וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן אופני BH לינקס. הנאה חדשה

9.2.2016 / 8:00

מותג ספרדי חדש בשם BH נכנס לשוק הישראלי הגועש, אז מיד לקחנו את דגם הביניים של היצרנית והופתענו מרמת היכולת וההנאה שאפשר להפיק למרות מהלכי המתלה הקצרים

קובי ליאני

צילום סטילס ווידאו: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

כנראה גם בגלל עיצוב השלדה המיוחד, הצביעה המעניינת והמכלולים האיכותיים, אבל בטוח יותר מכל בגלל השם BH שמופיע במקום שבו כל יצרן אופניים חותם על יצירתו, נאלצתי לענות על אותה שאלה המון פעמים - מה אלה אופני BH?

חברת STURM הישראלית המייבאת זה מכבר את אופני KONING החשמליים, החליטה להרחיב את תחום פעילותה לאופני שטח וכביש ללא מנוע והחלה לשווק את מותג האופניים הספרדי BH בישראל. חברה ספרדית זו הוקמה בשנת 1909 וכבר בשנת 1935 זכתה להיות מותג האופניים הפופולרי בספרד. החברה מייצרת מגוון רחב מאוד של אופניים בכל הסגנונות והרמות החל מאופני כניסה ועד אופני בוטיק מקרבון. לאופני BH יש גם היסטוריית מרוצים עשירה כולל אליפויות עולם וזכיות במרוצי כביש רבים.

מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5. קובי ליאני
מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5/קובי ליאני

דגם ביניים

מתוך המגוון הרחב של הדגמים החדשים שהגיעו, קיבלנו למבחן את דגם ה- LYNX 4.8 עם גלגלי 27.5 אינץ', מהלך 120 מ''מ ושלדת אלומיניום. בנוסף לדגם זה, משפחת ה-LYNX כוללת אופני שיכוך כפול עם שלדות אלומיניום או קרבון, מהלך מתלים בין 120 ל-160 מ''מ וגלגלים בקוטר 27.5 ו-29 אינץ'. למעשה דגמי ה-LYNX השונים מכסים את כל הטווח שבין אופני שבילים/קרוס קאנטרי ועד אולמאונטיין/אנדורו אגרסיביים.

עבור כל שילוב של שלדה, מידות גלגלים ומהלך מתלים, ניתן לבחור בכמה רמות של מכלולים וכך לקבל אופניים בהתאם לסגנון הרכיבה ולתקציב האישי. הדגם שרכבנו עליו הגיע ברמת גימור 7.7, שהיא רמת הביניים. דגם זה מגיע עם בולמי אוויר של Rockshox, מערכת הילוכים SRAM 11 הילוכים ובלמים של מגורה, ללא ספק מכלולים איכותיים מאוד שלא משאירים הרבה מקום לשדרוגים. כפי שלרוב קורה עם בולמי Rockshox, לאחר ניפוח בהתאם להוראות המוטבעות עליהם מתקבלת תחושה של אופניים ללא מתלים, לכן הפחתתי כ-10% מהלחץ המומלץ ויצאתי לשטח.

מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5. קובי ליאני
מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5/קובי ליאני

איכות גבוהה

אין עונה יותר טובה מעונת החורף לרכיבת אופניים בישראל, אדמה רכה ודביקה, אוויר נקי ללא אבק, טמפרטורה אידאלית וצמחייה שבזכות גשמי החורף פורחת במלוא הדרה. בזכות התנאים המושלמים הצלחנו לצאת ולרכב הרבה על גבי האופניים ולהבין היטב מה הם יכולים להעניק לרוכב. מספר רב של רכיבות בסינגלים של אזור המרכז, בן שמן ושוהם, בתנאי יובש ובוץ ושתי רכיבות במדבר יהודה הם בהחלט מספיקות בכדי להבין את אופיים של אופני ה-LYNX 4.8 החדשים.

במבט ראשון על האופניים נתקלים ב"רמה", או בשמה המקצועי קורת הראש של השלדה שמתעקלת כלפי מטה בצורה ייחודית. מבנה זה תורם למרווח העמידה על האופניים ולפי מהנדסי BH לקשיחות השלדה ולזריזות האופניים. כל חלקי השלדה ובמיוחד המשולש האחורי נראים חסונים מאוד והחיבור בין החלקים השונים חלק ועשוי היטב. הצביעה יחד עם חלקי האנודייז האדומים יוצרים אפקט נאה מאוד למראה ומעניקים תחושה ראשונית של איכות. תנוחת הרכיבה היא שילוב בין קרוס קאנטרי לאופני שבילים אגרסיביים ולא מעט בזכות זה לא הרגשתי בחסרונו של מוט מושב מתכוונן במעבר בין עליות ארוכות לירידות מהירות וחוזר חלילה.

מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5. קובי ליאני
מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5/קובי ליאני

זריזים בסינגלים

התחושות המשמעותית ביותר הן הזריזות והקלילות שהאופניים מעניקים לרוכב ולא מעט פעמים מצאתי את עצמי מבצע שינויי כיוון מיותרים לרוחב השבילים והסינגלים רק לצורך ההנאה. למרות המתלים הקשיחים והמהלך הקצר של 120 מ''מ, לא נמנעתי מקפיצות ומדרופים וגם באותם מקרים שהנחיתה לא הייתה בדיוק לפי הספר, הצלחתי לצאת מזה בשלום ולא לצאת מהסינגל. אחד הגורמים המשמעותיים שאפשרו זאת הוא ללא ספק הקשיחות של חלקה האחורי של השלדה ואורכם הקצר של תומכות השרשרת, שיחד עם ציר אחורי 12 מ''מ והגלגלים החסונים כמעט מונעים נדנודים ועיוותים מצד חלקם האחורי של האופניים.

רק צמיגי המישלין המקוריים פוגמים מעט בתחושת הביטחון שהשלדה מעניקה ובעיקר בתנאי בוץ, או אדמת מדבר רכה גרמו לי לקחת בחשבון את חוסר אחיזתם. צמיגים אלו מתגלגלים היטב על אדמה קשה ותורמים ליכולת האופניים בשבילים מהירים, אך עבור מי שרגיל להתחיל לבלום יותר מאוחר ממה שצריך ובמיוחד בירידות מדבר ארוכות, כדאי להחליף לצמיגים מעט אגרסיביים יותר (ניתן להרכיב מאחור צמיגים עד לרוחב 2.4 אינטץ').

מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5. קובי ליאני
מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5/קובי ליאני

משנים טעמים

לאורך כל המבחן התרשמתי מאוד לטובה ממערכת ההילוכים SRAM GX11 שאפשרה לי לדחות את העברת ההילוכים לרגע האחרון וסיפקה טווח יחסי העברה שכיסה מצד אחד שבילים מהירים בירידה ומצד שני עליות ארוכות לקראת סיום הרכיבה. גם בירידות המהירות מערכת ה-SRAM הפגינה ביצועים מעולים בזכות השקט המופתי והעובדה שהשרשרת נותרה במקומה גם בירידות מסולעות ומהירות ללא מוביל שרשרת. אין ספק שמהלך המתלים הקצר יחסית גורם לרוכב לעבוד יותר ולהאט בקטעים הטכניים והמהירים לעומת אופניים עם מהלך ארוך יותר, אך מנגד מהלך המתלים הקצר מעניק יותר זריזות ומידע ברור יותר לגבי מיקום הגלגלים ומצב אחיזתם.

בירידות הארוכות התחלתי להרגיש בחסרונם של בלמים עוצמתיים ועמידים יותר, אך בגלל מגבלת האחיזה של הצמיגים בכל מקרה נאלצתי להוריד את המהירות. ניתן גם לנעול את המזלג הקדמי מהכידון, אך פרט למקרה שבו ללא כוונה רכבתי עם מזלג נעול, לא נזקקתי למנגנון בשום מצב. לאחר מספר רכיבות בתנאים שונים על גבי ה-LYNX 4.8 ולמרות שלרוב אני רוכב על אופניים עם מהלך של 140-160 מ''מ, אופניים אלו גרמו לי למחשבות לכיוון מהלך קצר יותר. עובדה זו מעידה על ההנאה הרבה שחשתי במהלך הרכיבה עליהם ועל הרבגוניות של דגם זה.

מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5. קובי ליאני
מבחן אופניים BH LYNX 4.8 27.5/קובי ליאני

חובת ההוכחה

אופני ה- LYNX 4.8 הם אופניים איכותיים, אשר מצד אחד מצטיינים בסינגלים מפותלים ומהירים ומצד שני מאפשרים גם התמודדות קלה עם עליות ארוכות בסגנון קרוס קאנטרי. השילוב של השלדה הקשיחה, גלגלי ה-27.5 אינץ' ומהלך המתלים הקצר יוצרים אופניים רבגוניים ומהנים מאוד במגוון תנאים. איכות המכלולים, לעומת המחיר העומד כיום על 11,500 שקלים הם ללא ספק חבילה משתלמת, אך צריך לזכור שזהו מותג חדש בישראל ולכן עדיין חלה עליו חובת ההוכחה לאורך זמן מבחינת השרות ללקוח לאחר המכירה. אנחנו אהבנו מאוד את האופניים ובקרוב נמשיך ונבחן דגמים נוספים של חברת BH.

טבלת נתונים:
שלדה: Lynx 4.8 Alloy 27,5"
בולם אחורי: Rock Shox Monarch RT
מזלג קדמי: Rock Shox Recon Gold RL Air
סטם: BH Super Lite
הד-סט: BH Super Lite
מנוף הילוכים: Sram GX11
קראנק: Sram S1000 32T
קסטה: Sram 1150 10/42
שרשרת: Sram
בלם קדמי: Magura MT4 180mm
בלם אחורי: Magura MT4 160mm
צמיגים: Michelin Wild Racer 2.25/ Grip'R 2.25
פנימיות: Rubena
מושב: Prologo Kappa
כידון: BH Super Lite Rizer
גריפים: grips BH
משקל: 13.2 ק"ג
מחיר: 11,500 שקל

עוד מבחני אופניים בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים
  • BH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully