וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות סקנדל VW: ירידה במכירות דגמי דיזל באירופה

29.5.2016 / 8:03

שערוריית הדיזל של פולקסווגן משפיעה על הצרכנים באירופה, שנסוגו מרכישת דגמים מונעים בסולר בקבוצת הקומפקטיות, המיניוואן וכן נרשמה האטה בקבוצת הסלון

מנוע TDI פולקסווגן. יצרן, ניר בן טובים
מנועי הטורבו-דיזל של פולקסווגן. במוקד הסערה/ניר בן טובים, יצרן

האירופאים מתחילים לאבד אמון במשוש חייהם - מנועי דיזל, כך עולה לאחרונה על פי דיווח של מכון המחקר LMC אוטומוטיב בגרמניה. הסיבה לכך נעוצה בסקנדל מנועי הסולר של פולקסווגן, לאחר שהתגלה כי החברה השתמשה בתוכנה המרמה את מבחני זיהום האוויר במיליוני מכוניות, וכי הנתונים האמיתיים רחוקים מהמציאות.

באירופה מביטים על ההתפתחויות בדאגה, שכן מכירותיהם של רכבי הדיזל גוזלים נתח של 50% מכלל המסירות, והם נחשבים לחסכוניים יותר וגם לפחות מזהמים (צורכים פחות אנרגיה ממנועי בנזין בין היתר). בספרד למשל נרשמה ירידה של 7%, בצרפה 6.7%, באיטליה 0.2%, בגרמניה 1%, ובאנגליה 0.8%.

הירידה החדה ביותר, לפי מכון המחקר היא בקרב מכוניות קומפקטיות דוגמת פולקסווגן גולף - הסגמנט החשוב ביותר באירופה. אולם גם מיניוואנים הושפעו לרעה על ידי השערורייה בפולקסווגן, ונראה שגם מכוניות סאלון אינן חסינות בפני המשבר; בקבוצה זו, נרשמה ירידה של1.1% במכירות מנועי דיזל - לא מעט בקטגוריה שבה שיעור המכירות לדגמי הבנזין עומד על 20% בלבד.

היצרנים שכבר ספגו את הירידה מכינים את עצמם ליום שאחרי; פיתוח של מכוניות הייברידיות נמצא בהצאה, על רקע פרסומים בצרפת לפיהם עד שנת 2027 דגמי הדיזל באירופה יהוו רק 35% מכלל המכירות. "יגיע יום, שבו פשוט יבינו שאין היגיון כלכלי יותר בפיתוח של מנועי דיזל", כך אמר לאחרונה מנכ"ל BMW במסגרת תערוכת ז'נבה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully