וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: ימאהה WR250F החדש. רך וסלחני

12.4.2016 / 12:40

ימאהה חגגו את הגעתו של ה-WR250F החדש במסיבת רכיבה בתל חדיד. ראובן סביו בא, נתן בגז, זינק לאוויר, נחת וחזר עם תובנות ראשונות מהרכיבה

צילומים: בני דויטש, ראובן סביו

השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016. צילום: בני דויטש,
השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016/צילום: בני דויטש

לאחר המתנה מייגעת של שלוש שנים ארוכות, מגיע סוף סוף לישראל הימאהה WR250F החדש. הדגם הקודם של הימאהה הקטן קנה לעצמו שם של כבוד בקרב קהילת רוכבי השטח בעיקר בזכות יכולתו לשלב בין יכולת שטח גבוהה עם קלות תפעול, נוחות, אמינות ושרידות. נקודות התורפה של הדגם הקודם היו בעיקר מתגלות ברכיבה תחרותית, או אגרסיבית, שבהם המתלים הרכים והספק המנוע הצנום היו בעוכריו. זה כמובן לא מנע מה-WR הישן, לאחר מסכת שיפורים רחבה, לזכות באין סוף מרוצי שטח, אליפויות עולם באנדורו ולשלוט לאורך כמה שנים גם במרוצי השטח בישראל. בגלל בעיות תקינה לא ניתן היה להביא את הדגם הבא, שיצא לשוק בשנת 2015 לישראל וכך נוצר מצב שבו חובבי ה-WR250 בישראל, וכאלו יש רבים, נאלצו להמתין בסבלנות, או לרכוש אופנועים אחרים.

השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016. צילום: בני דויטש,
השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016/צילום: בני דויטש

מנוע חדשני ושלדה חדשה

הדגם החדש שונה לחלוטין מהקודם החל ממנוע ארבע פעימות חדשני ועד שלדת האלומיניום החדשה. המנוע החדש הוא בתצורה חדשנית שבה היניקה מתבצעת מלפנים וכתוצאה מכך תיבת האוויר תפסה את מקומו של מכל הדלק ואילו זה עבר מתחת לחלקו הקדמי של המושב. תצורה זו תורמת למרכוז המסה בנקודה נמוכה יותר וקרובה יותר לרגליות הרוכב וכתוצאה מכך אמורה להתקבל התנהגות זריזה ושליטה קלה יותר באופנוע. מערכת הזרקה ממוחשבת בעלת אין ספור מפות שונות תפסה את מקומו של המאייד, תמסורת בעלת 6 הילוכים ומצמד מיוחד לאנדורו משלימים את החידושים העיקריים במנוע.

ניתן לרכוש במחיר של 5,000 שקל (נמכרת בהנחה ממחיר כפול בשלב זה) מערכת פליטה מושלמת של אקרפוביץ' יחד עם קיט מגנים על מנת לשפר את הביצועים ולהתאים טוב יותר את האופנוע לשימוש שטח אגרסיבי יותר. השלדה החדשה תוכננה על מנת לשפר את זריזותו של ה-WR ולהעניק לרוכב שליטה טובה יותר, בזכות ממדים קטנים ומשקל קל. המתלים הם מתוצרת KAYABA, כאשר המזלג הקדמי הוא בתצורת תא אוויר סגור וכמובן ניתנים לכיוון באין ספור מצבים.


את הרכיבה התחלתי עם האופנוע הסטנדרטי ומהר מאוד הבנתי שהאופנוע מתמסר אלי באופן מוחלט. ניתן לעשות עם ה-WR הקטן כל מה שרוצים והוא תמיד דואג לגבות אותך בזכות מתלים רכים ומנוע צייתן ולא מתפרץ. למרות שהמנוע הוא בנפח 250 סמ''ק בלבד הוא מצטיין במומנט אדיר כבר מסל''ד נמוך מאוד ובזכות כל ניתן לרכב איתו בשקט ובבטחה גם במקומות עם קשיי עבירות גדולים. ברגע שהמהירות עולה, האופנוע מתחיל להתנדנד יותר מידי על המתלים ותחושת הביטחון נפגמת. בנחיתה מקפיצות ודרופים גבוהים הגעתי פעמים רבות למצב שבו הרגשתי בידיים את סוף מהלך המתלים, אך צריך לקחת בחשבון שמשקלי הוא כ-85 קילוגרמים ללא ציוד.

השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016. צילום: בני דויטש,
המתלים רכים ולא פעם נסגרים לגמרי בנחיתה מגיבה/צילום: בני דויטש

ידידותי לרוכב המתחיל

האופנוע החדש זריז מאוד בהיגוי, אך יחד עם זאת יציב מאוד גם בתנאי אחיזה ירודים. תכונה זו ללא ספק מטיבה מאוד עם רוכבים מתחילים, או כאלו שמחפשים שהאופנוע יעשה בשבילים את העבודה. לאחר ההתלהבות מהדגם הסטנדרטי עברתי לאופנוע עם מערכת פליטה משופרת ומפת הצתה מכוונת בהתאם. צליל הפליטה ללא ספק מרשים בהרבה, אך לא הרגשתי יתרון משמעותי כל כך בביצועים ואפילו התקבלה תחושה שהמומנט והתנהגות המנוע בסל''ד הנמוך נפגמו במקצת. אין ספק שהצליל של אגזוז האקרפוביץ' עושה טוב לנשמה, אך המעבר בין מצערת פתוחה לסגורה ויכולת המנוע למשוך קדימה בסל''ד נמוך נפגמו במקצת.

לאחר כשעה על האופנועים כבר הרגשתי שאני יכול לזנק למרוץ עם אחר מהם ולהרגיש בטוח וזו בדיוק נקודת החוזק של ה- WR250Fהחדש. האופנוע מעניק לרוכב תחושת ביטחון, נוחות תפעול ויכולת לבצע כמעט כל דבר בשטח בצורה שכמעט שום אופנוע אחר לא מאפשר. ניתן לרכב עליו שעות ארוכות והוא לא מעייף את הרוכב ומיד נותן בדיוק את מה שזה שעל גבו מבקש.

השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016. צילום: בני דויטש,
השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016/צילום: בני דויטש

מתאים לקהל הרחב

הדגם החדש מהווה בהחלט קפיצת מדרגה עצומה לעומת הקודם, אך יחד עם זאת ממשיך את דרכו. עדיין מי שרוצה להתחרות, או לרכב מהר בשטח צריך לקחת בחשבון את המתלים הרכים ואת ביצועי המנוע במצבו הסטנדרטי. אנחנו מאוד אהבנו את מה שימאהה עשו בדגם החדש וללא ספק זהו אופנוע שטח חדשני, איכותי שמתאים למגוון עצום של רוכבים. בקרוב נפרסם מבחן מקיף יותר לאופנוע החדש ואולי נעמיד אותו גם למבחן מול יריביו האוסטריים. מחיר האופנוע 61,280 וזה מעמיד אותו בדיוק באמצע שאר האופנועים בקטגוריה שלו.

עוד באותו נושא

מבחן: ימאהה XSR700 החדש. ידידותיות תלת-ממדית

לכתבה המלאה
השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016. צילום: בני דויטש,
השקה ימאהה YZF WR250. אפריל 2016/צילום: בני דויטש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully