וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: האמר H1 של הראפר המנוח טופאק שאקור

7.5.2016 / 10:16

חודש לפני שעזב העולם רכש טופאק את ה-H1 ושדרג אותו עם ריפודי עור, גימור פנימי מהודר ואפילו מערכת שמע עם מחליף ל-12 תקליטורים. שיא הטכנולוגיה, 1996

האמר, טופאק שאקור. RRAuction, מערכת וואלה! NEWS
האמר H1 "אלימיניטור", ברוחו של טופאק שאקור/מערכת וואלה! NEWS, RRAuction

אם נולדתם בסוף שנות ה-90 החמצתם את פריחת תרבות ההיפ-הופ המודרנית שהובילו כמה מהראפרים המשפיעים בתולדות המוסיקה השחורה; ד"ר דרה, סנופ דוגי דוג, הרכב וו-טאנג קלאן ולהקות נוספות (ויותר מיינסטרימיות כמו 'נוטי ביי נייטר') שלקחו את הסגנון הפשוט של ההיפ-הופ משנות ה-70 ועיבדו אותו אלקטרונית לניו-היפ הופ שהשתלט על צמרת הבילבורד האמריקני.

טופאק שאקור, או לסאן פאריש בשמו המקורי, היה אחד מהאמנים המובילים בארה"ב בשנות ה-90, אך הוא נקלע למרבה הצער לסכסוכי כנופיות והוא נרצח ב-13 בספטמבר 1996. שנה לאחר מכן נרצח גם נוטריוס BIG ביריות ויש מי שקשרו את שני האירועים יחד כמעשי נקמה מצד הפמלייה של שאקור.

כמו רבים מהאמנים האפרו-אמריקנים, שאקור נסק לפסגה וגרף הון של עשרות מיליוני דולרים. בזכות כך, הוא הצליח להרשות לעצמו לחיות את סגנון החיים שתמיד חלם עליו, וכמובן שלכך התלווה אוסף כלי רכב, בהם גם ההאמר H1 שהוא רכש ממש חודש לפני הרצחו ב-1996. דגם זה, שהופיע בכמה מכירות פומביות שוב עלה לאחרונה לבמה המרכזית, והפעם בין כתלי RRAUCTION.

האמר, טופאק שאקור. RRAuction, מערכת וואלה! NEWS
האמר, טופאק שאקור/מערכת וואלה! NEWS, RRAuction

הסיפור מאחרי ה-H1 "אלמיניטור", לא ממש מזכיר קורות חייהם של רכבי אספנות מוזיאונים; משפחתו של טופאק מכרה את רכב השטח האמריקני חודשים לאחר מותו, אבל הוא נקנה על ידו אמו בחזרה ב-2003. ב-2010 שוב נדד למכירה פומבית ונרכש על ידי תושב לוס אנגל'ס שלאחרונה רשם אותו למכירה נוספת, לפיה הוא מקווה לקבל תמורתו בסביבות ה-"100 אלף דולר פלוס", כך נכתב.

הסכום המוצהר נמוך מהמחיר האמיתי של ה-H1 כפי שמעריכים מארגני התערוכה. ב-2007, נעשה ניסיון למכור אותו לזמן מוגבל ב-EBAY ב-200 אלף דולר כשעל מד המרחק היו בסך הכול 14 אלף מייל (כ-22 אלף קילומטרים). האירוע נסגר ללא קונים, אך בית המכירות טוען כיום שככל הנראה בוצעה שגיאה ברישום של EBAY, שכן מד המרחק נכון ל-2016, מורה על 10,100 מייל (כ-16 אלף ק"מ).

כך או אחרת, מדובר בק"מ מועט לרכב בין 20 שנה וכשמכניסים לתמונה את ערימת התוספות שטופאק דאג להתקין בפנים, העניין הופך לאטרקציה מעניינת למדי. השדרוג כולל מנוע 6.5 ל' טורבו דיזל משופר ל-330 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית, צמיגי 38 אינטש עם חישוקי Dick Cepek, תאורת שטח נפרדת, מגן רשת קדמי מפלדה, מערכת כריזה חיצונית, כננת גרירה עד 6 טון, מושבי עור בצבע בז', נגן מדיה עם מחליף ל-12 דיסקים, כולל האלבום שלו "All Eyez on Me".

כל זה, ועוד תוכלו להגיד בגאון שאתם נוהגים בהאמר של טופאק 20 שנה לאחר מותו. האם יש לזה באמת מחיר בדולרים? המכירה תתקיים ב-12 במאי.

עוד הרבה אספנות וקלאסיקה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • האמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully