וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס פקטור: אופל מוקה מקבל מתיחת פנים

4.2.2016 / 14:00

אופל תחשוף אבולוציה של הקרוסאובר האופנתי מוקה במסגרת תערוכת ז'נבה. השינויים הגדולים נמצאים מתחת למעטפת. בישראל בשנה הבאה

אופל מוקה X. אתר יצרן
אופל מוקה X החדש. בעוד שנה בישראל/אתר יצרן

אופל חשפה היום (חמישי) את מתיחת הפנים של רכב הפנאי הפופולרי מוקה. במסגרת תערוכת ז'נבה, יוצג הרכב כ"מוקה X", המציין את שלל חידושיו מאז נחשף לראשונה בשנת 2012. מיום בכורתו, הגיע ל-500 אלף לקוחות מסביב לעולם וגם בישראל זכה להכרה בקבוצה תחרותית למדיי בה מתמודד מול תאומו האמריקני, שברולט טראקס.

בקרב מידותיו של הקרוסאובר הגרמני לא חלו שינויים, כך שהוא ממשיך לאכלס את 5 יושביו בין אורך של 4.28 מ' ובסיס גלגלים של 2.55 מ'. עיצובו החיצוני הושפע במידת מה מאופל אסטרה החדשה, ומשווה לו הופעה יותר ספורטיבית מקודמו כשאת החידוש המרכזי נמצא בפגוש הקדמי וביחידות התאורה הראשיות בשני קצותיו. תוספות אופציונליות תהיינה נורות LED אופנתיות וכן חישוקים חדשים המותאמים למספר גוונים שהתווספו להיצע (אדום אמבר וכתום תפוז).

נהגי המוקה יבחינו שאת מרב תשומת הלב הפנו הגרמנים לסביבת הנהיגה. זו הוחלפה לחלוטין באווירה מודרנית המורכבת מאיכות גבוהה יותר ואבזור מרשים שתואם את התחרותיות בסגמנט. במרכז הקונסולה מותקן צג מרכזי 7 אינטש או 8 אינטש (תלוי בדגם) עם בקרת IntelliLink המתאימה למערכות אנדרויד ואפל, וכן נראה כי הרבה מתגים פינו את מקומם לטובת משטחים נקיים ואסתטיים.

באירופה הציגו לאחרונה את סדרת ה-Whisper diesel החרישיים לוגמי הסולר בהספקים של עד 136 כ"ס, אבל לנו הישראלים חשוב יותר לבחון מה מתחולל באגף הבנזין; הכוכב הראשי בינתיים הוא מנוע ה-1.4 ל' טורבו לו 152 כ"ס שהוצג באסטרה, בחיבור לתיבת 6 הילוכים אוטומטית משופרת, לו בקרת 'עצור וסע' (הדממת הרכב בעמידה ממושכת), הנעה כפולה וצריכת דלק ממוצעת (יצרן) של 15.5 ק"מ לליטר בנזין.

אופל מוקה X. אתר יצרן
אופל מוקה X/אתר יצרן

כנהוג בכלי הרכב החדישים ביותר, הושקעו הרבה משאבים במעטפת ההגנתית, וגם במקרה זה רוב המערכות תהיינה זמינות גם באסטרה המשפחתית. אחת מהן היא בקרת התאורה האדפטיבית, ה-AFL LED, לה יכולת להתאים את עוצמת האור ביחס לתנאי הכביש ומבלי לסנוור נהגים מלפנים. המערכת יודעת לכייל עצמה ולהבדיל בין תשעה אזורי נהיגה, כמו עיר, כפר, תאורת עיקולים, שלג ועוד. אליה, תצטרפנה מערכות נוספות, בהן בקרת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת ראיה לפנים ולאחור והתרעה מפני קרבת עצמים מסוכנים.

אופל מוקה מורכב כיום בדרום קוריאה ובספרד, ומשווק אף בארה"ב ובסין במותג ביואיק כרכב הפנאי אנקור. מיבואנית אופל לישראל 'שלמה' נמסר לוואלה! רכב כי המוקה X יגיע לארץ בינואר 2017.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופל
  • שלמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully