וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט מוטורי עולמי: רז הימן והלל סגל מתכוננים ל'ראלי דרך המשי' ממוסקבה לבייג'ינג

8.4.2016 / 6:44

'דרך המשי 2016' יעבור 10,000 קילומטרים בשבועיים, על פני הדרכים התובעניות ביותר במזרח אסיה. האם נראה את דגל ישראל מגיע מהכיכר האדומה אל החומה הסינית?

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
התקציב עוד לא בכיס אבל הצוללת כבר מוכנה למרוץ. רז והלל סיימו את שיפוץ ה'צוללת' והם בעיצומן של הכנות ובדיקות אחרונות/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

סטילס: רמי גלבוע, Silk Way Rally

מאירוע רוסי בן שבוע ימים, הפך 'דרך המשי 2016' לדרקון סיני המתפתל לאורך רכסי הרים ונקיקים שגיאים, חוצה נהרות מיתולוגיים ומתפלש בדיונות טובעניות. למעלה מ-5,000 קילומטרים יהיו בקטעי דירוג מדודים והשאר בנסיעה מנהלתית, ארוכה להפליא. השנה חברו גורמים כלכליים עולמיים ובראשם גזפרום הרוסית (מפיקת גז טבעי הגדולה בעולם) להנהגות הפוליטיות ברוסיה, קזחסטאן, וסין, ומכאן צמח 'דרך המשי' לאירוע נחשק ביותר. טובי האירופאים מחממים מנועים לקראת האירוע וכך גם רז הימן והלל סגל, המקווים להתייצב על קו הזינוק בכיכר האדומה.

צוות פוינטר כבר השתתף באירוע ב-2009, אבל אז הוא נערך במתכונת מצומצמת יותר. השנה יהיה האירוע גדול ומאתגר פי כמה, יונק את מתכונתו וגודל האתגר מפריס-דקאר האפריקני, בטרם עבר לדרום אמריקה. רז והלל מוכנים לזנק למרוץ, וגם 'הצוללת הצהובה' נמצאת לאחר מקצה שיפורים מסיבי - לאחר סדרת תקלות בראלי פולין הועלתה הצוללת על המבדוק במוסך 'היוגב' בעפולה, קיבלה מנוע ותיבת הילוכים חדשים, נעלה ארבעה בולמי FOX חדשים, הלל עבר בורג בורג ווידא שהרכב מוכן לכל הרפתקה.

ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
המסלול בן 10,000 הקילומטרים נמתח על פני שלוש מדינות ענק באסיה. יהיה צורך בסידורים מיוחדים, כדי לאפשר למשתתפים לנהוג בסין. חלק מהמתחרים יחזרו לאירופה בשיירה, אחלה טיול/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

מאיפה הכסף?

הבעיה היא, כמו תמיד, תקציב; השתתפות בראלי כזה עולה לפחות 300,000 שקלים, מבלי לחשב את עלויות הכנת הרכב, ואפילו לא את החזרתו מסין לישראל. חברת פוינטר המלווה את רז והלל מזה למעלה מעשר שנים, נרתמה גם עכשיו לאתגר. "תמיכתנו ברז והלל נתונה תמיד, משתלבת בפעילות העסקית הקבועה שלנו" אמר לי אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר. "זה כבר לא עניין של תמיכה בזוג ספורטאי צמרת המניפים את דגל ישראל על בימות הניצחון ברחבי העולם, זה שיתוף פעולה אסטרטגי שאת פירותיו העסקיים אנו רואים בכל שנה".

ספונסורים נוספים של רז והלל הם צמיגי TOYO המספקים מימון ואת הצמיגים לרכב המרוץ, וחברת ICL המסייעת בשילוח הרכב ושאר הציוד הנלווה. "הנה, כאן יש מקום למדבקות של ספונסור גדול" מצביע רז בחיוך, על מכסה המנוע של רכב המרוץ... הצוות מנהל שיחות עם ספונסורים אופציונאליים, ביניהם רשת מוסכי 'הילוך שישי' המגלה עניין בכניסה לשותפות ארוכת שנים.

ספונסור נוסף אותו מנסה לרתום אילן גולדשטיין היא צ'יינה-מוטורס, יבואנית האוטובוסים הסיניים Yutong. "שותפות כזו תורמת רבות לשני הצדדים" קובע גולדשטיין. "לאחר עשר שנות שיתוף פעולה בין פוינטר וצוות המרוץ, אני יכול לקבוע שתרומתם העסקית לחברה משמעותית מאוד. גם באספקט של חיזוק התדמית הדינמית והמצליחנית של פוינטר, וגם בהטמעת ערכי המצוינות והדבקות במשימה, בין לקוחות פוינטר ועובדיה". זו עסקה ראויה ואסטרטגית לשני הצדדים, מסכם גולדשטיין אחת-עשרה שנות תמיכה בספורטאים המוטוריים.

רוח גבית נוספת קיבלו רז והלל מ- מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין, שנדלק על הרעיון הדינמי. הוא ינסה ליצור לקבוצת המרוץ קשר עם גוף כלכלי סיני, המעוניין לקבל נוכחות בישראל; איזה סיום ראוי יהיה זה לכהונתו של וילנאי בבייג'ינג, לקבל את הצוותים הישראלים על פודיום הסיום.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראלי דרך המשי. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי דרך המשי/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

אופטימיות בלתי ניתנת לריסון

עם או בלי מצלצלים בכיס, רז והלל מתכוננים ליציאה לדרך המשי. גודל הצוות שייצא תלוי בהיקף התקציב אבל אם לא תהיה ברירה, רז והלל יצאו בלי רכב סיוע. במקרה כזה יתמודדו עם קשיי הדרך בעזרת חלפים וכלי עבודה אותם יעמיסו על משאית רוסית. הצטרפתי אליהם לאימון בשבילי העמק הקרובים אליהם. בעיני רוחי ראיתי את שדות החיטה מתחלפים בטראסות אורז אקזוטיות, ואת גבעת המורה מוחלפת ברכסים האדירים של קזחסטאן... עם סגירת הכתבה התברר שהצוות אביב קדשאי / יזהר ערמוני מתכוון להצטרף אל רז והלל, ב-Desert Worrior הירוק שלהם. במידה וייצאו שתי מכוניות מתחרים מישראל, ישודרג הסיוע לרמה של משאית מסודרת. הבה נחזיק להם אצבעות.

העתיד עוד יותר וורוד

אחת השאלות המעניינות היא, מה עושים אחרי שמעפילים על הפסגה הקרובה? התוכנית של רז והלל ברורה מאוד, הם רוצים לעמוד בינואר 2018 על קו הזינוק ל'דקאר' הדרום האמריקאי, עם משאית מרוץ! המשאית שלהם תהיה חלק מתוכנית גרנדיוזית בה יזנקו לדקאר 2018 רז והלל עם צ'רלי גוטליב כנהג משנה, ולידם על קו הזינוק – משאית מרוץ נוספת של אביב קדשאי ויזהר ערמוני, עם מעוז וילדר כנהג משנה. ואם כבר משלחים שתי משאיות מרוץ 4T אז תהיה גם משאית סיוע 5T, עם מכונאים מישראל וחלפים. תכנית גדולה? אכן, אבל כבר ראינו שה'צהובים' מגיעים לאיפה שהם רוצים... וגם הירוקים.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully