וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: דוקאטי סקרמבלר Sixty2

אחרי הצלחת הסקרמבלר 800 אנחנו רוכבים לראשונה על ה-Sixty2 החדש של דוקאטי בכבישי ספרד. אופנוע ספורט ייחודי ומסוגנן שהעלה לנו חיוך קבוע על השפתיים

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי סקרמבלר sixty2. חוויה/אתר יצרן

איזה כיף להיות צעיר, לחיות את הרגע וללכת אחרי כל הזדמנות ליהנות מהחיים, מבלי לחשוב יותר מידי. לצאת עם האופנוע מהבית בכל שעה של היום עם קסדת חצי, ג'ינס ומשקפי שמש ולחפש הזדמנויות לעשות כיף, לחייך וליהנות גם מהדברים הכי פשוטים. לזרום בנינוחות בתוך התנועה העירונית, לצאת לגיחה קצרה להרי ירושלים, או אפילו לרכוב לחוף ים שקט ומבודד ששום כביש אספלט לא מגיע אליו; זה נשמע כמו חלום, אבל אחרי חווית הדוקאטי סקרמבלר 400 Sixty2 שחוויתי, הבנתי שכל חלום יכול להפוך למציאות.

הבנתי שבעצם המחסום להגשמת החלומות נמצא אצלנו בראש ולא בשום מקום אחר ואת זה, באופן מפתיע, הסקרמבלר החדש גרם לי להבין. מספיק עם המחשבות על איזו קסדה לקחת, איך מעיל ללבוש ואיפה נחנה כדי לראות את האופנוע, הסקרמבלר Sixty2 400 משחרר אותך כמעט מכל המחשבות המטרידות הללו. אופנוע נוח לרכיבה ולא מאיים, גם עבור רוכבים ורוכבות לא מנוסים, מגיע לכל מקום מבלי לגרום לך להתאמץ ומספק הנאה גם דרך סגנון החיים והמסר שהוא מעביר אליך. תתחיל ליהנות מהחיים, תשתחרר קצת מהמחשבות המגבילות ותנצל כל הזדמנות שהחיים פותחים בפניך. לא עוד אופנועים מפונקים שדורשים טיפולים יקרים בתדירות גבוהה, מיומנות רכיבה גבוהה ומורכבים מחלקים, שבכדי שיראו טוב דורשים ניקוי והברקה. את המסר הזה מעביר אליך הסקרמבלר Sixty2 400 בזכות העיצוב, המכלולים, חווית הרכיבה ושלל האביזרים והביגוד שדוקאטי מייצרים במיוחד לדגם זה.

הצלחה מביאה עוד סיפור הצלחה?

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי 62 במבחן דרכים/אתר יצרן

הסקרמבלר Sixty2 400 יוצא לשוק לאחר שנה ראשונה מוצלחת במיוחד עבור דגם ה-800, שבמהלכה דוקאטי מכרו 16,000 אופנועי סקרמבלר, כאשר התחזית המקורית הייתה 8,000 אופנועים בלבד. ללא ספק זו ההוכחה לכך, שהמסר של הדוקאטי סקרמבלר נכון והוא נקלט היטב בקרב רוכבים מנוסים, שמסוגלים ואוהבים לנצל את הביצועים שהמנוע הגדול מעניק. כדי להתאים גם לקהל צעיר ולעיתים פחות מנוסה ברכיבה על אופנועים, החליטו אנשי השיווק של דוקאטי לייצר סקרמבלר עם מנוע בנפח 400 סמ"ק ובמחיר נגיש יותר. הסקרמבלר החדש נקרא Sixty2 בגלל השנה שבה הסקרמבלר 350 הראשון של דוקאטי יצא לעולם ובגלל המאפיינים של תרבות הצעירים בשנות ה-60 המבוססת על גלישת גלים, סקייטבורד, אופני BMX ומוסיקה הפופ, שנתנו את ההשראה לסקרמבלר החדש.

כל פרט באופנוע מעוצב, צבוע ומיוצר מהחומרים הנכונים כדי להשתלב במראה האנטי קונפורמיסטי לעומת מרבית האופנועים המיוצרים כיום ולהעצים את מסר החופש שהסקרמבלר מעביר אליך. מיכל דלק מברזל המעוצב בסגנון טיפת נוזל, מושב ארוך רחב ונמוך, כידון גבוה נוטה לאחור, מידות הגלגלים וסוג הצמיגים המאפשרים גם רכיבה על כורכר, הם רק דוגמאות לבחירת החלקים הקפדנית של דוקאטי. למרות מראה הרטרו והמינימליסטי של הסקרמבלר Sixty2, אנשי דוקאטי ציידו אותו במיטב הטכנולוגיה, כדי להעצים את חווית הרכיבה ולהקל על החיים במחיצתו. מערכת הזרקת דלק ממוחשבת, מערכת תאורה המבוססת על פנסי לד מודרניים, מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, לוח שעונים דיגיטלי ומערכת פליטה עם ממיר קטליטי העומדת בתקן יורו 4 מציבים את הסקרמבלר החדש גבוה מבחינה טכנולוגית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במושב הרוכב

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי 62 במבחן דרכים/אתר יצרן

הישיבה על האופנוע נוחה מאוד בזכות גובה מושב של 770 או 790 מילימטרים בהתאם לסוג המושב ובזכות הכידון הרחב, שמגיע לידיים באופן טבעי ולא מצריך כיפוף של הגב לפנים. המושב עצמו הוא אחד מהמושבים הגדולים ביותר שבהם נתקלתי לאחרונה והוא מאפשר הרכבת נוסע נוסף בנוחות ובמרחק הנכון מהרוכב. מיקום הרגליות גורם לכך, שהשוק כמעט נשארת במצב מאונך ויחד עם המרחק הקצר בין הרגלית לרצפה מתאפשרת תמיכה נוחה ויציבה של האופנוע עם הרגליים. נקודה זו חשובה מאוד עבור רוכבים מתחילים ועבור רוכבים בממדים לא גדולים במיוחד וללא הרבה ניסיון ועוזרת מאוד בשמירה על שיווי משקל במיוחד ברכיבה איטית בתנועה העירונית.

תפעול רגליות ההילוכים, הבלם האחורי והמנופים נוח ומזכיר אופנועי שטח שבהם ניתן דגש מיוחד על יכולת תפעול נוחה במגוון מצבי רכיבה ותנאי דרך כולל רכיבה בעמידה. הכידון הרחב והארוך מאפשר שליטה טובה במהירויות נמוכות ולא מעמיס משקל על פרקי הידיים לטובת נוחות הרכיבה ברכיבות ארוכות, חלק מהרוכבות שנכחו בהשקה התלוננו על כך שהכידון מעט רחב מידי עבורן והתשובה של אנשי דוקאטי הייתה, שיש כידון יותר צר בקטלוג האביזרים. תגובת המנוע לשינוי במצב ידית הגז הוא מיידי ולא הצלחתי בשום מצב לגרום למנוע להשתנק, פרט למצבים שבהם ניסיתי להאיץ ממהירות נמוכה בהילוכים הגבוהים. ההילוך הראשון הקצר והמצמד בעל טווח פעולה ארוך מקלים מאוד על תחילת הנסיעה ומאפשרים לצאת לדרך בסל"ד נמוך ללא צורך במאמץ מיוחד ושוב לטובת רוכבים פחות מנוסים.

הטית הגוף

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי 62 במבחן דרכים/אתר יצרן

כמו באותם השירים שמתחילים רגוע ואז נכנסים לקצב הנכון ,סוף סוף הגענו לקטע הררי ומפותל וכמו כל האופנועים של דוקאטי, ניתן היה להרגיש איך מנוע הטווין האורכי נכנס ל-MODE פעולה שונה לחלוטין. משיכה של ההילוכים עד לסל"ד הגבוה מתקבלת בברכה, למרות שני הסתומים לצילינדר ותזמון שסתומים המיטיב עם הביצועים בטווח הסל"ד הנמוך והבינוני. סגירה של הגז לפני הפנייה מייצרת כוח בלימה גבוה יחסית לנפח הקטן ולכן, אם לא מגזימים במהירות, ניתן להיכנס גם לפניות החדות ללא צורך בשימוש בבלמים.

במקרה ומחליטים לבלום יש לעשות זאת בעדינות, בעיקר עם הבלם הקדמי, בכדי להימנע משקיעה מוגזמת של המזלג והרגשת חוסר היציבות המתלווה לכך. המזלג הקדמי מתוצרת SHOWA הוא אחד ההבדלים המשמעותיים לעומת הסקרמבלר-800 והוא בעל מבנה קונבנציונאלי ומוטות עליונים בקוטר 41 מ''מ, כאשר הקפיצים והשיכוך ההידראולי מכוונים יותר לטובת ספיגת מהמורות ונוחות הרכיבה מאשר לרכיבה ספורטיבית.

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי 62 במבחן דרכים/אתר יצרן

הבולם האחורי מתוצרת Kayaba ניתן לכיוון באמצעות שינוי בעומס הקפיץ לטובת רוכבים כבדים או רוכב נוסף מאחור. מהלך המתלים הנדיב, 150 מילימטרים מלפנים ומאחור, מאפשר התמודדות מעולה עם בורות ושאר מפגעי מע''צ ויחד עם מידות הגלגלים הנדיבות 18 אינטץ' מלפנים ו-17 מאחור משחרר את הרוכב מהחיפוש המטריד אחר הבורות בכביש. בעליות הרגשתי לעיתים שההילוך השני מעט קצר מידי וההעברה להילוך השלישי גורמת למנוע לאבד את החדות ולכן העדפתי למשוך יותר את ההילוך השני. בירידות נהניתי ממרווח ההטיה הנדיב ומהיכולת של הסקרמבלר להיכנס לתוך הפניות תוך כדי בלימה ללא תחושה של התנגדות כלשהי מצד האופנוע.

חלק מהרוכבים שנכחו בהשקה לעיתונות היו כמעט חסרי ניסיון ברכיבה והופתעתי לגלות, שלמרות זאת הם רכבו על גבי ה- הסקרמבלר Sixty2 ללא שום בעיות ובקצב מהיר כולל בכבישים ההרריים המפותלים. זה ללא ספק מעיד על כך שהאופנוע בנוי היטב וההתאמה בין הביצועים לכל המערכות באופנוע טובה ומעניקה התנהגות נוחה וקלה לשליטה במגוון מצבים. הבלמים מתוצרת BREMBO יחד עם מערכת ה-ABS של BOSH, תפקדו היטב לאורך כל קטעי הרכיבה, סיפקו רגישות טובה ובעיקר היו נוחים מאוד לתפעול.

מיומנות נדרשת

דוקאטי 62 במבחן דרכים. אתר יצרן
דוקאטי 62 במבחן דרכים/אתר יצרן

מערכת ה-ABS נכנסת לפעולה באופן כמעט בלתי מורגש וגם בבלימה חזקה על כורכר מאפשרת לאופנוע להמשיך בכיוון הרצוי ללא מאמץ מיוחד מצד הרוכב. שני הבדלים משמעותיים נוספים לעומת דגם ה-800 הם, המזלג האחורי בדגם העשוי מברזל ולא מאלומיניום, אך שומר על מידות זהות למזלג האלומיניום ומערכת הפליטה. בכדי להקטין את כמות החום שהמנוע מעביר אל הרוכב בזמן רכיבה איטית ועמידה במקום בעיר, האגזוזים של שני הצילינדרים יורדים מיד ביציאה מהצילינדרים אל מתחת למנוע לתוך משתיק יחיד הנמצא מתחת לציר המזלג האחורי, הרחק מרגליו של הרוכב.

מערכת החשמל זהה לזו של דגם ה-800 וכוללת מלפנים ומאחור פנסי לד, שהפכו זה מכבר לאחד מסימני ההיכר של הסקרמבלר, לוח שעונים דיגיטאלי קטן ואינפורמטיבי במידה הנכונה ומעל הכול, משתלב היטב במראה המינימליסטי של הסקרמבלר. עיצוב מפתח ההתנעה באופן שחלקו העליון "זורם" עם הקו של הפנס הקדמי ולוח השעונים הוא אחד מהפרטים שמעידים יותר מכל על ההקפדה ותשומת הלב לפרטים שלפיה תוכנן ונבנה האופנוע.

קטלוג השיפורים והאביזרים של הסקרמבלר הוא עצום וכולל חלקים המיועדים לשפר את הביצועים כגון אגזוז פתוח מקרבון, חוטי הצתה מיוחדים ושלל חלקים המיועדים להתאמת הסקרמבלר לפי טעמו האישי של כל רוכב. כל זה בנוסף לליין הביגוד ואביזרי האופנה הממותגים סקרמבלר, הכוללים כל פריט אפשרי במגוון גזרות וצבעים. כדי להקל על הבחירה וההתאמה בין החלקים השונים בקטלוג, בנו בדוקאטי שלושה קיטים של חלקים ואביזרים המכוונים לשימושים שונים. בזכות אותם החלקים הסקרמבלר יכול לשנות באופן משמעותי את מידת ההתאמה שלו לשימושים ולצרכים השונים של כל רוכב ורוכבת.

חוויה שכל רוכב יוקיר

דוקאטי סקרמבלר 62. אתר יצרן
כתבנו זוכה במקום הראשון בתחרות עיצוב כרזות ברוח הסקרמבלר, וזוכה לחיבוקים/אתר יצרן

אני הוקסמתי מהסקרמבלר Sixty2, הבנתי היטב את מה שהאופנוע המיוחד הזה מלמד אותך לגבי החיים ושמחתי לקבל ממנו את השיעור הזה. אהבתי מאוד את הסטייל המיוחד שלו ואת סגנון הרכיבה שהוא מושך אותך אליו. אני בטוח שזהו הדוקאטי הידידותי ביותר שיוצר מעולם וללא ספק אופנוע נכון, שימשוך אליו מעריצים רבים. מחיר של 58,990 שקלים ומרווח טיפולים של 12,000 קילומטרים גורמים לכך שזהו גם הדוקאטי הזול ביותר לקנייה ואחזקה.

האופנוע מתאים ביותר לרוכבים ללא יומרות ספורטיביות ואולי עם ניסיון קצר ברכיבה, שמחפשים אופנוע עם סטייל מיוחד ואופי ייחודי. הרכיבה עליו גרמה לי לחלום על רכיבת אופנועים משוחררת מדאגות כזו שלוקחת אותך עם חיוך על הפנים למקומות שלא תכננת להגיע אליהם.

נתונים טכניים

מנוע 4 פעימות, 2 צילינדרים אורכי
נפח: 399 סמ"ק
קירור: אוויר
הספק: 41 כ"ס
מומנט: 7,750/3.5 סל''ד
הצתה: אלקטרונית/דיגיטלית
דלק: הזרקה
הילוכים: 6
גובה מושב: 770-790 מ"מ
מתלה קדמי: מזלג קונבנציונאלי 41 מ"מ
בלם קדמי: דיסק יחיד 320 מ"מ
בלם אחורי: דיסק 245 מ"מ
צמיג קדמי: 110/80-18
צמיג אחורי: 160/60-17
בסיס גלגלים: 1460
משקל יבש/רטוב: 183/167ק"ג
קיבולת מיכל דלק: 14ליטר
אורך: 2150 מ"מ
שלדה: ברזל

עוד הרבה על דו גלגלי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully