וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיאט חושפת את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה: ATECA

סיאט "אטקה" מעלה את היצרנית לליגה של הגדולים. לא עוד רק מכוניות קטנות, קומפקטיות ומיניוואן, אלא עכשיו יש גם קרוסאובר גדול, מרווח, עם מגוון מנועים וגרסאות. בישראל בהמשך 2016

קובי ליאני

סיאט מצטרפת באיחור לתחרות הגועשת בפלח הקרוסאוברים עם השקת ה"אטקה" החדש היום (רביעי) בברצלונה. סיאט החלה כבר לפני שנים להשתעשע ברעיון ייצור קרוסאובר עם מספר דגמי תצוגה בהם ה-2020, אך אף לא אחד מהם הצליח לרדת מבימות התערוכה אל הכביש הציבורי, עד לרגע זה.

האטקה החדש, שנקרא על שם עיירה ספרדית ליד סרגוסה המתמחה בייצור יין, תוכנן קודם כל כדי להרשים את המתבוננים בו ולכך תורם מאוד עיצובו הנאה והכוחני. בתי הגלגלים התפוחים מקנים לו מראה ספורטיבי והחזית משייכת אותו מייד למשפחת מכוניות סיאט. יחידות התאורה שלו בנויות מנורות 'לד' מלפנים ומאחור, בעלות מראה מודרני ונקי. העיצוב המרשים מנצל כל אחד מ-436 הסנטימטרים לאורך ומעניק לו נוכחות מרשימה על הכביש.

תא הנוסעים של האטקה עוצב בהתאם, וברוחה של הלאון יש לציין, כדי להעניק את אותה אווירה ספורטיבית עם קווים אופקיים שמעבירים תחושה של מרחב גדול אפילו יותר מהמציאות, ואף כולל גימיקים חביבים כמו הבהוב בקצב פעימות הלב בתאורה הפנימית. עוד בנמצא, מושבים גבוהים המרחיקים את הנוסעים מהכביש, מה שמלמד ככל הנראה שגם הראות החוצה תהיה טובה בזכות זאת.

במרכז הדשבורד השימושי מצויה מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע בגודל שמונה אינץ' ובקונסולה ישנה ידית הילוכים קצרצרה. הממדים של האטקה הכשירו עבורו תא מטען גדול שנפחו 510 ליטר בגרסאות ההנעה הקדמית, או 485 ליטר בגרסאות ההנעה לכל הגלגלים.

אטקה, כמקובל יותר ויותר בדגמי הקונצרן, מצויד במערך אלקטרוני בטיחותי רחב שכולל מערכת נסיעה בפקקי תנועה (מזהה את הרכב ממול ונוסעת בעקבותיו עם עצירות אוטונומיות), מערכת לבלימה אקטיבית עד מהירות 80 קמ"ש במידה והנהג לא הגיב לסכנה, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת לניטור שטחים מתים בשדה הראיה, מערכת למניעת סטיה מנתיב הנסיעה ועוד.

בכל הקשור ליחידות הכוח, סיאט מציעים ברכב הפנאי הראשון שלהם את המנועים המוכרים של קונצרן פולקסווגן, כפי שכבר פגשנו בעבר; ההיצע יחל במנוע. Tsi בנפח 1.0 ל' טורבו שמפיק 115 כ"ס,ו ימשיך עם ה-1.4 Tsi שמפיק 150 כ"ס בעל מנגנון כיבוי צילינדרים במהלך נסיעה רגועה לשם החיסכון בדלק. מנועים אלו יצרכו לפי הצהרות היצרנית בין 5.3 ל-6.2 ליטרים בכל 100 קילומטרים ויפלטו 123 ו-141 גק"מ. בקרב לוגמי הסולר מנוע 1.6 TDI עם 115 כ"ס ומנוע 2.0 ל' עם 190 כ"ס. אלה יציעו צריכה של 4.3 ו-5.0 ליטר סולר בכל 100 ק"מ ויפלטו בין 112 ל-131 גק"מ בהתאמה.

מסתכלים קדימה

סיאט אטקה 2016. קובי ליאני
סיאט אטקה 2016/קובי ליאני

במותג הספרדי מציינים כי ב-2015 נרשם גידול בביקוש לכלי רכב מקרב היצרן ונחצה רף ה-400 אלף מכירות. לדבריהם, ישראל היא אחת מן המדינות בהן המותג חווה את הצמיחה הגדולה ביותר בשנים האחרונות כשב-2015 נמסרו 8,000 כלי רכב - יותר מפורוטוגל וכמחצית מהיקף מכירות חברת סיאט באיטליה. עוד מוסרים, כי בשנים הקרובות, צפויה סיאט להתחזק ב-6 דגמים חדשים, 4 מהם בשנה הקרובה שירחיבו את הפניה למגוון לקוחות.

האטקה צפוי להגיע לכבישים באמצע השנה, לאחר נעילת תערוכת ז'נבה, ובסמוך לכך גם לישראל כדי להתמודד מול קיה ספורטאז' ודומיו. מיבואנית המותג צ'מפיון מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי המחירים והמפרטים המלאים יפורסמו במועד ההשקה הרשמי בארץ.

עוד על סיאט בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully