ה-1958 פורשה ספידסטר קאררה שמוערכת ב-2 מיליון דולרים, וממנה יוצרו רק 151 יחידות בעולם. המכונית השניה היא גרסת מירוצים RSR של ה-911 מ-1974 שהשתתפה במירוצי מכוניות ב-1973 ו-1974. שוויה כ-1.2 מיליון דולרים.

גאנון אומר שסיינפלד חובב מושבע של מכוניות פורשה, אך הוא מחזיק עוד הרבה דגמי יוקרה ממיטב יצרניות הספורט ויצרניות העל. הונו האישי של סיינפלד מוערך במאות מיליוני דולרים.

אחרי שנעל 10 שנים של פרקי הסיטקום המצליח הקרוי על שמו, סיינפלד המשיך לככב מידי פעם על במות הסטנדאפ עד שב-2012 פיתח תכנית אירוח במכוניות שנקראת "קומיקאים במכונית שותים קפה". בין אורחיו האחרונים היה גם נשיא ארה"ב, ברק אובמה שהצטרף אליו לסיבוב קצר בקורבט סטינגריי מ-1963 במתחם הבית הלבן.

חמישה דברים שלא ידעתם על ג'רי סיינפלד
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully