וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב צמרת: ב.מ.וו תייצר מתחרה למרצדס S600 מייבאך

22.3.2016 / 14:02

ב.מ.וו מאשרת כי החל פיתוח של רכב מפואר שיתברג מעל סדרה 7 ויתחרה במותג "מייבאך" של מרצדס. המחירים באירופה יחלו ביותר מ-170 אלף יורו

BMW לקשרי ויז'ן. אתר יצרן
ב.מ.וו לקשרי ויז'ן. הניצנים לרעיון הגיעו מרכב הראווה/אתר יצרן

ראש מחלקת פיתוח המוצרים בחברת ב.מ.וו, קלאוס פורליך, התוודה לאחרונה בראיון בפני 'בלומברג' כי החברה הבווארית מכשירה מכונית אולטרה יוקרתית שעתידה להכנס לדו-קרב מול מרצדס S600 "מייבאך". הדגם החדש ישובץ מעל סדרה 7 ויכלול שורה של אפשרויות שאינן זמינות בחלקן בגרסאות הבכירות של מכונית הדגל.

"בדיוק כפי שעשו מתחרים שלנו, כך גם לנו יש תכנית להעמיד על הכביש מכונית פרמיום ייחודית שתעלה מעל 160 אלף יורו ויותר מכך", אומר פורליך. הגרמני אינו מסמן את מרצדס דווקא, אך בהחלט שם לנגד עיניו את דגם המייבאך של החברה שקיבל חיים חדשים אשתקד כרמת אבזור, לאחר שפעילות החטיבה בנפרד ננעלה ב-2011 עקב ירידה במכירות ושינויים תכנוניים בקרב דיימלר.

המייבאך של מרצדס מציעה רכיבים שאינם בהכרח זמינים ל-S קלאס הרגילה, וכמוה מדווחת ב.מ.וו כי בכוונתה לייצר מכונית בעלת מאפיינים מובחנים. "זו לא תהיה חבילת כרום טבולה בכל מיני פריטים מהודרים", מוסיף ראש החטיבה, שמעשית אומר כי ב.מ.וו תתמקד בכמה היבטים מורכבים, לרבות יכולות הנהיגה הדינמיות שלה. "יש כאלו שגם עושים בסיסי גלגלים ארוכים או מרכבים משונים - זו לא תהיה הגישה של BMW".

הרעיון למכונית זו הבשיל בעקבות תערוכת הרכב בסין בשנת 2014. במסגרת התערוכה, חשפה ב.מ.וו מכונית רעיונית בשם "לקשרי ויז'ן", שבדיעבד הקדימה במעט את סדרה 7 החדשה, ובו במקביל רמזה על הפוטנציאל העתידי הגלום בה. הדיווחים אותתו שב.מ.וו שקלה (שוב) להחיות את סדרה 8 או להקים את סדרה 9, אך עד לראיון זה הימרו באירופה שמדובר בתאוריות.

ב.-BMW מביטים לשווקי אירופה וארה"ב להכנסות כלכליות מהסדרה הבכירה, אך לא מסירים מבטם משוק הרכב הגדול בעולם: סין. מרצדס פרסמה לאחרונה כי כל רכב שני מסדרת ה-S קלאס נמכר בסין, משום שלנהיגה ספורטיבית לדברם - מסימני ההיכר של ב.מ.וו, אין שום משקל במדינה פקוקה, חובבת לימוזינות ונהגים תורנים שמסיעים את שועי העולם ברחובות.

הב.מ.וו היקרה ביותר כיום בישראל מבית דלק מוטורס, היא ה-750 איקס-דרייב LI עם מנוע V8 המפיק 450 כ"ס ותג מחיר שיכול לטפס גם ל-1.2 מיליון שקלים בנקל. מרצדס מקבוצת כלמוביל משווקת את ה-S600 מייבאך עם מנוע V12 לו 530 כ"ס ותג מחיר של 1.76 מיליון שקלים.

כך או אחרת, שתי הגרמניות תפגשנה בעתיד בזירה זו לקרב על האוליגרכים, כאשר ב.מ.וו תנסה להוציא את הדגם לכבישים כבר במהלך השנה הבאה.

לקריאה נוספת בנושא:
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה במבחן דרכים

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully