וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן מוצר: נעלי רכיבה GIRO JACKET

2.5.2016 / 9:57

עבור רוכבי האופניים הנעליים הן הרבה יותר מאשר פריט לבוש. הנעליים מאפשרות לרוכב להעביר את הכוח בצורה יעילה אל הפדלים, מגנות על הרגל מפני חבטות ומחברות את הרוכב טוב יותר אל האופניים ברכיבה אגרסיבית

נעלי רכיבה Giro JACKET. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נעלי רכיבה Giro JACKET/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

קיימים בעצם שני סוגים של נעלי רכיבה, הראשון נקרא "קליט" והוא מבוסס על חיבור מכאני בין הנעל לפדל, בדומה למגלש סקי והשני נקרא "פלאט" וזו למעשה סוליית נעל שטוחה ורחבה העשויה מחומר שיוצר חיכוך גבוה עם הפדל. כדי לנסות להסביר למה מיועד כל סוג נציין שעבור רכיבת כביש משתמשים רק בנעליים עם קליטים ועבור רכיבת BMX ופעלולים משתמשים בנעלי פלאט, בכל שאר סגנונות הרכיבה זה כבר תלוי בהעדפותיהם האישיות של הרוכבים ובתנאי המסלול. כמובן שכמו במרבית הסוגיות הקשורות לציוד רכיבה יש הרבה דעות לכאן ולכאן, אבל על העובדה שבכדי לרכב בצורה יעילה ובטוחה חובה להצטייד בנעליים רכיבה ייעודיות, אין בכלל ספק לאף אחד.

נעלי רכיבה Giro JACKET. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נעלי רכיבה Giro JACKET/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

תעודת זהות

חברת GIRO היא חברה אמריקאית שבסיסה בעיר סנטה קרוז בקליפורניה, אזור המוכר היטב בקרב קהילת רוכבי האופניים בזכות שלל מפעלים העוסקים בתחום ואין ספור מסלולי הרכיבה הקיימים באזור. חברת GIRO מייצרת ציוד עבור ענפי ספורט רבים ובעיקר עבור רוכבי אופניים וגולשי שלג למיניהם. מוצרי החברה לאורך השנים בלטו בזכות התכנון החדשני ועיצובם ורכשו לעצמם שם של מוצרים איכותיים ומיוחדים בקרב הספורטאים השונים.

נעלי רכיבה Giro JACKET. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נעלי רכיבה Giro JACKET/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

לפני שלושה חודשים קיבלנו למבחן נעלי GIRO JACKET ,שהן נעלי פלאט המיועדות לרכיבת אנדורו/פרירייד ובנוסף יכולות גם לשמש כנעלי סקטבורד ורכיבת אופנועים. עד כה רכבתי בעיקר עם הדגמים המסיביים של חברת FIVE TEN כגון: IMPACT ו-SAM HILL וההשוואה עם נעלי ה-GIRO החדשות היא בלתי נמנעת; הסוליה בנעלי הג'ירו מיוצרת על ידי חברת VIBRAM האיטלקית המוכרת היטב בזכות שלל היצרנים המובילים כגון: NORTH FACE, MERRELL ורבים וטובים אחרים העושים שימוש בסוליות מיוחדות אלו. בתכנון הסוליה ניתן דגש מיוחד על יצירת חיכוך גבוה עם הפדלים במגוון תנאי רכיבה, עמידות לאורך זמן ועל יכולת ספיגת מכות וזעזועים. הגפה של הנעל (החלק העליון שמתחבר לסוליה) עשוי מחומר סינטטי דמוי עור ומחורר לטובת אוורור יעיל יותר של כף הרגל. עקב הנעל מרופד היטב ומוגן בשכבה פנימית התומכת ומגנה היטב על הקרסול במקרה של נחיתה קשה על הקרקע.

עוד באותו נושא

מבחן: מרידה ג'ולייט, אופניים לאשה הספורטיבית

לכתבה המלאה

הנעליים משמשות אותי כבר יותר משלושה חודשים לרכיבות אופניים רבות כולל מספר רכיבות גדול בתנאי בוץ וגשם וגם בתור נעלי רכיבה על אופנועים. היתרונות הבולטים של נעל זו הם בעיקר היכולת לבודד את כף הרגל מהרעידות והזעזועים מהפדלים או מהרגליות במקרה של אופנוע והחיבור המעולה שהן יוצרות עם הפדלים והרגליות. חשוב לציין שנעליים אלו מאפשרות גם מספיק רגישות בכדי לרכב על אופנוע ולהעביר הילוכים ולבלום במדויק וגם בכדי לנהוג ברכב עם גיר רגיל. לאורך כל התקופה הן עברו מספר רב של שטיפות ומצבן עדיין תקין לחלוטין, ללא שום תפר או הדבקה שמתחילים להראות סימני עייפות.

נעלי רכיבה Giro JACKET. ראובן סביו, מערכת וואלה! NEWS
נעלי רכיבה Giro JACKET/מערכת וואלה! NEWS, ראובן סביו

בנקודה זו, אני רואה את אחד היתרונות של נעל זו לעומת נעלי ה-FIVE TEN האחרות שברשותי שבהן יש צורך תמידי לתפור את הסוליה אל הגפה בגלל שהדבק המחבר נוטה לאבד את יכולתו מאוד מהר. מבחינת ההרגשה במהלך הרכיבה נעלי ה-GIRO פחות מסיביות: 416 גרם לעומת כ-550 בממוצע בנעלי ה-FIVE TEN ופחות מבודדות את כף הרגל מהפדל ובכך משפרות את התחושה והרגישות.

בנוסף לכך נעלי ה- GIRO JACKET הרבה פחות מסיביות מבחינת העיצוב ומאפשרות הליכה rdhkv, גם כאשר לא לבושים בציוד רכיבה ויכולות בהחלט לשמש כנעליים נוחות ליום יום. הנעל מגיעה בשלל צבעים ומתאימה גם לאנשים עם מבנה כף רגל רחבה. מחיר הנעליים הוא 499 ש''ח ובמבצע של "קנה ב-300 שלם רק 200" מקבלים 100 שקלים הנחה.

זהו מחיר נמוך יחסית לשלל נעלי הספורט בכלל והרכיבה בפרט' והתמורה ללא ספק גבוהה מאוד.

עוד אביזרים בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully