וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ימאהה XSR700 החדש. ידידותיות תלת-ממדית

5.4.2016 / 8:02

כשמחברים תכונות כמו התנהגות טובה, שימושיות גבוהה, משקל קל ומחיר נמוך, מקבלים רב-מכר. את כל התכונות האלה מצאנו באופנוע החדש של ימאהה. קטע ה'רטרו' הוא בונוס

צילומים: דרור עינב, קובי ליאני

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. קובי ליאני
ימאהה XSR700 החדש במבחן: ידידותי וכובש/קובי ליאני

זה בהחלט כיף לקרוא (וגם לכתוב) על אופנועי קצה. כאלה שכבר מלראות תמונות שלהם, בלוטות החשק עובדות ורק מלשמוע אותם מרגישים מיחושים מוזרים באברי גוף מוצנעים. לרכב עליהם זו בכלל פנטזיה. להבין מה זה אומר כשיש עשרות רבות של סוסים ביד ימין, להרגיש את המשמעות של רכיבים טכניים מהמדף של הביוקר ולסגור את כל החוויה בהבטחה ש"יום אחד יהיה לי כזה". לרוב, רובנו חולמים שקודם כל תהיה לנו היכולת הכלכלית לרכוש אופנוע קצה, ואז כבר נחליט מה בא לנו באותו הרגע. אבל מסתבר, שכדי להגשים חלום, לא צריכים ערימות של כסף, אם כמובן מתרגמים את הפנטזיה לשימוש אמיתי והנאה ופחות לשמות מפוצצים של חברות אקזוטיות לייצור חלקים קטנים שעולים הון.

אם מצליחים לתרגם נכון את החלום ומוותרים על עניין המותגיות, אפשר למצוא שורה מתארכת (לשמחתנו) של אופנועים שעולים קצת ונותנים הרבה. מצאנו כאלה אצל מותגי אופנועים רבים - ק.ט.מ (משפחת הדיוק וה-RC), דוקאטי (משפחת הסקרמבלר) וכמובן אצל ימאהה עם ה-MT07 וה-MT09. בקרוב יתממשו לחשושים בתעשיה ועוד מותגים יציגו כלים זולים שאמורים לשפר מאוד את התמורה למחיר, אבל כפי שאתם מבינים מהתמונות, אנחנו היום עם ימאהה ומדויק יותר, עם ה-XSR700. זהו מבחן ראשון לאופנוע של ימאהה, הפעם כאן בישראל ולדעתנו, הוא ימריץ את השוק אל הכיוון החדש - אופנועים של כיף בזול.

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. קובי ליאני
מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016/קובי ליאני

כיף מהקילומטר הראשון

זו לא עוד תת כותרת מיופייפת שמלקקת לאופנוע. את ה-XSR700 החדש באמת קיבלנו למבחן עם קילומטר בודד על מה המרחק. דקות לאחר שסיים רישוי, שניות לאחר שמילא 'פול-טנק' בפעם הראשונה ורגע לפני שעלה לווילי בכורה בחייו ובאמת באמת שנהנינו כבר מהתחלת הרכיבה עליו.

היה לי ברור שאהנה מהזמן המשותף עמו, משום שזו אינה הפעם הראשונה שאני רוכב על ה-XSR700 החדש, הפעם הזו הייתה במסגרת רכיבת ההשקה העולמית עליו, אך במידה מסוימת זו הפעם השלישית אפילו. שלישית כי כפי שאתם וודאי כבר יודעים, ה-XSR700 הוא האח התאום הלא זהה של ה-MT07 ועליו כמובן, כבר יצא לנו להסתובב. הוא נראה שונה כי עמו ימאהה יצרו מעין נישת רטרו קולית בזכות התקנת יחידות תאורה שונות, מכל דלק בכיסוי שונה (אלומיניום מוברש במקרה של אופנוע המבחן), מושב חדש (שנראה הרבה יותר יוקרתי ומזמין וגם מגביה את הרוכב בסנטימטר), לוח מחוונים עגול קטן ועמוס במידע שתמיד טוב לצרוך ( מהירות, סל"ד, מרחק כללי ומתאפס, צריכת דלק, חום מנוע, חום סביבה, הילוך נבחר ועוד) ועוד שלל נגיעות עיצוב קטנות שעושות הבדל גדול מכל עבר.

כל זאת ועוד לא הזכרנו את מגוון אפשרויות הקסטומיזציה שהוא מציע. כל כך הרבה, שכשפותחים את הקטלוג, מתחילים להרגיש את הארנק מתחפר בכיס. לדוגמה, החלפה למושב יחיד תעלה לכם 1,160 שקל, מערכות פליטה של אקרפוביץ יעלו לכם 11,642 לגבוהה ו-9,393 שקל לנמוכה (השיפור בצליל ובתגובת המנוע מוחשיים), מיגון רוח כהה יעלה 953 שקל, רגליות (ריר-סט) יעלו 3,750 שקל, תיקי הצד הייעודיים שלו יעלו 2,031 לגדול ו-625 שקל לקטן ועוד ועוד.

מתחת לאיפור והקוסמטיקה, הכל זהה לחלוטין ל-MT07, כולל השלדה, המנוע, תיבת ההילוכים, הבלמים ו... הבנתם כבר. זה לגמרי אותו אופנוע, אבל עם קטע אחר, עם ניחוח רטרו מגניב, יוקרתי אפילו. תוספת המחיר קטנה לעומת ה-MT המקביל, אבל ישנה תחושה שכאן ועכשיו מקבלים בכל זאת הרבה יותר אופנוע, הרבה יותר סטייל, כך שלמרות הבסיס הזהה, מעבר בין שני האופנועים מרגיש בכל זאת כמו שדרוג.

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. דרור עינב
מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016/דרור עינב

כי יפה עכשיו בגלבוע

בימים כאלה של מזג אוויר מושלם, כל כיוון שאליו מפנים את הפרונט והוא נגמר בסוף (או מרוצף בדרך) בכביש הררי מפותל, הרי זה משובח והפעם שוב בחרתי לקפוץ לכבישי הגלבוע. רק כשמגיעים לשם מבינים עד כמה ההחלטה הייתה נכונה יותר מרוב ההחלטות האחרות. רק צריך לזכור שחוץ מדלק, חובה להצטייד גם במגבונים לחים. מטווח החרקים, פרפרים ויבחושים תוך דקות חוסם את המשקף, חודר את פתחי האוורור ונכנס לשיניים ואז צריך לנקות מדי פעם.

אבל הרבה לפני הפיתולים הגילובועיים, למרות שה-XSR הוא אופנוע בסיסי, אולי עירוני-פרברי בייסודו, הוא טרף את כביש החוף בקלילות. המנוע שלו מפיק 75 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד, אבל הא עירני כבר מ-3,000 סיבובים ושיוט ב-100 קמ"ש בהילוך הגבוה ביותר מציב אותו בסביבות ה-4,500 סל"ד, כלומר עמוק בתחום הכוח היעיל. הוא מזדרז קדימה בהילוך שישי בלי להתלונן, אבל כדי להפיק תאוצות משמעותיות יותר, כדאי להוריד הילוך אחד או שניים ולמרות שהוא אופנוע עירום, הוא מרגיש נוח לגמרי ב-130 קמ"ש ומעט צפונה מכך, ומאפשר פרצי תאוצה למהירות גבוהה בהרבה לזמן קצר.

תנוחת הרכיבה שלו מאוד נייטרלית. לא זקופה כמו אדוונצ'רים, אלא רכונה קלות לפנים ויחד עם מושב גבוה ונוח, המרחק מצטבר בלי תלונות. ספיגת המהמורות מקבלת ציון בין סביר לטוב, כי במקרה שלנו, המתלים שלו נחשבים לחוליה החלשה, אולי היחידה שמצאנו בו, בנוסף למתג צופר שאינו נגיש לאצבע. הם בסיסיים בכוונונם ורכים מאוד בכיולם, כך שלפני שיצאנו למבחן, הקשחנו את עומס הקפיץ מאחור עד הסוף. המצב השתפר, אבל גם זה לא הביא את המתלה האחורי לקשיחות הראויה והשקיעה הראשונית לאחר הישיבה (סאג) היה די גדול מאחור, גדול יותר מזה של המזלג הקדמי. הדבר יוצר מצב של חוסר באיזון בין הצירים, שכן משקלי עם ציוד כ-90 ק"ג וזה לא המון, כך שלרוכבים כבדים יותר האופנוע עלול פשוט שלא להתאים, לפחות ללא החלפת הקפיצים מלפנים ומאחור לקשיחים יותר.

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. דרור עינב
מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016/דרור עינב

פשוט וידידותי

הרכות של המתלים עבורי לא היתה מחסלת רכיבה, ממש לא, אלא פשוט מגבלה מובנית ומובנת שיש להכיר בה. ועדיין למרות הכל, הצלחתי לדחוק ביפני החדש לרכיבה חזקה ומהנה במיוחד. האופנוע הזה כל כך מתחבר אליך, כל כך קל לתפעול, שכל פעולה שאתה דורש ממנו, מתורגמת מיד למעשה על הכביש ולאורך כל הדרך הוא דואג לידע אותך בטיב החיבור לאספלט. הצמיגים שמגיעים עמו בסטנדרט הם פירלי פאנטום ספורטקומפ ולמרות שמדובר בצמיגים בסיסיים למדי, הם אחזו מצוין באספלט, תמיד. גם בבלימות חזקות (ה-ABS לא ממהר להתערב), גם בהאצות חדות וגם תחת עומס פניות.

הידידותיות של ה-XSR מגיעה לידי ביטוי בכל שימוש שעושים בו. הוא לא מאמץ בכוחות שהוא מפעיל על הרוכב, לא מאמץ בהפעלת מנופי הבלמים והמצמד ולא דורש מהרוכב יכולות מזהירות (אבל אם יש לכם כאלה, אפשר להפיק ממנו המון) והוא גם לא ממהר להעניש על טעויות. להיפך, הוא כל הזמן משדר תחושה של מסוגלות ושל ביטחון בידיים - ביטחון להיכנס לסיבובים במהירות ראויה, ביטחון לבלום לפניהן חזק מאוד וגם להאיץ בשובבות החוצה עם גלגל קדמי שמרפרף על האספלט בשני ההילוכים הראשונים תחת כוח המנוע בלבד.

רכיבה תובענית, מהירה וספורטיבית גורמת למנוע הזה לשרוף דלק בקצב גבוה, כ-13 קילומטרים לכל ליטר, מה ששלח אותנו למשאבה כבר אחרי כ-130 קילומטרים בלבד. אולם מאוחר יותר, כאשר הקפדנו על רכיבה בקצב מתון (לרוב), צריכת הדלק השתפרה לכדי כ-18-19 קילומטרים לליטר.

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. דרור עינב
מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016/דרור עינב

עולם חדש: כיף בזול

באירוע ההשקה העולמי, רכבנו על ה-XSR700 לאורך כ-200 קילומטרים על כבישי סרדיניה וכעת, ביום אחד נטו של רכיבה, יותר מהכפלנו את המרחק הזה, על כבישים ישראליים מאתגרים בהרבה והימאהה הזה עדיין ממשיך להקסים אותנו. זה לא R1, שלא תהיה לכם אשליה כזו, אבל זה כן אופנוע בסיסי מאוד מאוד מהנה וגרסת הרטרו הזו גם מכניסה המון סטייל לחבילה. זהו אופנוע ידידותי מאוד, סלחני ושובב כשצריך והוא עושה את מלאכת הרכיבה לכל כך קלה ומהנה שהוא גורם ללא מעט אופנועים יקרים ממנו להרגיש מיותרים או יקרים מדי. החולשה היחידית עבורי היו המתלים שלא מתוכננים לשאת רוכב במשקלי (המצב יוחמר עוד עם הוספת מורכבת) וממש דחקו אותם אל הקצה מבחינת יכולת ההתמודדות של עומס הקפיץ המקורי. אבל אם היינו צריכים לסכם במשפט אחד הימאהה XSR700, נאמר שמקבלים כאן בתמורה ל-63,985 שקל הרבה מאוד יכולת והנאה באופנוע אחד והתמורה למחיר, מצוינת.

מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016. דרור עינב
מבחן אופנוע ימאהה XSR700. מרץ 2016/דרור עינב

על הצד הטכני:

מנוע: טווין מקבילי 689 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 75 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 6.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד
שלדה: פלדה, עריסה כפולה
אורך, רוחב, גובה: 205.7, 82, 113 ס"מ
בסיס גלגלים: 141.5 ס"מ
גובה מושב: 82 ס"מ
מתלה קדמי: מזלג רגיל (ללא כוונון)
מתלה אחורי: בולם יחיד, כיוון עומס קפיץ
בלם קדמי: צמד דיסקים 282 מ"מ
בלם אחורי: דיסק יחיד 245 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 180/55 R17
מכל דלק: 14 ליטר
צריכת דלק (מבחן): 16 ק"מ לליטר
משקל (רטוב): 186 ק"ג
מחיר: 63,985 שקל

טיפולים ותחזוקה:
טיפול 1,000 ק"מ: 750 שקל
טיפול 10,000 ק"מ: 963 שקל
טיפול 20,000 ק"מ: 1,661 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 1,041 שקל
טיפול 40,000 ק"מ: 2,033 שקל
סה"כ 40,000 ק"מ: 6,448 שקל


עוד על ימאהה בוואלה! רכב

כל עולם הדו-גלגלי בקליק אחד

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully