וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שנה אחרי התאונה הקשה, החייל המצטיין קיבל פיצויים

19.5.2016 / 7:51

עולה חדש שנפצע קשה בעת רכיבה על אופנוע קיבל מחברת הפול תשלומי מחייה למשך שנתיים בלבד ונאלץ לחיות בתנאים קשים. לאחר מכן, מצבו הכלכלי התדרדר וכך גם מצבו הנפשי. בית המשפט לא גילה הבנה כלפי המבטחת

תאונת האופנוע בים המלח ליד מצוקי דרגות. מד"א
תאונת האופנוע בים המלח ליד מצוקי דרגות/מד"א

בשנת 1996, כאשר ו' היה כבן 19, הוא עלה מאוקראינה לישראל. ו' הגיע לישראל לבדו. אביו, שהיה אחד ממאמני נבחרת אוקראינה באתלטיקה קלה, התאבד כאשר ו' היה כבן 13, ואילו אמו ואחיו העדיפו להישאר באוקראינה. ו' התגייס לצה"ל ונחישותו ומסירותו התגלו גם למפקדיו בצבא. בטקס יום העצמאות בשנת 2001 ו' היה אחד מן המעטים שנבחרו להיות מצטייני נשיא המדינה והוא הוזמן לטקס אצל יו"ר הכנסת. עם שחרורו ו' פנה ללימודים אקדמאיים. הוא סיים לימודי מכינה באונ' חיפה וסיים שנת לימודים ראשונה באונ' בר אילן בתואר מדעי החברה.

בהיותו בודד בישראל, ללא כל עזרה כלכלית, ו' עבד במשמרות לילה על מנת לפרנס את עצמו ובימים למד באוניברסיטה. לאחר שנה אינטנסיבית, נאלץ לעשות הפסקה בלימודיו האקדמאיים על מנת לחסוך ממון שיאפשר לו להתפנות ללימודים. למזלו הרע, בחודש 12/2006 ו' היה מעורב בתאונת דרכים עם הקטנוע ששימש אותו. ו' נפל בתאונה מן הקטנוע ונפגע בקרסול רגלו השמאלית. בשל הפגיעה בקרסול ו' עבר מספר ניתוחים שנפרסו על פני חמש שנים, כאשר בניתוח האחרון הרופאים קיבעו את מפרק קרסולו.

חברת הפול שביטחה בביטוח חובה את הרכיבה בקטנוע, שילמה ל- ו' בתחילה תשלומים למחייתו על חשבון התביעה, אולם לאחר שחלפו שנתיים, והסתיימה התקופה בה היא חייבת לשלם תשלומים שכאלו, היא סירבה להמשיך ולשלם. עקב התאונה, ו' לא עבד במשך 7 שנים. מצבו הכלכלי הלך והידרדר ורק בעזרת חברים הצליח להתקיים. בשל מצבו הכלכלי הוא נאלץ להמשיך להתגורר במשך 10 שנים לאחר התאונה בדירת חדר של 22 מ"ר בקומה שניה ללא מעלית, וזאת למרות שהוא סובל מצליעה ונעזר במקל הליכה.

לו חברת הפול הייתה מגלה נדיבות כלפי המבוטח שלה, ומשלמת לו בתור הלוואה על חשבון כספי הפיצויים, סכומים למחייה ולשיקום, ו' היה עשוי להשתקם זה מכבר

ו' הגיש תביעת פיצויים נגד הפול באמצעות עוה"ד גיל בן ארי המתמחה בתביעות נזקי גוף. בית המשפט מינה ל- ו' מומחים בתחומי האורתופדיה, הנפש, והפלסטיקה, אשר קבעו כי הוא סובל מנכות בשיעור 44% בתוספת נכות עבור צלקות ברגלו. בימים האחרונים, ערב יום העצמאות 2016, חמש עשרה שנה לאחר אותו יום עצמאות בו הגיע ו' לבית הנשיא כחייל מצטיין, פסק לו בית המשפט המחוזי בתל אביב פיצויים בסך של 3.5 מליון שקלים, המורכבים מהפסדי שכר לעבר ולעתיד בסך 1,950,000 שקלים, עזרת צד ג' בסך 480,000 שקלים, ניידות בסך 280,000 שקלים, דיור בסך 150,000 שקלים הוצאות רפואיות ומנוי לבריכה בסך 150,000 שקלים, כאב וסבל בסך 130,000 שקלים, ושכ"ט עו"ד בסך 460,000 שקלים.

עוה"ד בן ארי מסר בתגובה:" לו חברת הפול הייתה מגלה נדיבות כלפי המבוטח שלה, ומשלמת לו בתור הלוואה על חשבון כספי הפיצויים, סכומים למחייה ולשיקום, ו' היה עשוי להשתקם זה מכבר ולחיות במשך עשר השנים האחרונות חיים טובים יותר ללא היזקקות לטוב ליבם של חבריו".

חברת הפול טענה כי הסיבה למצבו הנפשי של רוכב האופנוע היא הפרעות קשב וריכוז וכן התאבדותו של אביו עת שהיה צעיר וכי לתאונת הדרכים שעבר אין קשר. אלא שבית המשפט לא קיבל טענות אלה בהיעדר נימוקים משכנעים מצידה של הפול. השופטת קיבלה את קביעתו של חוו"ד הנפשית והפלסטית מטעם התובע. הפול טענה כי יש להכיר בתאונה כתאונת עבודה ומשכך יש לנקות מהפיצויים את תקבולי המוסד לביטוח לאומי. אלא שהמל"ל קבע כי אין מדובר בתאונת עבודה וזאת מאחר שבחקירתו במל"ל מסר שהיה בדרכו הביתה. השופטת קבעה כי עקב קשיי שפה, הבחור לא הובן נכון, ולכן אין לנקות את תקבולי המל"ל מכספי הפיצויים.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully