וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה איטלקית: האם מזרטי תתחרה בטסלה מודל S?

21.6.2016 / 8:03

מזרטי עשויה לשדרג את מכונית הקונספט אלפיירי ולהפוך אותה לגרסה חשמלית ספורטיבית מול טסלה מודל S. מרקיונה: "אנחנו צריכים קודם להתנסות בטכנולוגיה הזו, אבל זו אפשרות"

מזרטי אלפיירי. אתר יצרן
מזרטי אלפיירי. האם מכאן תצא התשובה לטסלה S?/אתר יצרן

בניגוד לאלון מאסק, מנכ"ל טסלה, רוב יצרניות הרכב שבאחזקתן מותגי קיצון עדיין לא מוכנות לנטוש את מנועי הבערה והמערכות ההיברדיות לטובת טהרת החשמל. בתוך כך, הצלחתה של טסלה S (על אף מחירה האסטרנומי) והשקת טסלה 3 בעתיד גוררת תגובות שעשויות להוליד שינוי מחשבתי, כפי שמסתמן מפי יו"ר פיאט-קרייזלר סרג'יו מרקיונה שסימן את מזרטי כמתחרה אפשרית לטסלה S המפוארת.

בראיון ל'בלומברג', מריקונה אומר שהוא תמיד ראה במזרטי כמותג שיכול להתחרות בטסלה. "טסלה זו חברה שאנחנו בפיאט-קרייזלר יכולים לנסות לבצע מהלך דומה לשלה, מאחר ויש לנו את החטיבות ואת כלי הרכב לעשות את זה. אני חושב שאפשר לרתום את אחת ממכוניות הקונספט שלנו לטובת ניסויים ולראות לאן נמשיך עם זה".

מהירות מטורפת: טסלה מודל S במבחן דרכים

מזרטי היא ככל הנראה המועמדת העיקרית להציג מכונית פאר חשמלית. על פי תכנית החומש של פיאט-קרייזלר מהדורה זו צפויה להגיע לכבישים בעוד כשנתיים, אחרי פרישתו של מרקיונה, והדגם שהוא סימן מראש הוא "אלפיירי" קונספט שנחשף בתערוכת הרכב בז'נבה ב-2014.

היו"ר בן ה-64, שחתום על שיקומה של קרייזלר ותהליך השיקום המדורג של אלפא רומיאו בין היתר, אומר שהכול מותנה בתוצאות של המבחנים שייערכו בקרוב, אבל עדיין מביע ספק לגבי הטכנולוגיה החשמלית בגפה. "אני לא משוכנע כמו המתחרים שלנו שזו הדרך לרפא את כל המחלות. כמו שאנחנו מתנסים בתקשורת בין מכוניות, כך צריך לעשות גם עם מכונית חשמלית".

מזרטי תשווק גרסה היברידית של רכב הפנאי לבנטה בהמשך דרכו, ובו במקביל דנים בפיאט על שילוב ה-500 החשמלית גם באירופה, שכן לפי שעה זו נמכרת רק בצפון ארה"ב. היו"ר חושף כי פיאט מפסידה 10,000 דולר על כל 500 חשמלית שנמכרת באמריקה כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר של קליפורניה.

לא מעט לחץ מופעל על יצרניות הרכב בעקבות סקנדל הדיזל בפולקסווגן. הקונצרן הגרמני כבר מיישם תכנית אסטרטגית במסגרתה יצמצם היצע כלי הרכב משמעותית ויאיץ פיתוח של מכוניות חשמליות. פיאט תצטרף למסע בשנה הקרובה, ויהיה מעניין לעקוב אילו כלי רכב נוספים מלבד ה-500 יתחברו לחשמל ואולי גם יגיעו לישראל ביום מן הימים.

עוד בוואלה! רכב:
פיאט טיפו החדשה במבחן דרכים
מהי צריכת הדלק האמיתית של יצרניות הרכב?
נראית טוב לגילה: מבחן מהיר ל-500 החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully