וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית בלי נהג? לא בשביל הנוהגים בפורשה

3.2.2016 / 10:54

בכירי פורשה מתנגדים להטמעתן של אוטונומיות בהיצע הדגמים של מותג הספורט היוקרתי. "אדם רוצה לנהוג בפורשה בעצמו. אייפון הולך לכיס, לא לכבישים"

אתר יצרן

שעה שכל יצרן רכב עממי או יוקרתי מנסה למצוא את הנוסחה לעתיד ללא נהג, נראה שלפחות יצרניות הספורט הוותיקות עדיין מסרבות להשלים עם הגורל (והגזרה). על פי דיווח של עתון "ווסטפאלן" המתפרסם בגרמניה, עולה כי בפורשה דוחים מכל וכל את הרעיון של מכונית אוטנומית - מלאה או למחצה. אך האם זה ישאר כך נוכח השינויים הבטיחותיים הנכפים על תעשיית הרכב?

בראיון שהעניק בכיר פורשה אוליבר בלום לעתון, הוא אומר כי לקוחות המותג תמיד ירצו לנהוג במכונית פורשה, ולא להיות נוסעים חסרי מעש שבוהים בסביבה. "אדם רוצה שליטה מלאה במכונית פורשה - אייפון הולך לכיס, לא לכבישים".

הערותיו של בלום פורסמו על רקע התחייבותה של פורשה לשווק מכוניות חשמליות או פלאג-אין היברידיות, דוגמת הספיידר או המישן E קונספט המהפכנית. יתרה מכך, ה-911 הראשונה לה מנוע היברידי צפויה להגיע לכבישים כבר בשנת 2018 ולצד המישן E, שתיהן עתידות להרגיע את הרגולטורים שעוקבים אחר יצרניות העל ומחויבותן להפחתת זיהום האוויר.

מכוניות ספורט היו הראשונות שהכניסו לשימוש עזרי נהיגה בטיחותיים כמו בקרת יציבות, משיכה וסייענים לבלימה, ולכן חזו בענף הרכב שדווקא הן תאמצנה את המערכות האוטנומיות לפני כולם כדי לשמור על הנהג מפני סכנות אליהן עלול להקלע תחת נהיגה תובענית.

בתוך כך, פורשה אינה היחידה שהתנגדה לרעיון זה, לאחר שגם בלמבורגיני הביעו מורת רוח כנגד נטילת ההגה מידי הנהגים. מנכ"ל החברה סטיבן ווינלקמן אמר לאחרונה כי לקוחות למבורגיני תמיד מראים "רצון עז לנהוג במכונית". דברים דומים נאמרו מפי מנכ"ל יגואר וולפנג אפל: "אנחנו לא מתייחסים לנוסעים שלנו בתור מטען".

מכוניות ללא נהג נמצאות כיום במבחנים מפרכים מסביב לעולם, בעיקר באיזורים מיושבים ופקוקים כדי לבחון אמינותן מול התנהגות אנושית. עד כה, נראה שהתוצאות בסך הכול חיוביות (חרף אירועים פה ושם), אך נותרה כברת דרך ארוכה ליום בו נשב במושב הנהג עם הידיים בכיסים.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully