וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראית טוב לגילה: מבחן מהיר לפיאט 500 המחודשת

11.2.2016 / 7:33

זו המכונית הכי מסוגננת של פיאט ואחת הסטייליסטיות שאפשר לקנות בכלל. האם די במתיחת הפנים כדי להשאירה תחרותית?

פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
פיאט 500 המחודשת במבחן. מה השתנה?/קובי ליאני

כדאי שנשים את הקלפים על השולחן כבר בהתחלה; כן, התשובה לשאלה שנשאלה בכותרת המשנה היא עדיין כן, אבל לא לגמרי מוחלט והחלטי כפי שהיינו רוצים ובפסקאות ההמשך נסביר לכם (או בעיקר לכן), מדוע.

בקצרה, ולממהרים, נספר שהאיטלקים בחרו (מכל סיבה שהיא) לעשות את המינימום הדרוש כדי להשאיר את ה-500 רלוונטית; הם שיפרו את תא הנוסעים, ליטשו את העיצוב, אבל מלבד הבלמים לא טיפלו באגף המכאני טכני מספיק או בכלל. אחרי ההקדמה הזו, הידקנו חגורות, התממשקנו עם מערכת המולטימדיה ויצאנו אל הכביש.

פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
פיאט 500 במבחן דרכים/קובי ליאני

זה הכל בעיצוב

לפני כשמונה שנים, כשפיאט הציגו את הגלגול המודרני ל-500 העתיקה, העולם הגיב באנחת אושר: "אוווווו..." כאילו הרגע חזה בסצינה רומנטית דביקה בתיאטרון. כן, ה-500 ההיא בהחלט עשתה את זה לרבים, והפילה אותם שדודים בקסמי הנוסטלגיה, גם אם מעולם אפילו לא ראו את אותה 500 מקורית. זה כוחו של עיצוב ומיצוב נכון שבא בעקבותיו.

במשך שנים הפיאט הסטייליסטית מילאה את רחובות אירופה, בתוכה נשים מצודדות לפחות כמוה וכך גם בישראל. גוש הסוכר על גלגלים הפך לחלום של כל צפונית צעירה (אבא תקנה לי) או "מוצערת" שקונה לעצמה. אבל השנים עברו וגם אם עשו חסד עם האיטלקיה היפה, גם היא החלה להראות קצת קמטים בצדי העיניים. בכל זאת, חייה של מכונית קצרים אפילו מאלה של כלבים גזעיים ושמונה שנים אלה חיים מלאים וארוכים להדאיג בתעשיה.

אולם במקום להחליף, לזרוק את הישן ולקבל את החדש, האיטלקים שלחו את ה-500 אל המנתח ששאב קצת שומן, מתח עפעפיים ומרח שכבה עבה של איפור כדי שאיש לא יבחין בזקנתה.

עוד באותו נושא

פיאט טופלינו חוזרת כמכונית מיני זולה וחסכונית

לכתבה המלאה
פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
פיאט 500 במבחן דרכים/קובי ליאני

מה השתנה?

בשפה פחות ציורית נספר שבחזיתה ובאחוריה יחידות תאורה חדשות, שלא רק מפוסלות אחרת אלא מכילות כעת נורות לד מודרניות ואלה האחוריות הטרםזיות מכילות חלק פח בצבע הרכב בתוכן. גם הפגושים השתנו, התחזקו במראם, מאחור נוסף פס קישוט ומלפנים יש גריל וסמל חדשים בשם הרענון. וזה מספיק? לא בלי המדבקות החדשות שעל גופה. למעשה, רק מי שבבעלותה\ו הייתה 500 שכזו, הצליח להצביע על חלק מהשינויים.

נחזור רגע אל המדבקות. יש מי שיראה בכך הופעה מצועצעת משהו, אבל לטעמנו מדובר בגימיק מוצלח מאין כמוהו. מהסוג שיכול לעבוד רק על מכונית כמו הפיאט 500 בהצלחה ולהראות מטופש על כל רכב אחר. אנחנו קיבלנו את ה'קומיקס' שחור-אדום שמעניק לה הופעה ספורטיבית ייחודית ופשוט יפה. כולם הביטו בה ארוכות. משוטף המכוניות בתל אביב ועד נהג פרארי ממהר באיילון. היא אחלה חמודה.

פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
פיאט 500 במבחן דרכים/קובי ליאני

דירת חדר

את השינוי הגדול יותר מוצאים בתא הנוסעים שלה, אבל לפני שנדבר על המולטימדיה, נספר לכם שהחידוש העיקרי ואולי החשוב ביותר כאן הוא... תא כפפות. כן, מעכשיו יש לה תא כפפות. נשמע לכם כאביזר בנאלי ברכב? גם לנו אבל ה-500 החדשה\מוחלפת הציעה רק מדף פתוח וצר שממנו היה עף ספר הרכב בכל סיבוב. לא אסתטי ולא יעיל. אז עכשיו - תאדאםםם - יש תא כפפות. ויש גם מולטימדיה. השינוי שמכניס את ה-500 לעשור השני של האלף השלישי. סוף סוף יש מסך (גם אם פצפון במושגים של היום) עם תצוגה צבעונית (ולא כתומה), עם חיבור מלא לטלפון החכם ותצוגה למצלמת הנסיעה לאחור (אה, עכשיו יש גם מצלמה). זה כבר מזמן נחשב למוצר חובה ברכב ואנו שמחים שפיאט יישרו קו.

לגבי מרחב המחיה, אין שום שינוי. עדיין מדובר במכונית פיצית שפונה בעיקר לנשים עם מושבים קטנים ודחוקים, עם מרחב מרפקים מוגבל ונדל"ן מצומצם עוד יותר מאחור. שני מבוגרים מלפנים ושני ילדים מאחור זה המקסימום האפשרי. גם תא המטען זעיר בהתאם, אך לנו יותר מהכל הפריעה תנוחת הישיבה שקרובה מדי לדוושות ורחוקה מדי מההגה (לא מתכוונן לעומק).

פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
מושבים מאחור. בעיקר לחיות מחמד/קובי ליאני

חיה עירונית

פיאט 500 היא מכונית שנולדה לגור בעיר. כפרים ומושבים לא מפריעים לה, אלא אם הנסיעה אליהם ארוכה ובדרך יש גם עליות. בחזית יש לה מנוע בנזין לא קטן (1,242 סמ"ק), אבל חלוש ללא מגדש טורבו ורק 69 כ"ס ו10.4 קג"מ. בעיר החולשה לא מורגשת מדי או מפריעה לכל הפחות והיא חיה נפלא בין המדרכות, במיוחד בתמרונים לתוך שאריות חללי חניה בלתי הגיוניים.

הקושי מתעורר כמה עשרות קילומטרים מחוץ לעיר כשהמנוע נדרש להפיק את כל מה שיש לו להפיק - ולפעמים זה לא מספיק. היצרן מדבר על כ-13 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואנחנו מדדנו לה 15.5 שניות לשם האצה מ-80 ל-120 קמ"ש. עקיפות? עם המון נחישות והמון מרחב פנוי בנתיב הנגדי.

החולשה הזו גם מקשה עליה לסחוב שלושה נוסעים בעליות לירושלים. רגל ימין מעוכה עד לעצר, המנוע נאנק, צריכת הדלק מאמירה (12.9 ק"מ לליטר במבחן שלנו) ותיבת ההילוכים מגמגמת. אם נגענו כבר בזו, הרי שהיא עדיין רובוטית עם מצמד יחיד, פעולתה איטית ובהאטה הורדות ההילוכים לעתים היו גסות ומנענעות את הרכב באגרסיביות. את הבלמים שלה שהתחזקו אפשר לציין לחיוב. התחושה בדוושה טובה וגם עצמת הנשיכה כתגובה ללחיצה עליה

פיאט 500 במבחן דרכים. קובי ליאני
פיאט 500 במבחן דרכים/קובי ליאני

פרמיית הסטייל

בפיאט מעוניינים שה-500 תחשב למכונית פרימיום. כלומר, למכונית שתרגישו בנוח לשלם עבורה פרמיה כלכלית. עם תג מחיר של 98 אלף שקל, פלוס 8,900 שקל עבור המדבקות, פלוס 4,000 שקל על מערכת השמע של אלפיין והסאבוופר מתחת למושב, מדובר בהרבה מאוד כסף - במחיר שבו יש כל כך הרבה מכוניות שימושיות מאוד וגדולות יותר.

אבל... לא בהכרח או בכלל עם סטייל של ה-500 השובבה הזו. אף אחד לא יסובב את הראש אחרי סופרמיני בעלת תמורה מצוינת למחיר, אבל כן אחרי הפיאט הזו. אז אם העיצוב והמיצוב חשובים לכם, יהיה לכן\ם קל הרבה יותר לבלוע את הצפרדע.

עוד על פיאט בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פיאט
  • סמל"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully