וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SWM: מותג אופנועים חדש בעולם וגם בישראל

12.6.2016 / 8:02

אשל אופנועים, יבואנית יוסאנג לישראל, תחל בשיווק אופנועי SWM האיטלקית. לא מכירים? זה רק משום שמדובר גם בחברה מתחדשת בעולם, שקמה על הריסות מפעל הוסקווארנה בוורזה איטליה

מותג אופנועי SWM מגיע לישראל. אתר יצרן
מותג SWM, עכשיו גם בישראל/אתר יצרן

הנה חדשה חריגה בעולם הדו-גלגלי בישראל וגם בעולם. אשל אופנועים, יבואנית כלי הדו-גלגלי של יוסאנג הקוריאניים החלה לייבא לישראל את אופנועי מותג Speedy Working Motors, או בקיצור SWM. זהו לא רק מותג חדש בישראל, אלא גם כזה שעושה קאמבק בעולם כולו. SWM הוקמה במילאנו לראשונה בשנת 1971 כיצרנית אופנועי שטח. אופנועי החברה זכו להצלחה יחסית במירוצי המוטוקרוס שנה אחר כך והחלו להימכר בנפחי מנועים קטנים.

אולם למרות ההצלחה, בשנת 1980 החברה נקלעה לקשיים כלכליים ופורקה בשנת 1983. בשנת 2014 המותג נרכש מחדש על ידי יצרנית הרכב ואופנועי השטח הסינית (בסין) 'שינראי' והציג מספר אופנועים בתערוכת מילאנו של אותה השנה.

שינראי רכשה גם את מפעל הוסקווארנה בוורזה איטליה, בצמוד למפעל MV-אגוסטה (בעבר הייתה בעלי הוסקווארנה, לפני ב.מ.וו) אשר נבנה על ידי ב.מ.וו עבור המותג, רגע לפני שננטש על ידם והועבר לידי KTM. שינראי למעשה רכשה גם את זכויות הייצור של אופנועי הוסקווארנה מתקופת ב.מ.וו וקודם לה, החזירה לעבודה את צוות העובדים שהוכשר על ידי ב.מ.וו והחלה להחיות את כל אופנועי הוסקווארנה הישנים תחת השם SWM. האופנועים ממשיכים כולם להשתמש בשלדות המוכרות של הוסקווארנה וגם במנועים, אך אלה קיבלו מערכות הזרקת דלק מודרניות. האופנוע הראשון שהושק באופן רשמי היה ה-RS650R אשר מבוסס למעשה על ההוסקווארנה TE610 הוותיק.

נכון להיום, היצע אופנועי SWM כולל 12 דגמים בנפחי מנועים שבין 125 ל-600 סמ"ק. ספקי החלקים ממשיכים להיות בעלי שמות מוכרים כמו ברמבו לבלמים וקאייאבה למתלים, כאשר מתלי מרזוקי וזאקס ימשיכו לשרת את דגם ה-650. כדי להוזיל את עלויות הייצור, חלקים כמו פלסטיקה, מנופים, מושבים ובלוק המנוע יגיעו מסין, אך יורכבו באיטליה. שווקי היעד מתוכננים להיות: אירופה, אוסטרליה, ניו-זילנד, ארה"ב וכעת גם ישראל ודגמים אלה צפויים להיכנס בין דגמי ק.ט.מ היקרים למתחרים מיפן הזולים יותר.

בקרוב תשיק החברה גם דגם סקרמבלר עם מנוע סינגל מקורר אוויר בנפח 440 סמ"ק שיגיע מסין. צפי מכירות החברה צנועות למדי - כ-1,000 יחידות בשנה מסביב לעולם. מחירי האופנועים בישראל יחשפו בקרוב באירוע ההשקה הרשמי.

עוד בוואלה! רכב:
כל חדשות הדו גלגלי במקום אחד
רוכב אופנוע - כך תשרוד בכבישים הישראלים
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully