וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן טיגואן החדש במבחן דרכים

הדור השני של טיגואן מבטיח ממדים גדולים מבעבר, ואבזור עשיר ומתקדם יותר. נהגנו בדגם החדש כדי לבדוק אם הוא מקיים את אשר הבטיח

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן החדש/אתר יצרן, יואל שוורץ

בין אם אנחנו אוהבים זאת או לא, סגמנט הקרוסאוברים נמצא כאן כדי להישאר ולהמשיך לפרוח. פולקסווגן שהיתה מהראשונות לזהות את הטרנד עם הטוארג בשנת 2002 , נכנסה עם דגם קטן יותר טיגואן רק ב-2007 ונמצאת עדיין בשלבי פיתוח (מתקדם) עבור סגמנטים נוספים שלולא משבר דיזלגייט יתכן והיו כבר נחשפים.

פולקסווגן רואה בטוארג ובטיגואן כסיפורי הצלחה. טוארג הצליח להתחרות במידה מסוימת בדגמים יוקרתיים יותר כמו ב.מ.וו ומרצדס, וטיגואן הצליח לבסס את מעמדו כאחיו הקטן של הטוארג במרבית המקומות בו הוא משווק. סה"כ לאורך שנות ייצור הדור הראשון נמכרו 2.8 מיליון מדגמי טיגואן בלמעלה מ-170 מדינות אשר ביססו את הדגם כרביעי הכי נמכר של היצרנית אחרי פולו, גולף ופאסאט. עם הדור החדש והשני במספר, פולקסווגן מנסה לכבוש נתח שוק נוסף ובדרך להמשיך ולהרים את התדמית שנסדקה.

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

עיצוב ואבזור

עיצוב הדור החדש מציע פרופורציות מעט אחרות מקודמו ובמקביל ממשיך בקו השמרני בו נוקטת היצרנית עם מראה שמשלב את טוארג וטיגואן הקודם. בפולקסווגן מתגאים בעיצוב החדש וטוענים ליעילות אווירודינמית משופרת - עם הפחתת מקדם הגרר ב-13% ל-0.32 Cd (בעבר 0.37). לדברי היצרנית בכך הם הצליחו למתן את רעשי הרוח ולהקטין בכ-24% את צריכת הדלק. כך או כך, שפת העיצוב מאוד מזוהה עם המותג והתדמית, אבל לא משאירה חותם בעיני המתבונן.

זהו גם הקו המנחה את תא הנוסעים שמוסיף חומרים איכותיים יותר וטובים יותר מאלה שנמצא אצל רוב המתחרות. אם כי ככל שהידיים יורדות במעמקי התא החומרים משתנים ומתקשים עד שלרגלי הנהג נמצא פלסטיק קשיח, דק, חלול ולא מחמיא.

עבור הספון בתוך תא הנוסעים לא יהיה מסובך להתמצא. סביר שהוא יכיר את הסביבה מדגמים אחרים ובעיקר מהפסאט כמו למשל סביבת מערכת המולטימדיה בעלת המסך בגודל 8 אינץ', מערכת בקרת האקלים או לוח המחוונים המוקרן גבי צג בגודל 12.3 אינץ'. הלוח מציע מגוון רחב של תצוגות בהתאם להעדפות הנהג.

כך למשל הנהג יכול לבחור להציג מולו את מערכת הניווט על חשבון גודלם של המחוונים או להגדיל את המחוונים ולשנות את הנתונים המוצגים בתוכם. רשימת האבזור בדגמי המבחן כללה את כל מה שיש לפולקסווגן להציע: מתלים מתכווננים חשמלית, מושבים עטופים בעור בשילוב בד, אפשרות שליטה על מערכת המיזוג מאחור, מצלמות היקפיות, תצוגה עלית של המהירות והניווט ועוד מיני פנינים והפתעות, שחלקן יוצעו כסטנדרט בארץ וחלקן בתוספת תשלום.

כמו כן גם צויד הטיגואן בכל אבזרי הבטיחות המוכרים כמו התראת התנגשות עירונית עם מערכת בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית (המסיטה את גלגל ההגה), בקרת שיוט אדפטיבית, מכסה מנוע אקטיבי שבעת תאונה מתרומם ב-5 מ"מ להפחתת חומרת הפגיעה בראשו של הולך הרגל ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

ממדים ומרחב

טיגואן הקודם היה מבוסס על פלטפורמת הדור החמישי של גולף שהוצג במקור ב-2003. טיגואן החדש בנוי על פלטפורמת MQB המודולרית עליה מבוססת גולף הנוכחית, פאסאט ודגמים נוספים. המשמעות היא מידות גדולות משמעותית מבעבר. הוא ארוך מקודמו בשישה ס"מ (449 ס"מ), רחב בשלושה (184 ס"מ) ונמוך בשלושה (163 ס"מ). למרות הצמיחה בממדים טיגואן החדש קל בכ-50 ק"ג מקודמו. בסיס הגלגלים צמח בשמונה ס"מ ל-268 (ממוצע ביחס למקובל כיום בקטגוריה), כך שכעת הגלגלים קרובים יותר לפינות. עבור המראה זה מקנה פרופורציות שריריות יותר, עבור תא הנוסעים מדובר בתוספת מבורכת למרווח הברכיים מאחור.

ובהחלט בפנים יש המון מקום מלפנים ובמיוחד מאחור על אף תעלה גדולה שעוברת במרכז. המושבים מלפנים נוחים מאוד ומציעים תמיכה מצוינת למותניים וסבירה+ לירכיים. גם מאחור המושבים נוחים עם בסיס ארוך ומשענת רחבה. הם גם ניתנים להטיה, ולהזחה על מסילה לטובת הגדלת נפח תא המטען. אפילו המושב החמישי המרכזי, נוח לישיבה.

תא המטען ענק עם 615 ליטר שיכול לגדול עד 1,655 ליטר בהשכבת המושבים האחוריים. סף ההטענה סביר ולרשות המשתמש מגש שיכול ליצור שתי דרגות גובה: משטח שטוח או אמבטיה. בנוסף בתא המטען נמצא ווי תליה, אוזני עיגון, ושני שקעי כוח: 12V וגם 220V.

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

מנוע ותיבת הילוכים

היצע מנועי הטיגואן כולל ארבעה לוגמי בנזין וארבעה דיזל. כולם מוגדשי טורבו. בהשקה לא נכח מנוע ה-1.4 ליטר (125 או 150 כ"ס) שצפוי להיות הנמכר בישראל, אלא רק בנזין 2.0 ליטר (180 כ"ס). מנוע זה מציע פעולה זריזה, ליניארית ויכולת נשימה מסל"ד כמעט אפסי. תיבת ההילוכים היא כמובן אוטומטית רובוטית כפולת מצמד בעלת שבעה הילוכים. התיבה זריזה בהורדת ובהעלאת הילוכים ולרוב פעולתה חלקה. אבל תחת עומס לפעמים העברת ההילוכים מבוצעת בנוקשות כשבנוסף היא משתהה ביציאה מהמקום ולא חלקה דיה במהירות זחילה. צריכת הדלק במהלך המבחן שכלל נסיעה של כ-200 ק"מ בתוואי מגוון עמדה של 11.5 ק"מ לליטר.

בעתיד גם תוצע גם גרסת כלאיים נטענת משקע שתכונה, GTE. זו תשלב מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (156 כ"ס) ומנוע חשמלי (שהספק עדיין לא פורסם) וביחד יספקו 218 כ"ס. לטענת היצרנית גרסה זו תאפשר תנועה על טהרת החשמל בלבד לטווח של 50 ק"מ ומהירות מרבית של 130 קמ"ש.

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

נוחות והתנהגות

מנוע זה מציע פעולה זריזה, ליניארית ויכולת נשימה מסל"ד כמעט אפסי

מכוניות המבחן צוידו במתלים המתכוונים של פולקסווגן (DCC) שכנראה יוצע בארץ בגרסאות הבכירות. למתלים אלה 4 מצבים ('נוחות', 'רגיל', 'ספורט' ו'בחירה אישית'), אבל הכבישים הסובבים את ברלין שגרמניה, לא באמת יכלו לאתגר את המערכת. גם במצב 'רגיל' טיגואן הציע נוחות נסיעה טובה שמצב 'נוחות' הציעה יכולת משופרת עוד יותר. מעבר למצב 'דינמי' משפיע לרעה על הנוחות בעיקר בהתנהלות עירונית של 30-50 קמ"ש. להשלמת סעיף הנוחות נציין שטיגואן מצליח לבודד היטב את רעשי הרוח והדרך, אולם שאון המנוע תחת עומס מצליח לעבור לחלל הנוסעים.

תוואי הדרך המישורי והכפרי האיטי לא ממש איפשר לבחון לעומק את הפן הדינמי של טיגואן, ובמיוחד שרכב המבחן צויד בהנעה כפולה וצמיגים איכותיים ורחבים. ובכל זאת ניתן לומר שהיכולת הדינמית גבוהה למדי במיוחד כאשר בורר מצבי נהיגה מכוון למצב 'ספורט' כשאז גלגול הגוף מופחת למינימום. עם זאת סביר שהדגם העיקרי בישראל יהיה 1.4 ליטר הנעה קדמית ולא בטוח שיצויד במתלים הללו. כאמור דגם זה לא נכח במסגרת ההשקה. ההגה התגלה כמדויק, גם אם מעט חסר תחושה והבלמים נשכניים למדי.

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

יורדים לשטח

פולקסווגן תציע בטיגואן שלוש חבילות עיצוב חיצוניות: 'כביש', 'R-ליין' ו'שטח'. לגרסת השטח למשל עיצוב פגושים מעט קטום שמעניק מראה קשוח יותר, וגם משפר את זוויות הגישה והנטישה: עם 25.6 מעלות מלפנים במקום 18.3 בגרסאות הכביש ו-24.7 מעלות מאחור. מרווח הגחון עומד על 18 ס"מ מתחת לסרנים, כאשר בשאר האזורים המרווח הוא 20 ס"מ. בנוסף ישנו גם בורר מצבי נהיגה ('רגיל', 'הררי', 'שלג' ו'ההרי מושלג'). מסלול המכשולים שאורגן במיוחד עבור הטיגואן העניק טעימה קלה מהנהלות בשטח, אבל לא באמת אתגר את המכונית.

עולה כתה

טיגואן החדש מבצע קפיצה לעומת קודמו. הוא מרווח, מאובזר ונוח יותר ולטעמי גם נאה יותר. הוא גם מציע שפע מערכות בטיחות מתקדמות שכבר מזמן הפכו לסטנדרט בכל דגם חדש, אפילו בסגמנטים נמוכים יותר.

אלינו הוא צפוי להגיע במהלך הרבעון האחרון של 2016 ורק אז נדע עם אילו מערכות בטיחות אבזור ומותרות הדגם הולבש. האם גם במתלים המתוחכמים? עם אילו מערכות בטיחות מתקדמות? בשוק כל כך תחרותי ועם שפע של מתחרים, מחיר האריזה יקבע את גורל הדגם בישראל.

הכתב היה אורח חברת צ'מפיון מוטורס בגרמניה.

פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן. יואל שוורץ, אתר יצרן
פולקסווגן טיגואן 2017 במבחן/אתר יצרן, יואל שוורץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully