וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם לא שייך לצעירים: טויוטה סגרה את מותג SCION

4.2.2016 / 9:45

מותג הצעירים SCION צלל במכירותיו ויסגור שעריו בימים הקרובים. הדגמים שנותרו יעברו לחברת האם. "זה לא צעד אחורה, אלא צעד קדימה בשביל טויוטה"

SCION. אתר יצרן
זו לא טויוטה GT-86, אלא סיון FR-S/אתר יצרן

טויוטה פרסמה אמש (רביעי) כי מותג הצעירים SCION ייסגר בשל ירידה חדה בביקושים. "אני חושב שהגענו עם סיון רחוק ככל האפשר, מיצינו את כל האפשרויות והיכולות של המותג, בעיקר בכך שמשכנו אלינו לקוחות צעירים", כך דובר החברה בהודעה הרשמית לכלי התקשורת. "עם למעלה מ-1 מיליון מכירות, כ-70% מהן היו לקוחות חדשים בטויוטה, ו-50% מהרוכשים היו מתחת לגיל 35", נאמר. ההודעה מגיעה ימים ספורים לאחר שטויוטה הכריזה על רכישה מלאה של מותג דייהטסו.

סיון הוקמה ב-2003 כתת מותג בטויוטה עם מחירים מוזלים במטרה לנער את השמרנות של החברה היפנית, ולהצעיד אל מפתן הכניסה נהגים חדשים שמחפשים יותר צבע וריגושים מאחרי גלגל ההגה. רוב המוצרים חלקו דמיון גדול לדגמים הרגילים של טויוטה והתבססו עליהם, אולם סיון ניסתה לבדל עצמה על ידי כלי רכב ססגוניים וספורטיביים למחצה שנשאו כותרים מובחנים. לא מעט דגמים נמכרו באבזור דל עם מערכות שמע בסיסיות כדי לאפשר לנהגים הצעירים לשדרג אותן בכבדות ולצאת למפגן ראווה בשכונה. במידה מסוימת, SCION נטלו חלק קטן בתחילתו של עידן "מהיר ועצבני".

מומחים בענף הרכב בארה"ב טוענים שילדי שני העשורים האחרונים נטשו את הצעצועים לטובת מותגים מבוססים, ואמצו הרגלי רכישה נבונים יותר שבסופו של דבר פגעו במותג בן ה-13. "הצעירים של פעם הם הקהל המבוגר של היום, והם מעדיפים, אם מתאפשר להם לרכוש מכוניות בעלות שם, כמו אודי, ב.מ.וו וגם לקסוס", כך מסבירה מישל קרבס, אנליסטית בכירה בחברת 'אוטוטריידר' האמריקנית.

בעיה נוספת שהעיבה על סיון היא היעדרם של רכבי פנאי, שכן החברה התמקדה בכלי רכב קומפקטיים. "כל העולם עובר לרכבי SUV קטנים וגדולים, ולסיון פשוט לא הייתה יותר תשובה. המעבר לטויוטה נראה פתאום כדבר הכי הגיוני כאשר למעלה מ-58% מהמכירות בארה"ב הן של רכבי פנאי וטנדרים", כך הוסיפה. מנכ"ל טויוטה בצפון ארה"ב, ג'ים לנץ, מציין עוד כי "זה לא צעד אחורה מבחינת טויוטה, אלא צעד קדימה. אני לא חושב שהיינו מגיעים להצלחה גדולה ללא מותג סיון. לצוותים, לדילרים ולכל המעורבים יש תרומה גדולה בהתפתחותה של טויוטה".

בדיעבד, סיון שימשה עבור טויוטה כמסדרון כניסה לחברה, וארגנה הרבה כנסים ומופעים שמשכו אליהם גם חובבי הגה שאהבו לרבוץ במפגשי מכוניות עם חברי מועדון. מבחינת הקונצרן היפני, זו הייתה ככל הנראה האסטרטגיה המרכזית שעמדה מאחרי הקמתה של סיון.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully