וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית שבחנה אותי: BMW M2 Coupe במסלול המרוצים

לפעמים מתהפכות היוצרות, והבוחן עומד למבחן. כך היה עם ב.מ.וו M2 החדשה, פקעת שרירים אותה ניסיתי לתפעל על מסלול המרוצים. יצאתי מרוצה

ב.מ.וו M2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, ראובן שניידר
המרכב השרירי מעוטר בכונסי אוויר אימתניים, המסייעים בנשימה ובצינון המנוע. ביום המבחן שררו בחוץ 35 מעלות, מה שלא הפריע למנוע או למזגן המקפיא/ראובן שניידר, רמי גלבוע

"אני חייב להשתחרר קצת, מוכרח להביא אותה למגבלות" אמרתי לעמיתי במושב הנוסע, בשלהי ההקפה השנייה של מסלול Hungaroring הסמוך לבודפשט. נמאס לי להיות שקול והחלטתי להגביר את הקצב, לצמצם מרחקי בלימה, ולגלות את מגבלותיה של מכונית השרירים הכחולה. זה עבד מצוין עד שהגענו אל הפנייה ההדוקה שמאלה; בסביבות 95 קמ"ש שיגרתי כמאתיים סוסים ו-40 קג"מ אל צמיגי 265/35R19 האחוריים; הישבן השרירי החליק מעדנות החוצה ואני המשכתי בדרכי, שיכור מהנאה.

ב.מ.וו M2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, ראובן שניידר
שניות לפני ההחלקה, אני עדיין בהיגוי יתר מעודן ונשלט להפליא – כך לפחות חשבתי, עד שהכבדתי על הדוושה/ראובן שניידר, רמי גלבוע

רגעי קסם

שמירת מכונית ספורטיבית על המגבלות היא מלאכה עדינה הדורשת איזון בין דוושת הגז ומידת הפניית ההגה, איזון אחיזת הצמיגים אל מול התאוצה, ניהול מדויק של חיכוך הצמיגים עם המסלול הלוהט... היה זה סיפור אהבה סוחף, אך קצרצר; לפתע איבדו הצמיגים האחוריים את אחיזתם והזנב נזרק החוצה בפתאומיות. ליבי החסיר פעימותיים אבל איכשהו, שמרתי על גז יציב ועל נעילה נגדית מדויקת, הלב פרפר אבל ר?א?ה זה פלא – ה-M2 התייצבה בשאגת אגזוזים, חריקת הצמיגים נעלמה ואני כבר בדרך לפנייה הבאה.

הסצנה המוטורית ושאגות השמחה שהתפרצו בעקבותיה נמשכו שניות ספורות, אבל רק בעבורן היה שווה לי לטוס להונגריה; בשניות מזוככות אלה התבטאה גדולתה של ה-M2 החדשה. זה ממש לא עניין של כוחות סוס, או עשירית שנייה אותה תגלח מהקפת המסלול; גדולתה של מכונית ספורטיבית היא ביכולתה להביא אותך אל הקצה, ללמוד משהו חדש על עצמך, וליהנות מפרצי אדרנלין ממכרים. כדי לעשות זאת צריכה המכונית להיות מהירה ומאתגרת אבל גם סלחנית, מאפשרת לתקן את שגיאותיך בלי להשליך אותך אל הדשא החלקלק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ב.מ.וו M2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, ראובן שניידר
ההשקה בהונגרורינג העניקה לנו רגעי מסלול מענגים, שאפשרו לנו ללמוד את מכונת הנהיגה הבווארית/ראובן שניידר, רמי גלבוע

M לכל פועל?

האות 'M' מוצמדת לדגמי הספורט הטהורים של יצרן המכוניות הבווארי; סדרת M מקבילה ל-RS של אודי, AMG של מרצדס, וכיו"ב. משך שנים נחשבו מכוניות M לקיצוניות יותר, אבל השנים לא עשו להן רק טוב. הספקי המנועים גדלו, התאוצות התקצרו אבל המיקוד הספורטיבי נפגע. הפרקליטים ו'הירוקים' גזלו מחדות ה-M, איבזור מתוחכם מיתן את האופי הנרגז, ומישהו במינכן החליט לעשות מעשה, ולחזור לשורשים. במסלול הונגרורינג המתינו לנו M3, M4 ו-M6 אבל כוכבת היום הייתה ה-M2 החדשה, מכונית קטנה יחסית, ופרועה באופן מתורבת.

M2 נועדה להזריק דם שובב למשפחה, ולהנגיש את סדרה M ללקוחות פחות עשירים מהמקובל. יתחיל מר וולפגנג עם M2 נגישה יחסית, ואז ישתדרג אל ה-M הגדולות יותר. כך בגרמניה אבל בישראל, ה-M2 עולה 515,000 שקלים עם תיבת 6-ידנית, 535,000 עם תיבת 7-הילוכים כפולת מצמדים... לא הייתי קורא לזה 'מכונית נגישה' אבל זו דרך קלה יחסית, להשיג את ביצועי המסלול המדליקים של המכונית. במסגרת ההנגשה נעשו חסכונות מסויימים – חומרי הדיפון פשוטים במונחים של מכוניות-חצי-מיליון ועבור חלק מתפנוקי הכביש, תשלם אקסטרה. אבל ה-M2 מאובזרת לא רע עם מושבי עור בעלי תמיכת צד מתכווננת, לוח מחוונים המשובץ בסיבי פחמן, מערך אלקטרוניקה רציני ומרחב סביר במושב האחורי – אם כי הישיבה מאחור נמוכה וקלסטרופובית למדי.

הלב הפועם

אבל תעזבו אותנו ממפרטי ריפוד ודיפון; בישראל נמכרות כמה עשרות מכוניות ספורטיביות בשנה, ללקוחות המתעניינים בהספק המנועים ולא ב-וואטים של מערכות הצליל. בחרטומה של ה-M2 פועם שש-בוכנות הקלאסי של ב.מ.וו, בנפח 2,979 סמ"ק. הטורבו מפיק 370 כוח סוס ו-46.5 קג"מ, כבר ב-1400 סל"ד. מערכת Overboost מאפשרת פרץ רגעי של 51 קג"מ, ויכול להיות שהקג"מים האלה גרמו לאיבוד האחיזה המדליק בפנייה ההיא, שמאלה; אני לא מתלונן.

עקומות הכוח מתפרשות מ-1500 עד 7000 סל"ד, הסוסים מועברים לגלגלים האחוריים באמצעות דיפרנציאל דינמי מבוקר מחשב, ייחודי לסדרת M. ארבעת צינורות המפלט לא נועדו לקישוט בלבד; הם נוהמים ויורקים דציבלים, פולטים קולות בריטון וגורמים לך לכבות את מערכת הצליל. הידעתם שבמינכן יושבת קבוצת מהנדסים, וכל מה שהם עושים הוא להשביח את צלילי המנוע של ה-M?

'פיוריסטים' עשויים להתעקש על הילוכים ידניים, אבל אנחנו אהבנו מאוד את התיבה האוטומטית; במצב Sport+ היא מעיפה אותך קדימה באגרסיביות מהממת, מחליפה הילוכים בברוטליות של מכונית דראג, מתופעלת בקלילות באמצעות מנופי-הגה נוחים. התאוצה ל-100 נמשכת 4.3 שניות, 4.5 שניות עם התיבה הידנית. תאוצת ביניים מ-80 ל-120 נמשכת 4.4 שניות, כך שלא יהיו לכם בעיות לעקוף משאיות בכביש הערבה. ההיגוי הוא מפתח קריטי להתנהגות המכונית – הוא חשמלי אך מדויק וחד מאוד, שופע מידע ותחושות כמו הגה הידראולי משובח. הצמיגים הקדמיים צרים מהאחוריים, 245/35R19 המעניקים היגוי קל יחסית, עם אחיזה פנומנאלית.

כל האושר הזה מבוקר באמצעות בלמים אדירי נשיכה בעלי ארבע בוכנות ודיסקים מאווררים ענקיים, אליהם התקשיתי להתרגל – בכל פעם שחשבתי שאני בולם 'ברגע האחרון', גיליתי שיכולתי לבלום מאוחר יותר, מדהים! בקרת היציבות מתירנית מאוד, ומאפשרת החלקות כוח ארוכות. ניתן לחוש בתת היגוי קליל בכניסה לפנייה, ההופך לניטרלי מאוד – אלא אם תגזים בשעשועי דוושה. מצב Sport+ מתאים לשעשועי מסלול אבל מתי שהוא, האלקטרוניקה תשתלט עלייך. המכוניות אותן בחנו היו במצב סטנדרטי אבל ניתן לשפר אותן עוד יותר, בעזרת חלפים משופרים של חטיבת M Performance Parts division.

בעודנו מתגלגלים לאורך Hungaroring חשבתי לעצמי – מה כבר אפשר לעשות עם האוטו הזה בישראל? באירופה יש כבישי נהיגה מופלאים, וגם אין בעיה לעלות על מסלול המרוצים; בהונגרורינג למשל, תשלם 300 שקלים בלבד כדי לנהוג על המסלול שעה מזוככת ומענגת – בבטיחות מלאה, עם מרשלים וצוותים רפואיים, רק תבוא לתת גז! אצלנו ניאלץ לגנוב קטעי נהיגה מסעירים בכבישים הרריים, תוך סיכון ממשי לרישיון הנהיגה, שלא לדבר על סיכון שותפינו לכביש. איזו באסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכל לבחור בין גווני כחול לונג-ביץ', שחור ס?פ?יר, אפור מינרלי, או לבן אלפיני; את הלבן תוכל לעטר במדבקות צנועות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתה חי רק פעם אחת

אז נכון, קומץ הלקוחות של M2 בישראל לא יוכלו לשחרר את הרסן, כמו באירופה. אבל רבאק, רק לרדת לחניה ולראות את המרכב השרירי, ליהנות מחיטובי המרכב שהפעם ובניגוד למתחרות רבות – יש להם כיסוי מלא, לקפלי המרכב וכונסי האוויר שנועדו לתת למנוע לנשום, ולצנן אותו. גם בחניה נראית ה-M2 כטורפת מסלולים מקצועית, רוכנת על צמיגיה הספורטיביים, מציגה ארבעה צינורות מפלט אותם יראו רוב הנהגים שינסו לעקוף אותה בכביש הררי.

ב.מ.וו M2 במבחן דרכים. רמי גלבוע, ראובן שניידר
תא הנוסעים שימושי ומפורט, תנוחת הנהיגה מושלמת. 2M מתאימה גם לחיי יום-יום. המזגן התמודד בזלזול עם טמפרטורות מעל 35 מעלות/ראובן שניידר, רמי גלבוע

ביצועיה הרהוטים והכוחניים של M2 אינם צריכים להימדד במונחים של עקומות מנוע, אלא על גבי גרף פעימות הלב, אליו תגיע על הסיפון. בשנה שעברה נמכרו בישראל 29 ב.מ.וו מסדרה M, ועד היום הוזמנו 15 מכוניות M2; במחיר מעל חצי מיליון שקל אין מצב שהאוטו הזה יהפוך ללהיט מכירות המוני אבל תהיה לו נוכחות משמעותית על הכביש, ובעקבותיו יימכרו ב.מ.וו נוספות כמו 235i עם 330 כ"ס, 350,000 שקל, ואחרות.

אנחנו רק יכולים לברך על העשרת עולם הרכב במכונית ספורט טהורה, המסוגלת למזג ביצועי כביש מאתגרים כל כך, עם שימושיות סבירה מאוד. עם 12 קילומטר לליטר יוכל הלקוח המאושר לנהוג למשרד במצב Comfort ברגיעה גדולה. אחרי העבודה יוכל להעביר את המתג למצב Sport+, וייצא להשחיז צמיגים.

הכתב היא אורח חברת דלק מוטורס בהונגריה

עוד בוואלה! רכב:
מבחן על המיניוואן הראשון בתולדות ב.מ.וו: 220 גראן טורר
ב.מ.וו חושפת את סדרה 3 גרטאן טוריסמו החדשה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully