וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: איתוראן Scooter החדשה

21.3.2016 / 8:01

הדור השני של מערכת האיתור לאופנועים של איתוראן כולל אפליקציה יעילה לאיתור מיקומו המדויק של האופנוע ומגוון התראות, כולל מוקד לילה ועוד. התקנו אותה על אופנוע ובדקנו את יעילותה

מבחן איתוראן סקוטר מערכת איתור למניעת גניבה של אופנועים. קובי ליאני
איתוראן Scooter החדשה במבחן/קובי ליאני

אין דבר שמעלה יותר חשש אצל רוכבי אופנועים מאשר גניבה. מלבד הניסיון להקשות על חייהם של הגנבים על שרשראות ומנעולים שונים, ישנם מגוון אמצעים שמעדכנים את בעלי האופנוע באופן אקטיבי על ניסיונות גניבה או חבלה בו כמו אזעקות ביפרים וכדומה. גם שוק מערכות האיתור וההתרעה לאופנועים מתפתח מאוד בשנים האחרונות גם בזכות השיפורים הטכנולוגיים וגם בשל העלייה במפלס החרדה והיתכנות הגניבות.

לפני כשנה בדקנו את מערכת האיתור של איתוראן Scooter מהדור הראשון אשר נעזרה בסוללה פנימית ולמעשה הייתה מנותקת לגמרי ממערכת החשמל של האופנוע, אך גם גדולה ומסורבלת להתקנה בשל כך. כעת אנחנו בודקים את הדור השני של מערכת זו ובה נערכו שינוים רבים.

ראשית, זו כעת מחוברת למערכת החשמל של האופנוע ולכן המוח של המערכת נעשה קטן בהרבה, כגודלה של קופסת גפרורים ואת זה קל מאוד להתקין בכל סוג של אופנוע, בניגוד לדור הקודם. שנית, המערכת מבוססת כעת על קליטת נתוני GPS ולא על גלי רדיו כבעבר והדבר משפר מאוד את הדיוק במיקום האופנוע והקושי בחסימת הנתונים (לכן אינה קולטת בחניונים תת קרקעיים).

מיקום מהיר

התקנת המערכת על האופנוע ארכה כשעה, כאשר את המוח קל היה להסליק גם על אופנוע עירום. לאחר ההתקנה וביצוע הרישום במערכת, קיבלנו קוד להפעלת האפליקציה החדשה של מערכת האיתור וזו מעניקה גמישות הפעלה גבוהה מאוד ביחס למערכת הקודמת.

מרגע פתיחת הסוויץ', המערכת משדרת את מיקומו של האופנוע ואוספת נתונים כמו מהירות נסיעה בכל רגע ומשדרת אותם לאפליקציה כדי שתוכלו לעקוב בגמר הנסיעה אחר נתוניכם או נתוני האדם שרוכב על האופנוע. מרגע כיבוי הסוויץ' המערכת משדרת את מיקומו של האופנוע אל האפליקציה בהתאם לתדירות הנבחרת, כאשר לזו יש גם מצב רדום שבו המערכת משדרת רק בין פרקי זמן ממושכים את מיקומו של האופנוע, כמובן באם זה לא זז ממקומו (המערכת אינה קולטת בתוך חניונים תת קרקעיים).

מוח המערכת מציע שלוש רגישויות לבחירה לטלטול האופנוע - נמוכה, בינונית וגבוהה בהתאם לרמת החרדה שלכם. מאחר ואני חרדתי מאוד בכל הקשור אל המכונה, בחרתי ברגישות גבוהה. בנוסף, מאחר ואיני משתמש באופנוע מדי יום, בחרתי במצב רדום של המערכת ששומר על צריכת זרם נמוכה מאוד. כמה נמוכה? גם אחרי שבועיים ללא התנעה, האופנוע הניע ללא שום קושי.

האפליקציה מאפשרת מגוון שירותים כולל מוקד, היסטוריית הרכיבה מאז פתיח הסוויץ' האחרונה, התראות שונות מהאופנוע (תזוזה, התנעה, חריגת מהירות, מתח מצבר, ניתוק מצבר ועוד), כולל כתובת המיקום, מיקומו של מכשיר הטלפון לעומת האופנוע וכדומה. ניתן גם באמצעות האפליקציה לקרוא לעזרת המוקד, לדווח על גניבה, לאתר מרכזי שירות ועוד. במקרה של טלטול האופנוע, קיבלנו סמס למכשיר הנייד תוך זמן ממוצע של 30 שניות. מוקד החברה פעיל מחצות ועד השעה 5:00 בבוקר ובמקרה של התראת גניבה, סיירים ישלחו למקום.

שביעות רצון ומחיר

הקטנת המערכת, הוספת האפליקציה והנגישות המלאה לנתוני האופנוע הם בהחלט משהו שאנחנו כרוכבים שמחים לקבל ממערכת שכזו. אם בעבר הסתפקנו במחשבה שאם לא התקבלה הודעה ממערכת האיתור על טלטול האופנוע, משמע הכל בסדר, הרי שכעת ניתן לראות את מיקומו המדויק של האופנוע לקבל מגוון התראות אודות מצבו. בשורה התחתונה, אנחנו מרוצים מהמערכת החדשה.

מחירה של המערכת עומד על 1,790 שקל ברשת איתוראן עם 21 שקלים דמי מנוי חודשיים. לקוחות מטרו מוטור, יבואנית ימאהה, קוואסאקי וסאן יאנג לישראל יוכלו לרכוש את המערכת בתמורה ל-1,600 שקל ויקבלו גם שנה ראשונה ללא דמי מנוי.

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully