וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר בוחנים: יקוצר זמן ההמתנה למבחן המעשי בנהיגה

17.2.2016 / 19:55

בפגישה שנערכה בין שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר מועצת התלמידים אליאב בטיטו ובסיוע ח"כ יפעת שאשא ביטון הוסכם על גיוס 20 בוחנים נוספים, מהלך שיוביל לקיצור זמן ההמתנה למבחנים המעשיים, עד להפרטה המלאה

רכב 'במבחן', נובמבר 2015. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

פתרון ביניים למצוקת תלמידי הנהיגה: בסיומה של פגישה שנערכה היום (רביעי) בין שר התחבורה ישראל כץ לבין אליאב בטיטו יו"ר מועצת התלמידים הודיעו השניים כי יפתחו 20 תקנים נוספים למשרות בוחנים עד סוף 2016. מהלך אשר עשוי לתרום לצמצום זמן ההמתנה הממושך למבחני הנהיגה המעשיים. זה עומד כעת על בין שלושה לשישה חודשים והוא המקור למצוקת תלמידי הנהיגה.

פתרון זה של עיבוי מערך בוחני הנהיגה יהווה פתרון זמני עד להשלמת תהליך ההפרטה המלא של מבחני הנהיגה המעשיים, אשר המכרז להפעלתו יצא לדרך ב-1 במרס. לפי המתווה שסוכם הערב, עד שהליך ההפרטה של משרד התחבורה בעניין ייצא לפועל, יתווספו תקנים זמניים של בוחני נהיגה מקרב מורי הנהיגה או פנסיונרים בעלי הרישוי לכך, דבר שיקצר את זמני ההמתנה למבחן הנהיגה המעשי. בשורה התחתונה, מהרגע בו ייצא המכרז לדרך יהיו 150 בוחנים.

חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (כולנו), אשר סייעה ביצירת שיתוף הפעולה בין ועד התלמידים, משרד התחבורה ומשרד האוצר, אמרה הערב בתגובה להסכם: "לאחר מאבק משותף עם מועצת התלמידים והנוער הארצית, אני שמחה שמצוקת הטסטים של בני הנוער הגיעה הערב לסיומה. יש חשיבות רבה בעיניי במתן הזדמנות לצעירים לסיים את רישיון הנהיגה ולעבור טסט ללא סחבת מיותרת, שכן מדובר בהמתנה מורטת עצבים והוצאה כלכלית לא פשוטה להורים ולהם. מהרגע בו פנה אליי אליאב בטיטו בעניין, הובלתי את המגעים בסוגיה מול משרד האוצר ומשרד התחבורה ואני שמחה שהדברים באו לידי פתרון".

אליאב בטיטו: "אני רוצה להודות לח"כ שאשא-ביטון, שנרתמה לעזרה, הובילה את המהלך לפתרון. והוכיחה פעם נוספת שבני הנוער בישראל עומדים בראש מעיינה. תודה גם לשר כ"ץ על אימוץ הפתרון וההבנה של חשיבות הנושא. כולי תקווה שעל פי המתווה החדש, זמן ההמתנה יקוצר באופן משמעותי. מהיום, בני נוער לא יחכו חודשים רבים עד לטסט המיוחל".

לפני מספר שבועות הגיש בטיטו עתירה לבית המשפט העליון נגד שר התחבורה ישראל כ"ץ ומשרדו והדיון, יתקיים ב-29 לחודש. ביום הגשת העתירה הפגינו מאות בני נוער נגד משרד התחבורה בשל מצוקת הטסטים. בטיטו העלה תחילה את הנושא בוועדת הכלכלה והוועדה לפנויות הציבור בכנסת ובחודשים האחרונים אף קיים מפגשים עם נציגים במשרד התחבורה. פנייה בנושא אף התבצעה לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully