וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד קא "פלוס", כרטיס כניסה משודרג למועדון המיני

22.6.2016 / 10:28

פורד משנה אסטרטגיה בקבוצת המיני עם "קא פלוס": דגם מחודש, גדול יותר ובעל 5 דלתות. האם הוא יגיע גם לישראל?

פורד קא פלוס. אתר יצרן
פורד קא פלוס. עכשיו עם 5 דלתות ושאיפות הרבה יותר רציניות/אתר יצרן

מידי פעם אנחנו נתקלים בשאלה לגיטימית: "איך זה שלפורד, חברה עם שלל דגמים ופניה למגוון לקוחות, אין מכונית מיני כמו קיה פיקנטו"? התשובה היא שלפורד בהחלט יש מכונית מיני, והיא אף הקדימה את הקוריאניות והיפניות בהרבה מאוד שנים. אלא שצריך לזכור, שפריחת מכוניות המיני בארץ התאפשרה בזכות תנאי מחיה מסוימים (מיסוי ירוק ועוד), ועל כן באקלים זה, לא באמת היתה לפורד קא הזדמנות (או אמתלה מוצדקת) לעשות עליה לישראל.

הסיבה השניה, היא שפורד קא נתקעה במרכב 3 דלתות בערך מיום המצאתה, אי שם ב-1996. היא אמנם זכתה למחמאות על יכולותיה ובדור השלישי גם בגין עיצובה הספורטיבי, אבל בפורד הבינו שנוכח הדרישה של הלקוחות, נדרש שינוי אסטרטגי שיחלץ אותה מהיציעים וישתיל אותה במרכז הבמה. "הנהג ב-2016 לא רוצה לשלם על אבזור שהוא לא משתמש בו", מסביר ראש מחלקת השיווק של פורד באירופה, רולנט דה וורד. "יש גל מאוד גדול של אנשים שלוקחים צעד אחורה לקבוצות קטנות יותר במטרה להתאים את הרכב לצרכים שלהם. חשוב להם אבזור רלוונטי, אבל במחיר הנכון".

במסגרת זו, פורד הציגה לאחרונה את ה"קא פלוס'" וכפי שאפשר להתרשם מהתמונות, זו כבר מכונית פרקטית עם 5 דלתות ופרופורציות מרווחות; הפלוס נמתחת כמעט ל-4 מ' בהשוואה ל-3.6 מ' של קודמתה, משמע קצת יותר קצרה מהפיאסטה. היא גם הוגבהה ב-2.9 ס"מ ותא המטען שלה יהיה מהגדולים בסגמנט -270 ל'.

לפורד תהיה אפשרות לחזק אותה עם מנוע אקובוסט בגרסת ספורט עתידית, אבל כדי לשמור על עלות מחיר נגישה בדגמים הבסיסיים (סביבות 9,700 יורו), היא תשווקה עם מנוע 1.25 ל' לו הספק של עד 85 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. גם האבזור יהיה עשיר למדיי, עם בלוטות' מקורי, מערכת שמע איכותית, 6 כריות אוויר, חישוקי סגסוגת ועוד.

פורד מתייחסת לקא פלוס החדשה בזהירות הנדרשת, תוך שהיא מסתכלת בקנאה על הצלחתה של פיאט 500 עימה חלק הדור השלישי פלטפורמה. "יש בכך אשמה גם מצידנו", אומר אחד מבכירי המותג ל'רויטרס'. "פיאט הצליחה להפוך את ה-500 למותג בפני עצמו. היינו יכולים לעשות עוד הרבה מאוד עם הקא, אבל מאחר וההכנסות מהסגמנט הזה היו זניחות, ההשקעה שם לא הצדיקה את עצמה".

ומה צופן עתידה של הקא פלוס בישראל? ובכן, כפי שנמסר לוואלה! רכב מהיבואנית 'דלק מוטורס', שיווקה של פורד קא פלוס בארץ מותנה בההמצאותה של תיבת הילוכים אוטומטית. הכוונה בכל אופן היא לייבא את המכונית, אולם התאריך טרם נקבע. המכירות של הגרסה הידנית באירופה יחלו בסתיו הקרוב.

עוד בוואלה! רכב:
כמו מלך: נהיגה בפורד אקספלורר החדש
גוש פלדה: האם פורד ברונקו יחזור לחיים?
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully