וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג: מובילאיי הפחיתה סיכון לתאונה ב-35 אחוז בסין

17.5.2016 / 12:39

הענק הסיני התעורר - מובילאיי ערכה ניסוי בטיחות בהתקנת מערכות התרעה ב-300 אוטובוסים בשיתוף משרד התחבורה הסיני והתוצאות מציגות שיפור משמעותי בבטיחות

מערכת להתראה בפני תאונות מובילאיי. קובי ליאני
מערכת מובילאיי, התרעה בפני התנגשות/קובי ליאני
הנתונים חשפו ירידה של 27 אחוזים בממוצע בהתראה מפני התנגשות חזיתית לכל 100 ק"מ נהיגה

הישג מרשים ליצרנית מערכות הבטיחות הישראלית מובילאיי. לאחר שנפגשו ראשי החברה, ובניהם אלעד צרפתי, המשנה למנכל מוביליאי ומנהל חטיבת אפטר מרקט עם שר התחבורה הסיני, החלו השניים לערוך ניסוי בטיחות גדול. במסגרתו, הותקנו בקיץ 2015 מערכות התראה בפני תאונה ב-300 אוטובוסים, השייכים ל-6 חברות הסעה ולוגיסטיקה. במהלך הניסוי, ביצעו האוטובוסים בין 200 ל-300 ק"מ ליום ובסך הכל, במשך הניסוי כולו, צברו האוטובוסים נסועה של 15 מיליון קילומטרים.

לאחר התקנת המערכת, זו הופעלה קודם כל במצב שקט הקרוי "בליינד טסט", אשר במהלכו המערכת ביצעה תיעוד ולימוד של דפוסי הנהיגה של הנהגים ולא העניקה התראות כנגד סטייה מנתיב הנסיעה, שמירת מרחק ועוד. לאחר שנצברו נתונים מספקים, עברה המערכת בחודש נובמבר למצב גלוי שבו הנהג מקבל התרעה קולית וויזואלית על טעויות נהיגה אלה.

מכון המחקר הסיני גיבש נוסחה לבדיקת מהירויות הנסיעה של האוטובוסים, בשלב זה רק בכבישים מהירים, שכן שם הם גורמים לתאונות באופן המשמעותי יותר. מדי שבוע הפיק מכון המחקר דוח שציין את מספר ההתראות שקיבל כל נהג במהלך הנהיגה ברכב והשווה את אלה לזמן בו המערכת פעלה באופן שקט. עד מהרה, התקבל ציון בטיחות לכל נהג וניכר היחס בין נהגים בטוחים למסוכנים וניתן גם ציון כולל לצי הרכב אליו הוא שייך.

הנתונים שנחשפו הראו לאורך הזמן ועם התגברות האמונה במערכת (על כך שאינה מעניקה התראות שווא) ירידה בשיעור שבין 30 ל-40 אחוזים בקבלת התראות בטיחות על ידי הנהגים. שאר הנתונים חשפו ירידה של 27 אחוזים בממוצע בהתראה מפני התנגשות חזיתית לכל 100 ק"מ נהיגה, ירידה של 26 אחוזים בסטיות נתיב בלתי מתוכננות, ירידה בשיעור של 39 אחוזים במספר התראות אי שמירת מרחק, וירידה של בין 21 ל-35 אחוזים ב"יחס הסיכון" - רמת הסיכון של הנהג בעת נהיגה עם המערכת או בלעדיה.

הצלחתו של הניסוי הראתה שקודם לו, ממוצע התאונות עמד על 4 לכל מיליון ק"מ נסועה, תמותה של אדם אחד בכל 2 מיליון ק"מ נסועה ו-2.5 פצועים לכל מיליון ק"מ נסועה. לאחר התקנת המערכת במאה כלי רכב, לא היו תאונות כלל במהלך הניסוי כולו. חברות האוטובוסים מדווחות כי בעקבות שינוי בדפוסי הנהיגה של הנהגים לזהיר יותר, נרשמה גם ירידה בצריכת הדלק וכן חיסכון משמעותי בהוצאות התפעוליות הכרוכות בטיפול בנזקי תאונות הדרכים. בעקבות הניסוי, חברות האוטובוסים ביקשו להתקין את מערכת ההתראה בכל כלי הרכב שברשותן.

לדברי אלעד צרפתי, סין הגיבה מאוחר מאוד אחרי אירופה וארה"ב לכניסת הטכנולוגיות להתראה בפני תאונה וכעת במשרד התחבורה הסיני שואפים לקדם רגולציה שתחייב כלי רכב כבדים בשימוש במערכות התראה ומניעת תאונה.

עוד על מובילאיי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully