וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת דיזלגייט: מסתמן - פולקסווגן תרכוש בחזרה מכוניות דיזל

31.1.2016 / 9:43

הפתרונות של פולקסווגן לתיקון המכוניות המעורבות בסקנדל מנועי הדיזל אינו משביע את רצונם של הרגולטורים או הלקוחות. הכסף יוחזר?

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. פרשת מנועי הדיזל נמשכת/AP

פרשת "דיזלגייט" ממשיכה לספק כותרות בזמן האחרון, וזאת בעקבות אי שביעות רצונם של הרגולטורים בארה"ב מהתיקון שהציע קונצרן פולקסווגן למנועי הדיזל בהם הותקנה תוכנה המרמה את מבחני זיהום האוויר. עד כה, החברה הגרמנית סירבה לקבל דרישות של המחוקקים האמריקנים לרכוש בחזרה מכוניות אלה, אך כעת נראה שהם שוקלים זאת מחדש.

הסניגור של פולקסווגן, רוברט גיופרה, אמר לרשויות בסן פרנסיסקו שם מתנהלת חלק מהחקירה, שחטיבת הפיתוח של פולקסווגן אכן מתכננת לתקן כ-575 אלף מכוניות בארה"ב שלא עומדות בתקני זיהום האוויר, אך הוסיף בהערת שוליים כי תכנית "ביי-באק" (רכישה מהקונים) עשויה להיות פתרון טוב יותר.

"זה הכול עניין של תזמון" העיד בפני בית המשפט העו"ד גיופרה. "לחלק מהלקוחות ייתכן שזה קצת מאוחר מידי לבצע תיקון, ולכן מוטב לרכוש את המכוניות מהם בחזרה. אבל עוד לא הגענו להחלטה בנושא". הצהרה זו בבית המשפט נתפשת בעיני הציבור כהוכחה הברורה לכך שמהלך זה אכן עלה לדיונים. גם מנכ"ל החברה מתיאס מולר לא הכחיש זאת בתערוכת דטרויט ואמר כי "תאורטית - זה אפשרי".

הנזק שנגרם לפולקסווגן בעקבות פרשת דיזלגייט נאמד ביותר מ-30 מיליארד דולר, וההשלכות עשויות לפגוע גם במוצרים חשובים בהם הגולף החדשה, שככל הנראה תזכה בקרוב למתיחת פנים סמלית כדי להחליש את הביקורת. במבדקים שנערכו על ידי הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב, נמצא כי מכוניות הדיזל בהן הותקנה התוכנה פולטות במציאות זיהום אוויר בשיעור של פי 40 מהתקן המותר. מעל 10 מיליון כלי רכב של פולקסווגן כוללים את התוכנה. בישראל ביצעו מעקב וזימון לכ-11 אלף דגמים בינתיים.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully