וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו 2002 הומאז': חולקים כבוד לדגם הטורבו המיתולוגי

21.5.2016 / 7:45

ב.מ.וו חשפה מכונית ראווה בשם "הומאז'" שתיוצג בתערוכת קונקורס דה אלגנס לרגל חגיגות 100 שנים למותג. הפעם, הכבוד כולו של ה-2002 טורבו מ-1973

BMW הומאז'. אתר יצרן
הזקנה והעתיד, עם טורבו/אתר יצרן

לציון 100 שנים למותג ב.מ.וו, אירוע חגיגי שמתפרש על פני חלקים נרחבים בשלוחות החברה הבווארית בעולם, תציג היצרנית מגרמניה בתערוכת "קונקורס דה אלגנס" היוקרתית באיטליה את ה-2002 "הומאז'", מכונית ראווה שחולקת כבוד לדגם ה-2002 טורבו מ-1973, רכב הטורבו הראשון שב.מ.וו ייצרה.

עיצובו של ה-2002 הוא עיבוד מודרני לרכב המקורי שהוצג לפני עשרות שנים. הרכב מאופיין במראה קרבי ונמוך, עם פרונט מובלט, צמד יחידות תאורה קדמיות דמויות מראה עגול (או ניסיון לחקות את הנוסח מ-73'), איתותים מופרדים בקצה העליון, בשבכה הכיתוב "טורבו" החשוב, וכמובן הכליות המסורתיות.

מעריצי ב.מ.וו יזהו במבט מהצד שמתחת לכל השינויים זו ה-M2 קופה, אלא שהחלק האחורי הורחב כדי להגדיל את מפשק הסרנים, וכן השתמשו בחיתוך קרבון (סיבי פחמן) שיוצר את ההפרדה בין החלק העליון של קו המותניים לתחתון. תוספת של חישוקי 20 אינטש (גם הם ברוח רטרו) וגוון ירוק-תכלת מסדרת Space Race Metal שמחליף את צבעו בהתאם לזווית השמש, חותמים את הממתק הוויזואלי הזה.

אדריאן ואן הוידיניק, מעצב העל של ב.מ.וו: "ה-2002 התברגה בצמרת הדגמים באותה התקופה. היא הייתה המכונית הראשונה בייצור סדרתי שיצאה מאירופה עם מנוע טורבו, וזו הייתה תעודת הצטיינות למכונית הקופה שלנו. בו במקביל, ה-2002 הייתה השפיץ הטכנולוגי של מערכות הינע בב.מ.וו, והקונספט הומאז' הוא מבחינתנו הרמת כוסית לכבודה של הקופה ולכבוד כל הישגיה".

באופן קצת אירוני משהו, ב.מ.וו לא פרסמה איזה מנוע שוכן מתחת לחרטום של הומאז'. מצד שני, אפשר כנראה לנחש שזו יחידת הטורבו של ה-M2 עם 3.0 ל' טורבו וכמעט 370 כ"ס. כך או כך, גודל האירוע חשוב יותר הפעם מתיאורים על מנוע ברכב חד-פעמי.

מה חדש בב.מ.וו:
בשנה הבאה בישראל - ב.מ.וו i3 החשמלית
המיניוואן הראשון של ב.מ.ווו הגיע לארץ

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully