וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר ב-2019: רכב אוטונומי עם מערכת מובילאיי

וואלה!NEWS

22.5.2016 / 14:45

יצרנית מערכות הבטיחות הישראלית הודיעה כי היא נמצאת בשלבי סגירה של שני שיתופי פעולה חדשים בתחום המכוניות האוטונומיות, אשר במסגרתם יושקו מכוניות ללא נהג בין 2019 ו-2021. עד 2017 צופה החברה שעוד ארבע או חמש יצרניות רכב ישתפו עימה פעולה בתחום הכי חם בתעשיית ה

מערכת להתראה בפני תאונות מובילאיי. קובי ליאני
מערכות מובילאיי ברכב/קובי ליאני

חברת מובילאיי הודיעה היום (א') על התקדמות משמעותית בפיתוח מכוניות אוטונומיות: לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, עפר מהרשק, מובילאיי נמצאת בשלבי סגירה של שני שיתופי פעולה, אשר במסגרתם יפותחו שתי מכוניות אוטונומיות לחלוטין שיעלו לכביש כבר בין השנים 2019 ו-2021.

שיתופי הפעולה החדשים עליהם הכריזה היום מובילאיי בכנס אופנהיימר בתל-אביב מצטרפים להסכמי החברה עם כמה מיצרניות הרכב המובילות בעולם, ובהן ג'נרל מוטורס, ניסאן ופולקסוואגן, שכבר הכריזו על תכניות פיתוח משותפות עם מובילאיי בתחום המכוניות האוטונומיות.

מהרשק ציין עוד כי עד אמצעי 2017 צפויות להצטרף עוד ארבע או חמש יצרניות רכב למערכת המיפוי המדויקת של מובילאיי – REM, שמאפשרת מיפוי של נתיב הנסיעה ברמת דיוק של כ-10 ס"מ בלבד. מערכת המיפוי של מובילאיי מבוססת על עדכון בזמן אמת, ומשמשת לגיבוי למערכת עיבוד התמונה במכוניות אוטונומיות.

לדברי מהרשק, היכולות הטכנולוגיות שמפתחת מובילאיי מגשימים את שלושת היסודות של הנהיגה האוטונומיים: עיבוד תמונה, מיפוי מדויק ועדכני, ו"התנהגות" בהתאם לשאר המכוניות בכביש. תוכניות הייצור ושיתוף הפעולה של מובילאיי מבוססות על משפחת השבבים שפיתחה החברה, EyeQ. בתחילה יעשה שימוש בדור הרביעי של השבבים, ובהמשך יעשה שימוש בדור החמישי (EyeQ5), שצפוי לצאת לשוק בשנת 2020.

"כבר היום, שלושה מיצרני הרכב המובילים בעולם – ג'נרל מוטורס, פולקסוואגן וניסאן, הודיעו כי ישתמשו במיפוי של מובילאיי", אמר היום מהרשק. "עד אמצע שנת 2017 צפויים להצטרף עוד כארבעה או חמישה יצרני רכב נוספים, אשר ישתמשו בטכנולוגיה זו ליצירת מיפוי עולמי של נתיבי הנסיעה. יצרני המפות מהווים אף הם לקוחות פוטנציאליים מבחינתו, בכן המיפוי שלנו מציע שירותים משלימים – דוגמת זיהוי אוטומטי של מכשולים, מקומות חנייה ועוד".

פירות מדיניות הבטיחות

שר התחבורה ישראל כ"ץ. משרד התחבורה, מערכת וואלה! NEWS
שר התחבורה ישראל כ"ץ/מערכת וואלה! NEWS, משרד התחבורה

בהתייחסו לתוצאות הכספיות של מובילאיי, ציין היום מהרשק כי הגידול שנרשם בהכנסות החברה נובע ברובו מתכניות שמשיקות יצרניות הרכב. לדבריו, כ-30% מהכנסות מובילאיי ברבעון הראשון של 2016 הגיעו מתכניות שהשיקו יצרניות רכב בשנת 2015.

"מדובר בתכניות להטמעת טכנולוגיית מובילאיי ברכבי אאודי, ניסאן, ג'נרל מוטורס ויונדאי", הסביר מהרשק, "במסגרתן מוטמעת ברכבים אלה טכנולוגיית עצירת חירום לפני התנגשות עם הולכי רגל ומכוניות (וזאת) כרכיב תקני ברכבים חדשים באירופה וביפן".

הטמעת מערכות ההתרעה של מובילאיי נעשית בחלק מהמקרים בהתאם למדיניות בטיחות כוללת: מהרשק הבהיר כי התקנת המערכות מבוצעת "בהתאם למדיניות כוכבי הבטיחות במדינות (אירופה ויפן). בעתיד יושקו תכניות נוספות כאלו עם הטכנולוגיה של מובילאיי ואנו צופים שמדינות נוספות בעולם יצטרפו גם כן למדיניות דומה".

ראוי להזכיר כי בנובמבר 2015 אישרה ממשלת ישראל את תכניתו של שר התחבורה, ישראל כץ, להתקין מערכות התרעה מפני תאונה בכל כלי הרכב שיוצרו מאז שנת 2000. על-פי ההערכות, בתכנית יכללו כ-2 מיליון כלי רכב, ועלות ההתקנה תושת על המדינה – במישרין או בעקיפין, באמצעות זיכוי כנגד ההתקנה.

התכנית שאושרה בממשלה כוללת התקנה של מערכות בטיחות שמתריעות מפני שלושה מצבי סכנה: תאונת חזית-אחור, סטייה מנתיב הנסיעה והימצאות הולכי רגל בקירבת המכונית. בימים אלה מסיים צוות בין-משרדי את ההכנה של מסגרת התקציב שתאפשר את יישום התכנית של משרד התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully