וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן לתבוע את הביטוח בעקבות נפילה מסגויי?

25.4.2016 / 10:25

הרוכב, כבן 50 נפצע לאחר שנפל מהסגויי במסגרת קבוצת רכיבה של "סגויי ירושלים" בשל תנאי דרך קשים לרכיבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגויי בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
"משמעותו של ביטוח החובה היא כי הוא מכסה את כלל נזקי הגוף הנגרמים בכל מקרה של תאונת דרכים"

האם ניתן לתבוע את ביטוח החובה בעקבות נפילה מסגויי? התשובה היא כנראה שכן, אבל תלוי בנסיבות. במקרה שלפנינו, גבר כבן 50 שנרשם לטיול מודרך בחברת "סגויי ירושלים" נפצע לאחר שנפל מהכלי בשל תנאי דרך רצופים מעברים מסוכנים זרועים באבנים, סלעי שפה ופיתולים, ועקב פציעתו תבע את ה"פול" המבטח בביטוח חובה את החברה המפעילה. זאת, לאחר שהובטח לו כי "הטיול פשוט וקל, ובטוח גם לבני 50 ומעלה, לחסרי ניסיון בנהיגה על סאגווי ולכבדי משקל".

עו"ד ליטל ביבר חייקין, המייצגת את הצד התובע, ציינה במכתב שהוגש לחברת הביטוח כי ביום הטיול התחוור למשפחה כי המציאות שונה לחלוטין. דקות ספורות לאחר תחילת המסלול, התנגש אב המשפחה בסלע בצד הדרך, איבד שליטה על כלי הרכב, והוטח בעוצמה בקרקע. אם לא די בכך, אומרת חייקין, איש מהחברה המפעילה לא טרח לסייע לו לקום, ורק בני משפחתו אצו להושיט לו יד לאחר שהבחינו כי הוא שרוי במצוקה.

במוקד הרפואי אובחן כי הגבר סובל מפציעה מורכבת עם שבר בעצם השוקית של רגל ימין ונאלץ לחבוש גבס. הוא רותק למיטתו ונעדר מהעסק המשפחתי שלושה חודשים, אותו מנהל עם אשתו. המייצגת את המשפחה פנתה לסגויי ירושלים והתברר כי זו מבוטחת בביטוח החובה של חברת "הפול" (המאגר הביטוחי לכלי רכב), ועל כן תבעה פיצויים בגין הנזק הבריאותי שנגרם לרוכב. הצדדים הגיעו לפשרה לפיה חברה הביטוח תפצה את הנפגע בעשרות אלפי שקלים.

עו"ד ביבר חייקין: "משמעותו של ביטוח החובה היא כי הוא מכסה את כלל נזקי הגוף הנגרמים בכל מקרה של תאונת דרכים, ללא קשר לשאלת האשם. במקרה זה, חברת הפול מכוח ביטוח החובה נשאה באחריות בגין נזקי הגוף שנגרמו לנפגע, מבלי לדון כלל בשאלה, האם חברת "סגוואי ירושלים" גרמה לתאונה, ברשלנותה".

עו"ד ליטל ביבר-חייקין ממשרד ביבר לקואה חייקין בראשון לציון, עוסקת בתביעות נזיקין, תאונות דרכים, ביטוח לאומי ודיני ביטוח.

עוד הרבה משפט וביטוח בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סגווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully