וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין תנועה בדרך לחופשה בקנדה? לא תקבל ויזה

27.5.2016 / 8:04

ממשלת קנדה החמירה את תנאי קבלת הויזה ומפנה עורף כנגד נהגים שגיליון ההרשעה התעבורתי שלהם שטוף עבירות חמורות, בהן נהיגה בגילופין

קנדה. ShutterStock
אם יש לך גיליון הרשעות "מכובד" במשטרת התנועה, את הנופים האלו תראה רק בתמונות/ShutterStock
טרם הנפקת הויזה, מבוצע גם בירור מנהלי שכולל בין היתר קבלת מידע על הרשעותיו הפליליות של המבקש

נתפסת נוהג בשכרות? הדלת לקבלת ויזה סגורה בפניך, ולא רק לארצות הברית. לפני מספר חודשים פרסמנו כתבה על הקשחת המדיניות של ארצות הברית בכל הנוגע למתן ויזות לכאלו שגיליון הרשעותיהם התעבורתי כולל שורה של עבירות תנועה קשות ומשמעותיות. אולם לאחרונה, מתברר כי גם ממשלת קנדה החמירה את מדיניותיה ומסרבת לאשר לעברייני תנועה לקבל ויזת כניסה למדינה. לדברי עו"ד קן תור, מומחה לדיני ניוד מומחים: "אחת מהעברות הכי חמורות מבחינת פוטנציאל הכשלת הסיכוי לקבל ויזה היא עבירת השכרות. מידת הסובלנות שמגלות הרשויות בקנדה כלפי עבירה זו – קטנה ביותר והמציאות מלמדת כי פקידי הממשל אינם מהססים לשים"חותמת שחורה" על הבקשה".

לדבריו, טרם הנפקת הויזה, מבוצע גם בירור מנהלי שכולל בין היתר קבלת מידע על הרשעותיו הפליליות של המבקש. מבקש הויזה חותם על מסמך שמתיר לקונסוליה לקבל באופן ישיר מהרשויות הרלוונטיות בישראל את כל המידע הנדרש לה על מנת לבסס את החלטתה, כך שלחלוטין אין כל טעם להסתיר ממנה מידע או להשיב על שאלותיה באופן שאינו משקף את פני המציאות.

לדבריו, אומנם לרשות מבקש הויזה שסורב עומדת האפשרות להגיש" ערר", אך הסיכוי כי המהלך יצלח – נמוך. במסגרת ההליך, עליו לנמק את בקשתו ולהציג טיעונים עיניינים שתומכים בכך. מבחינת הרשויות, היה והנהג ערער על הרשעתו וזכה, הרי שבמצב כזה גדלים הסיכויים כי בקשתו תאושר.

מנגד, כל טיעון אחר, שמצדיק את עצם הנהיגה בשכרות – ייפסל על הסף. "כך למשל, נתקלתי במקרה בו מסורב ויזה נימק את בקשתו לערעור בכך כי הוא נתפס בערב חתונתו", אומר עו"ד קן תור. "לפיכך מבקש את מידת הרחמים וההתחשבות נוכח ההקשר המיוחד. כמובן שבקשתו נדחתה. במקרה אחר, נהג שנתפס הגיש מסמכים במסגרת הערעור שתומכים בהנחת היסוד שלו כי המכשיר שאמד את רף שכרותו – אינו מדויק. הקונסוליה אינה הגורם המוסמך לקבוע את רמת הדיוק של מכשיר הבדיקה אלא בית המשפט והגורמים הרלוונטיים, כך שגם בקשה זו נדחתה".

גם אם תרצה להגר לקנדה, תהיה לך בעיה, מר עבריין תנועה

קנדה. ShutterStock
קנדה/ShutterStock
גם עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים יכולה לגרור סירוב למתן ויזה

השפעת הרשעה בנהיגה בשכרות אינה מסתכמת רק בשלילת בקשת קבלת ויזת תייר. בפועל אומר קן תור, בשל שינוי במדיניות ההגירה של השלטונות הקנדיים, אנו רואים בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים שבוחרים להעתיק את מקום מושבם למדינה. אולם, גם במסגרת הליך בקשת ויזה שמכוחה ניתן לעבוד במדינה – בוחנות הרשויות את עברו הפלילי של המבקש. כך שהנזק שיכול להיגרם לנהג הרבה יותר גדול ממה שנדמה לו כאשר בחר לנהוג בשכרות.

קן תור מוסיף, כי לצד עבירת הנהיגה בשכרות, גם עבירה של נהיגה תחת השפעת סמים יכולה לגרור סירוב למתן ויזה, אף אם מדובר על נהג שמחזיק ברישיון לקבלת קנאביס רפואי. אומנם, מדינות רבות בעולם שינו את גישתן כלפי צריכת קנאביס, אולם לא כלפי נהיגה תחת השפעת הסם. הסבירות כי הרשעה בעבירה זו תוביל לשלילת הבקשה – גבוהה מאוד.

עוד עולה מגישה זו של הרשויות בקנדה, כי סביר להניח שגם מדינות אחרות עשויות לאמץ את המדיניות המחמירה כלפי מתן ויזות לנהגים שהורשעו בנהיגה בשכרות. כך שההחלטה הרגעית על נהיגה במצב כזה גובה מחיר יקר מאוד.

עוד משפט וביטוח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully