וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם דוקאטי סקרמבלר 400: הרצה והיכרות

24.6.2016 / 11:13

בחודש הראשון עם הדוקאטי הזול ביותר, אנחנו מרחיבים את ההיכרות עמו וגם מבקרים במוסך לטיפול סיום הרצה. האם ההבטחה למחיר נמוך בתחזוקה קוימה?

מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2. יוני 2016. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2. יוני 2016/קובי ליאני
למרות המראה החריג, ה-Sixty2 זז ומתפקד בקלילות ולא מצריך כישורי רכיבה מיוחדים או ניסיון עשיר

לפני כחודש ימים יצאנו למבחן ארוך טווח חדש בוואלה! רכב. את המוטוגוצי החדש-ישן החליף הדוקאטי סקרמבלר. גם הוא אופנוע שמנסה להציע סטייל אחר מהקו הקונבנציונלי הרגיל של כלי הדו-גלגלי לכיוון היסטורי ואופנתי. הסקרמבלר Sixty2 שניתן לנו למבחן הארוך טווח נבנה בהשראת הסקרמבלר המקורי של דוקאטי משנת 1962 והוא משאיל סממני עיצוב רבים, אך עוטף אותם בתכנון, איכות והנדסה מודרניים. מנוע ה-400 סמ"ק חדש לגמרי, מיועד לטווח הרישיון המוגבל ל-47 כ"ס עם 41 הסוסים שלו ולכן, מזה זמן רב יש לדוקאטי פניה ממשית לעבר רוכבים בתחילת דרכם, לא רק בקבוצת הרישיון, אלא באופי הרכיבה הידידותי והסלחן.

את החודש הראשון תכננו להשקיע בהיכרות מדורגת עם האופנוע, אולם בפועל, החיבור אליו היה מהיר ומיידי ולא הצריך שום פרק הסתגלות. זאת משום שלמרות המראה החריג, ה-Sixty2 זז ומתפקד בקלילות ולא מצריך כישורי רכיבה מיוחדים או ניסיון עשיר. בשבועות הראשונים, בילינו עמו המון בתנועה עירונית ופרברית ושם הוא הכי מרגיש בבית. משקלו קל, זווית הצידוד של הכידון שלו גדולה ולכן קל מאוד לתמרן איתו במקומות צפופים. גם הגובה הנמוך יחסית של המושב מאפשר להגיע בקלות לכביש עם הרגליים והדבר נוסך עוד יותר ביטחון בקרב רוכבים מתחילים או נמוכי קומה.

יוצאים לדרך: מבחן ארוך טווח לדוקאטי סקרמבלר Sixty2

מבחן אופנועי 400 סמ"ק דוקאטי סקרמבלר Sixty2. קובי ליאני
מבחן אופנועי 400 סמ"ק דוקאטי סקרמבלר Sixty2/קובי ליאני

לפני סיום ההרצה, כשמקפידים על ההוראות לרכיבה עדינה עם הגבלת סל"ד לאמצע הסקאלה, ראינו צריכת דלק מצוינת של 24 קילומטרים לליטר, אבל כן, היינו ממש עדינים. לאחר ביצוע טיפול ההרצה וקבלת האפשרות לפתוח מצערת כאוות נפשנו, צריכת הדלק הגיעה ל-19 קילומטרים לליטר, אך זו עדיין נחשבת לטובה מאוד. שינוי אחד ערכנו באופנוע. משום שאנו מתכננים לרכב עליו למרחקים גדולים ובתכיפות, החלפנו את המושב המקורי והמעט קשיח במושב הקומפורט הנוח בהרבה. זה גם מוסיף כ-2 סנטימטרים לגובה המושב עצמו ועבורי, שגובהי 181 ס"מ, מדובר בשיפור נוסף שכן אז גם הרגליים מקופלות פחות על המושב עצמו.

בחודש זה ביקרנו במוסך גם לבצע טיפול סוף הרצה כשהסקרמבלר Sixty2 400 הגיע ל-1,000 ק"מ לערך. תאמנו תור, התייצבנו ומסרנו את האופנוע כמתוכנן. כבכל טיפול סוף הרצה, גם הסקרמבלר הזה נבדק לעומק לחיזוקי ברגים, נוזלים (בלם, מנוע וכו'), בלמים, סריקת מחשב, מתיחת שרשרת ועוד. במסגרת הטיפול, הוחלף שמן המנוע ומסנן השמן ואחרי שעה ורבע הסתיים הטיפול. החשבון עמד על 654 שקל, עלות הוגנת ואף נמוכה ביחס לשאר אופנועי המותג.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2. יוני 2016. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח דוקאטי סקרמבלר Sixty2. יוני 2016/קובי ליאני

ממצאים עד כה

תנוחת רכיבה: הישיבה על הסקרמבלר Sixty2 זקופה לגמרי. הכידון גבוה ורחב, המושב ארוך וגובהו בינוני והרגליות ממקמות את הרגליים מתחת לגוף. התנוחה הזו מצוידת לרכיבה עירונית, שכן מציבה את הרוכב בפוזיציה גבוהה ושלטת מעל לגובה המכוניות. ברכיבה בינעירונית, הישיבה הזקופה מעט מכבידה בשל העדר מיגון רוח.

נוחות רכיבה: המתלים של הסקרמבלר הקטן מכוילים על הצד הרך של הסקלה ויחד עם חישוק קדמי בקטור 18 אינץ', הם יוצרים נוחות רכיבה טובה מאוד. שיבושים קלים כלל לא מורגשים ורק שיבושים קשים מצליחים לעורר זעזוע באופנוע. למרות הרכות, הסקרמבלר יציב מאוד, מאפשר רכיבה מהירה גם בפניות ואחיזת הכביש של צמיגי הפירלי טריאל טובה מאוד.

בלמים: הבלמים שמותקנים על הסקרמבלר Sixty2 פשוטים יחסית בקונפיגורציה שלהם - דיסק יחיד מלפנים ויחיד מאחור, אבל בלמי הברמבו הללו מייצרים כוח עצירה טוב שהולם מאוד את ביצועי האופנוע. מעולם לא נתקלנו בדעיכה בכוח הבלימה, גם תחת עומס משמעותי וגילינו שגם לא צריך ידיים חזקות כדי לתפעל את המנופים. תוספת חשובה כאן לבטיחות היא מערכת ABS שמונעת כל סיכוי לנעילת גלגלים לא רצויה בבלימות חירום.

מנוע: לא רק בזכות הספק של 41 כ"ס ו-3.5 קג"מ, אופי הפעולה של מנוע הסקרמבלר הקטן הוא שעושה את כל ההבדל ביצירת האופי של הרכיבה. התפוקה ליניארית לגמרי, ללא בעיטות כוח מפתיעות והכל זורם אל הגלגל האחורי בדיוק כשמצפים ממנו. המנוע פועם בקלילות גם בסל"ד נמוך, אבל ההתעוררות המשמעותית מתרחשת מעל ל-6,000 סל"ד ועד לכמעט 10,000 סל"ד. הצלילים אינם רועשים בשום אופן ובתוך העיר, לגמישות הזו יש משמעות גדולה. מחוץ לעיר, כמו כל אופנוע קטן נפח, המנוע מתאמץ מעט, אך עדיין ניתן לראות 170 קמ"ש בלוח המחוונים.

תיבת הילוכים: 6 ההילוכים עובדים מצוין. העברת ההילוכים מדויקת וגם התחושה טובה. המצמד קליל ומדויק, קל למצוא את הניוטרל ויחסי ההעברה מעט קצרים. 100 קמ"ש מסובבים את המנוע ב-6,000 סל"ד בהילוך שישי.

התנהגות כביש: הסלחנות והידידותיות של הסקרמבלר הקטן מתבטאת גם באופן שבו הוא נע על הכביש ובשביל. בנגוד לאופנועים זולים אחרים, רף היכולות די גבוה והתחושה שעוברת לידיים בטוחה ובוטחת. הוא קל מאוד בתנועה עירונית צפופה, יש לו זווית צידוד גדולה בכידון, האחיזה בכביש גבוהה וגם מרכז הכובד הנמוך תורם לתחושת הביטחון והיציבות. זהו לא אופנוע ספורט, אבל הוא מסוגל לשמור על קצב מהיר גם בכבישים מפותלים.

תחזוקה ואמינות: עד כה ביצענו בו טיפול סוף הרצה בלבד שכלל בדיקה כללית, החלפת שמן מנוע ומסנן שמן בעלות של 654 שקל. לא נרשמו תקלות בשלב זה.

ארבעה אופנועי 400 סמ"ק במבחן

כל עולם הדו-גלגלי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully