וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים עם אלוף: מועדון TM RACING מארח את קורי נמט

25.2.2016 / 8:10

ראובן סביו הצטרף לקורס רכיבת הארד אנדורו של TM רייסינג עם קורי נמט, 19 פעמים אלוף הונגריה. היה ירוק, היה מהנה והשאיר טעם של עוד

צילומים: עמרי גוטמן

הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט. עמרי גוטמן,
הדרכת רכיבת הארד אנדורו לרוכבי TM רייסינג על ידי קורי נמט/עמרי גוטמן

אלוף הונגרי, אופנועים איטלקיים מדליקים, רוכבים ישראלים נועזים, אוכל ערבי, מזג אוויר מושלם ואווירה מעולה שררו בסוף השבוע האחרון ביער צור נתן. מועדון TM RCING ישראל, בשיתוף עם אקדמית הרכיבה של רועי שלומי קיימו מספר קורסים לרוכבי השטח עם אלוף המוטוקרוס ההונגרי קורי נמט. עבור קורי זו הפעם השביעית שבה הוא מגיע להדרכות ברכיבת מוטוקרוס ואנדורו בישראל וזה ללא ספק מאפשר לו להכיר את הצרכים והמנטליות של הרוכבים המקומיים.

קורי זכה 19 פעמים באליפות הונגריה, בתחילת שנות ה-2000 היה ממוקם בחמישייה הראשונה באליפות העולם במוטוקרוס ובשלוש השנים האחרונות זכה במקום הראשון באליפות גרמניה בקרוס קנטרי. הקורס נערך במגרש הביתי של רועי שלומי, באזור צור נתן וכוכב יאיר, על בסיס מסלולים שהוכנו מראש וכללו אלמנטים רבים ומגוונים בהתאם לרמה ולתעוזה של המשתתפים. מזג האוויר החורפי, האדמה הלחה ורמת האירוח של אנשי TM RACING ישראל סיפקו את התנאים המושלמים ליום הדרכה מהנה ופורה.

הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט. עמרי גוטמן,
קורי נמט, 19 פעמים אלוף הונגריה/עמרי גוטמן

משפרים טכניקה

יום ההדרכה החל בלימוד קצר של תנוחת הרכיבה ומיד לאחר מכן יצאנו לכיוון מסלול פטוצ'יאטו/עקלתון דרך סינגלים מסולעים ומהנים. במסלול ניתן דגש על טכניקת בלימה ופניה וכדי לעזור לנו להבין טוב יותר את השפעת המכלולים השונים, נתבקשנו לסירוגין לא להשתמש בבלמים ובמצמד לאורך המסלול. מהמסלול המשכנו למכשולים טבעיים כגון גינות סלעים וגזעי עץ בגדלים שונים. קורי הלהיב את המשתתפים בהדגמות וירטואוזיות ויחד עם רועי שלומי פרסו בפנינו את רזי טכניקת הרכיבה בכל אחד מהאלמנטים.

למרות שהמכשולים לא היו פשוטים וחלק מהרוכבים בקורס היו חסרי ניסיון, כולם תרגלו וכל אחד בקצב שלו התגבר על הפחד הראשוני והתמודד עם האתגרים. לאחר ארוחת צהריים יצאנו לרכיבה בשטח פתוח יותר שכלל אלמנטים רבים ורצופים בתוואי טבעי. רכיבה בחלוקי נחל בגדלים שונים ומדרגות סלע בעלייה ובירידה. דגש מיוחד ניתן על ביצוע כל האלמנטים תוך כדי שליטה ושיווי משקל במהירות נמוכה ולא בעזרת הגז והמהירות. התרשמתי מאוד לטובה מרמת ההדרכה והמתודיקה של קורי ורועי ובהחלט ניתן היה להבחין בהבדל ביכולת ההתמודדות של הרוכבים עם המכשולים בין תחילת היום לבין סופו.

הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט. עמרי גוטמן,
הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט/עמרי גוטמן

גם האופנוע סבבה

לשם השתתפותנו באירוע, יבואן TM RACING לישראל, העמיד לרשותנו אופנוע אנדורו מדגמי 2016 החדשים. באופן אישי, אני פחות מתחבר לאופנועים עם מנועים קטנים ולכן בהתחלה כאשר התבשרתי שאני ארכב על גבי דגם ה-144, מעט התאכזבתי. אולם תוך כדי הקורס הבנתי שהאופנוע הזה עושה לי בית ספר. עד מהרה הרגשתי שאני יכול לעשות איתו כל מה שאני רוצה ואפילו בעליות סלעים ארוכות במהירות נמוכה הוא הצליח להעלות אותי כמעט ללא שימוש במצמד. היכולות הבולטת ביותר בדגם ה-144 הם קלות השליטה, העדר ההפתעות מצד המנוע והמתלים ומשקל קל במיוחד שמקל מאוד בביצוע תמרונים ופעלולים במהירויות נמוכות.

במסלול העקלתון/פטוצ'יאטו רועי דרש שנבצע אותו ללא מצמד ולא בלם קדמי ולכן מצאתי את עצמי נכנס לפניות יותר מהר מהרגיל. למרות זאת, הורדתי בבת אחת את ה-144 לתוך הפנייה ובזכות המשקל הנמוך וההתנגדות הזעומה לשינוי בכיוון, הצלחתי להמשיך לאורך כל הפנייה ללא שום מאמץ מיוחד במהירות גבוהה שהשאירה אותי מופתע. פרט חשוב נוסף באופנוע הוא מזלג הקאייאבה הקדמי, שמצליח להעלים, טוב יותר מכל מזלג אחר עליו רכבתי, את אותם אבנים שמוציאות את האופנוע מהכיוון ובעיקר באופנועי שתי הפעימות.

יום הרכיבה היה מהנה, החומר המלמד בקורס הועבר מצוין וגם האופנוע הזה הצליח להדליק אותי ולכן בכוונתי לבחון אותו יותר לעומק בקרוב, ועל כך בהמשך.

הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט. עמרי גוטמן,
הדרכת רכיבהת אנדורו עם TM רייסינג קורי נמט/עמרי גוטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully