וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית אוטונומית של גוגל גרמה לתאונה

1.3.2016 / 11:26

הנה זה קרה - מכונית אוטונומית של גוגל גרמה לתאונה קלה, כאשר התנגשה באוטובוס בקליפורניה בעת שניסתה להיכנס למרחב צר מדי

מכונית גוגל עצמאית. AP
המכונית האוטונומית של גוגל. צילום AP/AP

בלי ידיים - תאונה ראשונה ומביכה למכונית האוטונומית של גוגל. מכונית הלקסוס RX שעליה הותקנה הטכנולוגיה של גוגל להפיכתה לאוטונומית ונמצאת כרגע בשלבי ניסוי, גרמה לפני כחודש לתאונה דרכים, כך לפי דוחות תקופתיים שמפרסמת גוגל אודות פרונקט הרכב האוטונומי.

על פי גוגל, מכונית הלקסוס התככה קלות באוטובוס אשר נסע לצדה. לדברי גוגל, המכונית האוטונומית "סברה" שהמרחב בינה לבין האוטובוס מספיק למעבר, אך לא כך היה. הרכב השתפשף קלות בצדו של האוטובוס וגרם לנזק קל בלבד, בעיקר משום שמהירות הנסיעה הייתה כ-3 קמ"ש בלבד.

זו אינה התאונה הראשונה בה מעורבות מכונית אוטונומית מהצי של גוגל, אלא שזו הפעם המתועדת הראשונה שבה מכונית החברה גרמה לתאונה ולה רכיב של אשמה. עד כה היו המכוניות האוטונומיות מעורבות בתאונות רבות, אך כולם היו באשמת הנהגים מסביב אשר לא שמרו מרחק או ביצעו שלל טעויות נהיגה.

עניין האחריות למעשה בעת גרימה לתאונה היה סלע המחלוקת מבחינת המחוקקים בעולם בסוגיית המכוניות האוטונומיות - במקרה של תאונה באשמתה, מי יתן את הדין? גוגל הגיבו לפרשה וציינו שאכן האחריות לתאונה עומדת נגדם, שכן לולי המכונית האוטונומית התקדמה בפקק התנועה, היא לא הייתה מתנגשת באוטובוס. עם זאת מציינים בגוגל כי נהג האוטובוס נסע לאט מדי או לא עצר כדי לאפשר להם להתמזג בתנועה ולכך גם השפעה על קרות התאונה.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully