וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע סקנדל זיופי הדלק: ניסאן השתלטה על מיצובישי

14.5.2016 / 8:33

רכשה 34% ממניותיה של מיצובישי והפכה לגוף הגדול ביותר בדירקטוריון של היצרנית, שנאבקת שוב על השרדותה בשל זיוף נתוני צריכת הדלק. ניסאן: "נכבד את ההיסטוריה שלהם"

ניסאן רוכשת 34% ממיצובישי, AP. AP
מיצובישי וניסאן הגיעו להסכם. משמאל, קרלוס גוהסן נשיא רנו-ניסאן. "לא נכנס איתם למאבקי כוח"/AP

ניסאן רכשה 34% ממניותיה של מיצובישי בתמורה ל-234 מיליארד יין, שהם כ-2.7 מילארד דולרים, והפכה לבעלת השליטה המרכזית בחברה. העסקה תאפשר למיצובישי לשמור על הראש מעל המים, שעה שהיא נלחמת על השרדותה מול סקנדל זיופי נתוני צריכת הדלק, שגרם למניית החברה להתרסק ב-42% ולמכירותיה לצלול ב-50%. כזכור, מותג מיצובישי התוודה לפני כשבועיים כי רימה את לקוחות החברה משנת 1991.

ניסאן תזרים הרבה כסף למיצובישי, אומר נשיא רנו-ניסאן קרלוס גוהסן, שמיהר לפוגג שמועות לפיהן הרכישה נועדה לחסל את היצרנית ו"להסירה מהמדף". "אנחנו בעלי אחוז המניות הגדול ביותר במיצובישי, אבל נשמור על הכבוד כלפיהם, ההיסטוריה, ונסייע להם לצמוח", כך ציין.

בצרפת טוענים שההסכם של גוסן חולק דמיון רב למהלך שביצע ב-1999 כשרנו קנתה אחוזים בניסאן ומעשית השתלטה על ניהול המותג. בדומה לניסאן, מיצובישי מחזיקה מספר אגפים שמתמחים במכוניות ייחודיות וטכנולוגיות חשובות, אך היא לא מצליחה להעפיל לליגה של הגדולות. לניסאן תהיה יכולת השפעה מרכזית בדירקטוריון (כולל וטו), אבל גוהסן אומר שבמיצובישי לא צריכים לחשוש. "אנחנו לא נכנס איתם למאבקי כוח, אנחנו לא מאמינים שאפשר לגדול מתוך מאבקים פנימיים", כך גוהסן.

במסגרת ההסכם, שתי החברות יכריזו בהמשך כי ישתפו פעולה בתחום רבים, בהם כלי רכב עירוניים, שלדות, טכנולוגיה היברידית, שווקים מתפתחים, מפעלי ייצור ועוד. כלי התקשורת ביפן טוענים כי מיצובישי תסייע לניסאן להגדיל הכנסותיה בשוווקי מזרח אסיה.

באירופה מעריכים כי תהיה זו שעת המבחן הגדולה ביותר של גוהסן, שהצליח עד כה ב-17 שנות כהונתו ברנו-ניסאן לגבש הסכמי שיתוף פעולה עם דיימלר, ולהשתלט גם על חברת 'אוטווואז', מחזיקת מותג לאדה ברוסיה שנמצאת בתקופת התחזקות.

עוד הרבה על מיצובישי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully