וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תיגע בניידת"!: השוטר התנהג באלימות - הדוח בוטל

20.4.2016 / 8:04

נהג שקיבל דו"ח תנועה משוטר בראשון לציון שלף את המצלמה לתעד את האירוע לאחר שחש שנעשה לו עוול, ונתקל בתגובה אגרסיבית. בית המשפט צפה בתיעוד, והמדינה חזרה בה מכתב האישום

יח"צ - חד פעמי
"אלמלא דאג הנהג לתעד מבעוד מועד את האירוע, הוא לא היה נשפט רק על עבירת תנועה"

נהג רכב שנעצר על ידי שוטר תנועה בראשון לציון לאחר שהואשם בעבירת תנועה, נתקל בתגובה אגרסיבית שהובילה אותו למאבק על חפותו בבית המשפט. הנהג נעצר בתואנה כי סטה מנתיב נסיעתו בצורה חדה ימינה באופן שסיכן נהגים אחרים וקיבל דו"ח על אי מתן זכות קדימה. לדבריו, הוא אותת ימינה ונתן זכות קדימה לרכב שהיה מימינו, ולא סיכן אף אחד על הכביש.

הנהג הביע מחאה על הדו"ח ואמר כי לא ביצע עבירת תנועה כפי שנטען. בנקודה זו, ציין בפני השוטרים כי הוא רשאי לקרוא את הדו"ח ולעיין בפרטיו, אך השוטר ששהה בניידת התפרץ עליו בזעם, איים עליו מילולית של יעיז "לגעת בניידת"!, יצא אליו למדרכה בתקיפות, צעק עליו ודחף אותו בגסות. הנהג לא ויתר, התעקש לראות את הדו"ח אך נתקל שוב ושוב בסירוב ובאיומים שאם ימשיך בדרכו יעצר בגין תקיפת שוטר. כל אותה העת ספונה בניידת שוטרת תנועה, שלא הגיבה כלל לנעשה.

כל האירוע הוקלט בטלפון הסלולרי שברשות הנהג והסתיים כמה רגעים לאחר מכן באיזוקו והכנסתו לניידת, תוך שהטלפון ממשיך להקליט את קולות הרקע והצעקות מסביב. לאחר שנעצר, שוחרר והוגש נגדו כתב אישום הן על העבירה שביצע לכאורה, והן על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כתב האישום הגיע לאחרונה בפני סגנית הנשיאה, כבוד השופטת טל אוסטפלד נאוי מבית הדין לתעבורה בפתח תקווה. את הנהג, ייצג עו"ד רחמים דיין, שחשף בפני בית המשפט את ההקלטות מהתקרית מול השוטר, שנכח בדיון וטען קודם לצפיה בהם כי אינו זוכר את מה שאירע. לאחר שצפה בהתנהגותו הבלתי הולמת חזר בו מגרסתו, והמדינה ביטלה את כתב האישום כנגד הנהג נוכח הראיות. התיק נסגר בהוראת כבוד השוטפת אוסטפלד.

"היחס האלים של השוטר כלפי הנהג מאד מטריד ומדאיג" ציין עו"ד רחמים דיין. עוד הוסיף, "אלמלא דאג הנהג לתעד מבעוד מועד את האירוע, הוא לא היה נשפט רק על עבירת תנועה, אלא גם על אלימות כלפי שוטר". בפרוטקול הדיון, הוסיף הנהג כי "את הדו"ח כבר שילמתי שלוש פעמים בכך שאני מגיע לכאן – אני פה כדי לעשות צדק, ומקווה שמקרה זה לא יחזור עם אנשים אחרים".

עו"ד רחמים דיין, עוסק בהגנה על נאשמים באלימות במשפחה ובדין הפלילי.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully