וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלבי הכנה: הונדה S2000 חוזרת ב-2018

23.5.2016 / 9:31

מכונית הרודסטר היפנית שנגדעה לפני מספר שנים תחזור בעוד כשנתיים בדור חדש, מודרני וחזק מאי פעם, לרגל חגיגות 70 השנה להונדה העולמית

הונדה S2000. אתר יצרן
הונדה S2000. עוד מעט יהיה דור חדש/אתר יצרן

הונדה עברה רצף שינויים טכנולוגיים ומנהליים בשנים האחרונות, שהקשו עליה לשקם היבטים מהרוח הספורטיבית שליוותה אותה לאורך שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000. תחת תנאי האקלים המחמירים בתעשייה (זיהום אוויר, בטיחות...) נעשה ניסיון לחבר בין הנעה היברידית לרכב ספורטיבי בדמות ה-CR-Z, אלא שהתוצאה היתה רחוקה מלהרשים, והסיוויק טייפ R שלצידה גם היא דעכה כנגד המתחרים.

הונדה S2000 הייתה הכוכבת הגדולה של שוחרי המותג, אבל היא נחתכה ב-2009 מהסגל אחרי עשר שנים מוצלחות, ומאז נותרו מעריצי מנועי ה-VTEC ללא תשובה הולמת לצרכים הספורטיביים שלהם. אלא שאחרי הפוגה של 4-5 שנים - ואין ספור שמועות על קאמבקים כאלו ואחרים, עולה כעת כי ה-S2000 בשלה לחזור לכבישים, בשנת 2018.

"צוות גדול מאוד של חטיבת המחקר, הפיתוח והתכנון של הונדה כבר נמצא באוהיו, ארה"ב, ומכין את התוכניות הראשוניות למכונית הזו. יש להם הרבה יותר זמן פנוי כרגע אחרי שסיימו עם מיזם הונדה NSX האחרון". כך, סיפרו מקורבים בהונדה ארה"ב למגזין הרכב הנחשב "קאר אנד דרייבר".

ה-S2000, לפי הדיווחים מאמריקה, תהיה בגודלה של מאזדה MX-5, אבל היא תחלץ ממנוע ה-2.0 ל' טורבו בחרטום הספק מרבי של מכונית ספורט מושחזת - מעל 300 כ"ס שיעברו לסרן האחורי דרך תיבת הילוכים ידנית. המנוע משותף לסיוויק טייפ R, אבל עם קצת שינויים כך שאופיו יהיה דומה יותר לדגם היוצא.

להונדה צריך לומר, אין בהיצע פלטפורמה מוכנה לשאת מערכת עם הנעה אחורית, כך שבארה"ב מעריכים שהיא עשויה לפתח אותה מהיסוד, ולאחר מכן להגדיל את היצע הרודסטרים למכוניות ספורט קטנות יותר או מכוניות סאלון עם הנעה אחורית שיתברגו במותג 'אקיורה' של החברה.

החשיפה הרשמית מתוכננת כאמור לתערוכת רכב גדולה בשנת 2018, עם התחלת מכירות מייד לאחר מכן כמודל 2019. האם הסבלנות תשתלם? אם הונדה תצליח לשחזר את היכולות של ה-S2000 המקורית, אף אחד לא יתלונן שהוא נשאר בלי ציפורניים.

מה חדש בהונדה:
הונדה סיוויק הצ'בק החדשה נחשפת
קרב יפניות: הונדה ג'אז נגד טויוטה יאריס

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully