וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר-ספורטיבי: ימאהה YXZ 1000R מקבל תיבת הילוכים רובוטית

16.6.2016 / 8:04

פחות משנה לאחר שהגיע אלינו עם תיבת הילוכים ידנית, משודרג ה-SBS הספורטיבי עם תיבת הילוכים נטולת מצמד. האם זו הקומבינציה המושלמת למעופפי השבילים?

ימאהה yzx1000rss. אתר יצרן
ימאהה YZX1000R, עכשיו עם תיבת הילוכים רובוטית/אתר יצרן

בשנה שעברה ערכנו מבחן לטרקטורון 'צד בצד' ימאהה YXZ 1000R, מבחן שהפך לחוויית ממכרת וסוחטת אדרנלין. התאהבנו מיידית בכלי הספורטיבי, בהתנהגות השביל המופתית שלו, במערכת המתלים ובעיקר בתיבת ההילוכים Sequential shift. תיבת ההילוכים הידנית הוציאה מהימאהה צליל מנוע מטורף והתנהגות ספורטיבית מענגת, אבל היא לא מילאה את ציפיותינו עד תום; בזמנו כתבתי ש"אחד הדברים שפחות אהבתי הוא תפעול תיבת ההילוכים, שאינה מתפקדת כפי שציפיתי; הפעלת התיבה נעשה עם מוט בעל מהלך ארוך, וצריך להתרגל להפעלתה בסגנון טיפטרוניק-אופנוע: הילוך ראשון קדימה, ארבעת הילוכים אחורה, בקפיצות קטנות". מסתבר שכאשר אתה בא עם ציפייה למצוא תיבת הילוכים של אופנוע, קל מאוד להתאכזב!

בחודשים שחלפו נמכרו בישראל כ-60 YXZ'ים, בעיקר לנהגים ספורטיביים ותובעניים מאוד. עם 113 כ"ס, ה- YXZאינו מהיר וחזק כמו רייזר או מאבריק טורבו אבל הוא מעניק חוויית נהיגה מחודדת ותובענית, המדברת אל ליבם של שוחרי אקסטרים מוטורי. היום אנו מתבשרים על דגם 2017 שהוצג לאחרונה בארה"ב; השינוי העיקרי הוא תפעול רובוטי של תיבת ההילוכים בעזרת מערכת YCC-S, Chip Controlled Shift system. דוושת המצמד נעלמה ומוט ההילוכים כולל רק שלושה מצבים, D,R ו-N. הזינוק מעמידה מתבצע עם מצמד אוטומטי, והחלפות ההילוכים מתבצעות באמצעות מנופים הצמודים לגלגל ההגה. הכלי עוד לא יצא למבחנים, אבל קל לי לדמיין את התחושה – התפעול המיידי והמהיר של תיבה ידנית, מצטרף לנוחות התפעול של תיבה אוטומטית. בינגו!

ימאהה yzx1000rss. אתר יצרן
ימאהה yzx1000rss/אתר יצרן

התיבה הרובוטית מקצרת משמעותית את התאוצות, מכיוון שהעברות ההילוכים מהירות ומתוזמנות היטב, ואינן מחייבות הרפייה מדוושת הגז. היא מאפשרת להתמקד בנהיגה בלי להסיר ידיים מההגה או לחפש את הדוושה השלישית, וגם מונעת את הפיתוי להעביר הילוכים בלי ללחוץ על המצמד - פעולה העלולה לגרום בלאי ואף שבר לתיבה הקלאסית. ל- YXZיש מצב Launch control המאפשר זינוק מיידי מהמקום, תוך ניצול כל אחד מ-113 הסוסים שעל הסיפון. בזמן בלימה תוריד התיבה הילוכים כדי לשמור אותך מוכן לכל זינוק ובירידה תלולה, ה- YXZיבלום את עצמו ב-10 קמ"ש, כל עוד לא תיגע בגז או בידיות ההילוכים. שיפור נוסף ל-2017 הם בולמי זעזועים FOX Podium X2 Internal Bypass, ספורטיביים עוד יותר מהנוכחיים. את צבעי המרכב החדשים, כחול-לבן-ימאהה, תקבל בחינם.

עוד באותו נושא

בטירוף שלו: ימאהה YXZ 1000R, משאבת אדרנלין מושלמת

לכתבה המלאה
ימאהה yzx1000rss. אתר יצרן
ימאהה yzx1000rss/אתר יצרן

עוד יותר אקסטרים

ימאהה YXZ הכניס רוח חדשה לעולם ה-SBS, שהתבסס עד לאחרונה על תיבות הילוכים רציפות – נוחות מאוד להפעלה אבל בולעות כוח מהמנוע, ומתבססות על רצועת ווריאטור פגיעה ויקרה מאוד. בזמן שפולאריס RZR ו'קאן-אם' מאבריק התמקדו בעיקר בהגדלת הספקי המנוע עד 144 כוח סוס, ימאהה פיתחה SBS מחודד המתמקד בחוויית נהיגה ספורטיבית טהורה. בארצות הברית זוכה YXZ בקהל מעריצים גדול, שקצו בתפקודן המנומנם של התיבות הרציפות. גם בישראל נמכר YXZ לא רע, למרות שהשוק שלנו אוהב יותר את הכלים המתחרים, המעניקים מגוון רב יותר של יכולות - לא רק ספורטיביות, אלא גם יכולת טיולים מצויינת.

ימאהה YXZ 2016 היה כלי מצויין ומהפכני, אבל תפעול התיבה פגע בביצועיו ובהנאת המשתמש; דגמי 2017 פותרים לחלוטין את אי הנוחות שבתפעול התיבה הידנית, ויאפשרו ליבואן הישראלי 'קשר ימי' להחדיר יותר כלים, לשוק תחרותי זה. עוד לא הוכרז מתי יגיעו הכלים החדשים ומה יהיה מחירם, אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

עוד בוואלה! רכב:
השקה עולמית: ימאהה XSR900 החדש
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ימאהה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully