וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בדיזלגייט: פולקסווגן תפצה ב-5,000 דולר כל לקוח

21.4.2016 / 8:08

הרמאות במבחני זיהום האוויר תעלה לפולקסווגן מיליארדים, בינתיים בארה"ב. שם כל לקוח נפגע יקבל חזרה 5,000 דולר ורכבו יתוקן, במסגרת הסכם פשרה שנועד למנוע משפט

פולקסווגן. AP
פולקסווגן. פשרה בפרשת "דיזלגייט"/AP

פולקסווגן תחתום על הסכם פשרה עם בית המשפט בארה"ב שבמסגרתו תפצה בסכום של 5,000 דולר כל לקוח שנפגע מתקרית הרמייה הגדולה ביותר בעולם הרכב. על פי הדיווח, ככל הנראה שגם כלי הרכב של 600,000 הלקוחות יתוקנו גם במסגרת הסכם זה, בנוסף לסכום הכספי, מתוך מטרה למנוע את התחלת המשפט הרשמי בנושא זה. טרם נקבע אם בנוסף לפיצוי זה יושתו על פולקסווגן קנסות שונים מצד המשרד להגנת הסביבה האמריקני.

ומה לגבי לקוחות קונצרן פולקסווגן מחוץ לארה"ב? על פי הצהרות גורמים משפטיים בגרמניה, איגודי הצרכנים שרכשו כלי רכב עם מנועי דיזל של פולקסווגן ישאפו ליצור הסכם פיצוי דומה גם באירופה.

עוד מוסיף העיתון הגרמני, כי קונצרן פולקסווגן הגדיל את קופת הפיצוי לנפגעי התרמית מ-6.7 מיליארד אירו לשיעור דו ספרתי גדול בהרבה. לפי הערכות, במידה ויקבע כי על פולקסווגן לפצות גם את לקוחותיה באירופה בסכומים דומים, הסכום הכללי עלול להאמיר לכדי מעל ל-30 מיליארד אירו. ה-Die Welt מצין כי לנוכח ההסכם הצפוי, מניית פולקסווגן זינקה בשיעור חד של מעל ל-6 אחוזים בבורסה בגרמניה, למרות ההערכות כי הנהלת פולקסווגן תימנע השנה מחלוקת דיווידנד לבעלי המניות, כדי שתוכל לממן את הסכם הפיצוי הענק.

במקביל, החל הקונצרן הגרמני להחזיר לתיקון בגרמניה עשרות אלפי דגמי אודי וסיאט בהם הותקנה התוכנה במנועי ה-2.0 ל' טורבו דיזל. מדובר בדגמי A4, רכב הפנאי Q5 וכן במשפחתית הספרדיה סיאט אקסאו. בשלב הבא, יזומנו דגמי פולקסווגן גולף, אודי A3 ואודי A6.

לדברי כלי התקשורת בגרמניה, מנועי ה-2.0 ל' וה-1.2 ל' יקבלו עדכון תוכנה שדורש כחצי שעת עבודה, בעוד מנוע ה-1.6 ל' טורבו דיזל ידרוש התקנת ווסת אוויר בנוסף להתאמת התוכנה מחדש. בקונצרן מקווים להשלים עוד השנה את קריאת התיקון, שמורכבת מ-13 פעימות.

אמש (רביעי) פורסם כי גם מיצובישי רימתה את לקוחותיה, אך זו ביצעה שינויים בלחץ האוויר בצמיגי 600 אלף מכוניות כדי לשפר את נתוני צריכת הדלק הרשמיים.


(עדכון ראשון: 8:00)

עוד על פולקסווגן בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully