וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים מצפצפים על התקנות: "נמשיך לרכוב על אופניים חשמליים"

19.5.2016 / 11:52

יום לאחר שנכנסו התקנות האוסרות רכיבה מתחת לגיל 16 לתוקף, נערים צעירים ממשיכים להגיע לבית הספר על אופניים חשמליים, וטוענים שכל עוד לא יראו אכיפה, לא יפסיקו לרכוב. "לא ראינו אכיפה ולא שוטרים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

התקנות החדשות של משרד התחבורה האוסרות רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 נכנסו אתמול (רביעי) לתוקף, אך למרות זאת ניכר שבני הנוער הצעירים אינם מתרשמים מהחוק החדש, שלפי שעה עדיין אינו נאכף, וחלקם אף כלל לא שמעו על התקנות החדשות.

לתיכון בליך ברמת גן, למשל, הגיעו הבוקר עשרות תלמידים בני פחות מ-16 כשהם רכובים על אופניים חשמליים. בעקבות החוק החדש הורה בית הספר לכל התלמידים בני פחות מ-16 להחנות מחוץ לבית ספר, ובעקבות זאת עשרות תלמידים החנו את האופניים שלהם על גדרות ועל עמודים בכניסה למקום. התלמידים מתרעמים על הוראת בית הספר, בפרט לנוכח העובדה שלא מתקיימת אכיפה.

"אין פה חנייה", אמר הבוקר אלירן, בן 15. "בגלל החוק החדש אנחנו צריכים לחנות בחוץ? מה זה הדבר הזה? עשו אופניים חשמליים לילדים ולא נותנים לנו לרכוב. בגיל 16 כבר מתחילים להוציא רישיון לאופנוע. אנחנו לא ראינו אכיפה ולא שוטרים, לא הייתה אכיפה וכנראה שלא תהיה, ולנו זה טוב".

עוד על תקנות האופניים החשמליים:
יורדים לכביש: מה מותר ומה אסור לעשות עם אופניים חשמליים?
המשטרה שוקלת להחמיר את הענישה על עבירות של רוכבי אופניים חשמליים
"לא אפטר מהאופניים החשמליים": התקנות החדשות לא מרתיעות התלמידים

ילדים מגיעים על אופניים חשמליים לבית הספר בליך ברמת גן. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
"מה הסיכוי שיתפוס אותי פקח?" גלעד מחוץ לתיכון בליך, הבוקר/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
"תמיד יש את הפחד הקטן שיתפסו אותי, אבל משום שאין אכיפה הפחד מתחיל להיעלם"

גלעד, בן 15, דווקא כן חושש מאכיפה, אך לטענתו אין לו דרך אחרת להגיע לבית הספר. "החוק הזה דופק אותנו. החוק נכנס לתוקף, ראיתי פקחים והם לא עשו לי כלום, אולי כי אני עם קסדה", הוא סיפר. "נסעתי באוטובוס במשך שבועיים, וכל הזמן איחרתי לבית הספר. הבנתי שאין לי ברירה, כמו הרבה תלמידים. אף שזה אסור, אין לי ברירה. תמיד יש את הפחד הקטן שיתפסו אותי, אבל משום שאין אכיפה הפחד מתחיל להיעלם".

"אני קושר את האופניים בחוץ בגלל החוק, כי רק מגיל 16 אפשר להכניס את האופניים פנימה", סיפר עיליי, בן 14. "הבוקר לא ראיתי פקחים בדרך לפה, ראיתי שוטרים שמזהירים אבל לא היום. אני אמשיך לרכוב, לא נראה לי שתהיה באמת אכיפה, ומה הסיכוי שיתפוס אותי פקח? אני צריך להגיע לבית הספר, ואין לי דרך אחרת".

איתי, בן 15, הגיע אף הוא על אופניים חשמליים לבית הספר, והחנה בחוץ בשל ההוראה החדשה. "אני בכל זאת מגיע עם אופניים. מה לעשות, קניתי אותם לפני החוק החדש", הוא הסביר. "אני גר רחוק וחייב להגיע לבית ספר. אין לי ברירה. גם לא ראיתי אכיפה ולא ראיתי שוטרים, כל עוד לא תהיה אכיפה נמשיך לרכוב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ילדים מגיעים על אופניים חשמליים לבית הספר בליך ברמת גן. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
"החוק הזה דופק אותנו". גלעד/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

שיר, בת 15, לא ידעה שהתקנות החדשות נכנסו לתוקף והגיעה היום לבית הספר על אופניים חשמליים. "ידעתי שהחוק החדש הוא מגיל 16, אבל לא ידעתי שהוא תקף. לא ראיתי פקחים, ולא ראיתי שנותנים דוחות, אבל אם אסור אז אני לא אבוא באופניים. אולי אוטובוס או עם אימא שלי", אמרה שיר.

גם אור, בן 15, לא שמע על התקנות החדשות. "לא ידעתי, לא ראיתי פקחים בדרך, לא שמעתי על אכיפה", הוא טען. "אני לא יודע מה יהיה, אני אמשיך לרכוב כנראה עד שאני אראה פקחים ואכיפה. כל עוד אין פקחים אין מה לפחד. אני מעריך שכולם ימשיכו לרכוב. אנשים חייבים את הכלי הזה, בין אם זה לצופים או לבית ספר".

ילדים מגיעים על אופניים חשמליים לבית הספר בליך ברמת גן. דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
"אנשים חייבים את הכלי הזה"/דנה ירקצי, דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

בעמותת "אור ירוק" הסבירו כי העלאת גיל הרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 הוא צעד נכון, בייחוד לנוכח מעורבותם הגבוהה של ילדים בני פחות מ-14 בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים. "התקנות לא תהיינה אפקטיביות ללא אכיפה אמיתית, ולכן יש לקדם מתן סמכויות אכיפה גם לפקחי הרשויות המקומיות, והכסף שיתקבל מהדוחות יופנה ישירות לטובת סלילת שבילים בטוחים ורצופים עבור רוכבי האופניים", נמסר מהעמותה. "למשרד התחבורה אסור להתעלם מרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים. חייבים לפעול כדי להפריד אותם מהחיכוך עם כלי הרכב והולכי הרגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully