וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: דגמי 2016 של אופנועי הים של סידו

28.6.2016 / 7:43

הטירוף על המים נמשך: סידו מיישרת קו עם המתחרים בכל הקשור להספק וגם היא מציעה כעת 300 כ"ס, אבל גם משפרת את ההתנהגות, נוחות התפעול והבטיחות

יח"צ - חד פעמי

צילום וידאו: עידו שחם
עריכה: רן צימט
צילום סטילס: אסף רחמים

עולם אופנועי הים והתחרותיות שבו מזכירה מאוד את זה של עולם מעבדי המחשבים. למרות מיעוט המתחרים, התחרות כה עזה, כך שמדי מעט יותר משנה, אנחנו עדים לקפיצות מדרגה משמעותיות ולשורה של חידושים. האם כולם רק מנסים להשביע תאבון חסר גבול של הלקוחות? נראה שכן. אני עוד זוכר איך רק לפני מספר שנים נדהמנו לגלות מנועים מוגדשים באופנועי ים עם הספקים של 200 ויותר כוחות סוס. זה היה מאורע מכונן ומבהיל באותה המידה, אבל הספקנו לשחרר את שרירי הבטן המכווצים, הדורות הבאים כבר העלו את הרף ל-260 כ"ס. זה לא מספיק? תלוי את מי שואלים - את אלה שכבר פרקו את הכתפיים מכוח התאוצה, או מאלה שעדיין לא. והנה, קיץ נוסף הגיע ושוב אנחנו ישובים על טילי טורפדו על-מימיים שלהם הפעם 300 כ"ס ויותר. שנפטון יעזור לנו.

השקה דגמי קיץ 2016 של אופנועי ים סידו. אסף רחמים,
צילום: אסף רחמים/אסף רחמים

החזיקו חזק

אחרי קצת שלומים ולחיצות ידיים אנחנו כבר לבושים ומזומנים לקרב - עופר אבניר, היבואנית של סידו משיקה כאמור את הדגמים החדשים לקיץ 2016 של אופנועי הים של החברה, על מימי הכינרת השקטים. חמישה כלים חדשים הגיעו בסך הכל, כאשר בעיקר הדברים נמצא מנוע הרוטקס החדש. לזה 1,630 סמ"ק, מגדש על, מצנן ביניים וניהול מתקדם והוא מפיק כעת 300 כ"ס - 9 אחוזים יותר בנפח ו-15 אחוז תוספת להספק מהדור הקודם. את העלייה בנתונים הוא משיג בעזרת הארכת מהלך הבוכנה על ידי קיצור הטלטלים והפיכתם לקלים יותר, הבוכנות קלות יותר ב-20 גרם כל אחת וגם הצילינדר עצמו קיבל ציפוי פנימי שמפחית את החיכוך לשיפור המומנט והתפוקה בסל"ד ביניים (מתורגם להאצות חזקות יותר). בנוסף, מערכת היניקה שופרה להזרמת יותר אוויר פנימה, המגדש דוחס 30 אחוז יותר אוויר, הותקן מצנן ביניים כפול, מזרקי דלק בהספק גבוה יותר וגם הכוהלים מיצרי הניצוץ התחזקו ומייצרים כעת ניצוץ כפול לשיפור השריפה בחלל הבערה.

המנוע הזה מותקן בשלושה אופנועי ים, כאשר בפסגת ההיצע נמצא ה-RXP X RX הספורטיבי מכולם. מלבד המנוע, כלי זה קיבל שוקע T3 חדש שמאפשר לו לא רק להיות מהיר בקו ישר, אלא לשמר המון מהירות גם בפניות חדות מאוד. כנפונים שמתכווננים בשלושה מצבים יקבעו כמה חזק ניתן יהיה לפנות, המנוע מציע שלושה מצבי רכיבה כולל מצב רייס קיצוני ותנוחת הרכיבה מציבה את הרוכב בפוזיציה קרבית רכונה לפנים עם מושב שאוחז חזק מאוד בפלג הגוף התחתון. מחירו 123,950 שקל (114,950 שקל לתקופת ההשקה).

לצדו נמצא ה-RXT X RS, שמיועד לא רק לשימוש ספורטיבי, אלא לשימוש משולב גם לספורט וגם לשימוש פנאי תיורי רגיל. המושב שלו מעט רך יותר ומיועד לשלושה רוכבים, הכידון מעט גבוה יותר ותאי אחסון רבים מציעים למשתמש חלל רב להניח בו ציוד לרכיב הממושכת או הפסקות טעימות. מחירו 124,950 שקל (115,950 שקל לתקופת ההשקה).

בצד המפואר של הסקאלה נמצא ה-GTX LIMITED 300, שכמו שני אחריו, גם הוא מציע כעת 300 כ"ס, אך מציע גם מלבד צביעה ייחודית, גם תאי אחסון ענקיים עם מזוודה נשלפת, הגה מתכוונן, מד עומק, עוגן, תיקים אטומים למים, חבלי עגינה מתקפלים אינטגרליים, כיסוי מקורי ועוד. מחירו 128,950 שקל (119,950 שקל לתקופת ההשקה).

השקה דגמי קיץ 2016 של אופנועי ים סידו. אסף רחמים,
צילום: אסף רחמים/אסף רחמים

פותחים גז

הכוח העצום של מנוע הרוטקס החדש בנפח 1630 סמ"ק עם מגדש על, הוא לא משהו שניתן להישאר אליו אדישים, בשום אופן. הוא משגר מהמקום את הסידו החדש בעוצמה מפרקת זרועות ומגיע למהירות מרבית שחוצה במעט את רף 110 הקמ"שים על המים והוא גם מגיע לשם מהר מאוד. אבל למרות הכוח, הוא שם רק כשממש דורשים את נוכחותו.

מעבר לעובדה שתמיד אפשר לבחור במצב ECO לחיסכון בדלק (אבל לא בשביל זה קניתם אופנוע ים עם 300 כ"ס נכון?) בכל רגע, אופנוע הים מרגיש ככזה שלא זקוק למאמץ כדי להניע את עצמו כשעל גבו רוכב יחיד או שלושה, או כשעליו לשלוף מהמים גולש סקי. וממילא לא מדובר בכלים קטנים או קלים במיוחד, ההיפך הוא הנכון. הכלים החדשים כבר מדגדגים מלמטה את רף ה-400 קילוגרמים וגם הממדים שלהם עצומים.

אבל למרות הכוח העצום, הבקרה המתקדמת של המנוע יודעת לארגן את המומנט שמופק לכמות המדויקת שעמה האופנוע מסוגל להתמודד בכל רגע, למשל בפניה הדוקה מאוד או בזינוק ראשוני מהמקום. המערכת תגביר את הכוח בהתאם למהירות ולזווית הפניית הכידון מבלי לענות את הרוכב, עד למקסימום האפשרי. הדבר יוצר תחושת רכיבה מאוד בטוחה, כאילו האופנוע מונע מהרוכב להזיק לעצמו כשהדם מתחמם ואינו מנסה לשלוף את מפרקי הכתפיים ממקומם.

השקה דגמי קיץ 2016 של אופנועי ים סידו. אסף רחמים,
צילום: אסף רחמים/אסף רחמים

חשיבה על הרוכב

מלבד המנוע, לשינוי שסידו ביצעו בארגונומיית נקודות המגע עם האופנוע השפעה עצומה על נוחות הרכיבה הממושכת ותנוחת הרכיבה גם בשימוש ספורטיבי. במקום מושב שמנמן וארוך, הרוכב יושב כעת בתוך אוכף מדויק וחובק, שקל מאוד לאחוז עם הברכיים - קריטי אם אתם רוצים להישאר על האופנוע בשינויי כיוון מהירים. המושב תומך מאוד ונוח גם אם בחרתם לשבת עליו בזמן רכיבה מהירה, במקום לעשות זאת בעמידה. הגרסאות ה'עממיות' תומכות מעט פחות מזו של הגרסה הספורטיבית, אבל גם בהן קל מאוד לחבוק את קדמת המושב עם הברכיים ולהשתגע.

סידו שינו גם את ידיות האחיזה בכידון. לא מדובר עוד בסתם ידיות, אלא בגריפים בעלי תצורה נוחה יותר לאחיזה והישענות, בין אם מדובר ברכיבה רגועה או ברכיבה ספורטיבית קיצונית מאוד. בידית האחיזה השמאלית, שוב אנו מוצאים את מנוף המצערת ההפוכה, שמתפקדת למעשה כבלם או כהילוך אחורי. מערכת ה-IBR הזו בדור החדש מקצרת את מרחק העצירה ממהירות גבוה בלא פחות מ-50 מטרים ואת היכולת לקבל היגוי גם כאשר המצערת סגורה. בהתחלה הרעיון של בלמים באופנוע ים נראה משונה, אבל כשמתרגלים, מגלים עד כמה שימושי הדבר, גם לבטיחות וגם בתמרונים צפופים בהתקרבות לסירה למשל. לחיצה קלה על המנוף הזה גם מעבירה את המנוע למצב ניוטרל וכך נמנעת התזוזה הבלתי פוסקת המוכרת מאופנועי הים.

השקה דגמי קיץ 2016 של אופנועי ים סידו. אסף רחמים,
צילום: אסף רחמים/אסף רחמים

רישיון ליהנות

כל התכונות האלה גם יחד, גורמות לדגמי 2016 של סידו להרגיש מאוד נוחים, בטוחים וקלים לתפעול. הם חזקים באופן משמעותי ביחס לעבר, נוחים יותר, חכמים יותר מהבחינה הארגונומית וכתוצאה מכך, גם מהנים יותר לרכיבה ספורטיבית או סתם לשיוט ארוך עם שותפה מאחור או בגרירת גולש סקי בדגמי השלושה מושבים. זה היה יום מהנה במיוחד, אבל גם מעייף שהזכיר לנו שחייבים להיות בכושר של ממש כדי להחזיק על גבם של הכלים החזקים האלה. אבל בדור זה, עם החשיבה המדויקת יותר על הרוכב, המשימה אפשרית בהרבה וגם קלה מאוד. לתענוג הזה, כמו לכל האחרים, יש מחיר, אבל המכורים שבניכם ישמחו לגלות שהשנה, יש לאן לשדרג.

השקה דגמי קיץ 2016 של אופנועי ים סידו. אסף רחמים,
צילום: אסף רחמים/אסף רחמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully