וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לדרך: ראלי דרך המשי מזנק מהכיכר האדומה, לבייג'ינג

לאחר חודשי הכנות ואינספור מנהלות, זינקו המתחרים לדרכם בת 10,700 הקילומטרים. אלופי העולם ישברו שיאים אבל אותנו מעניין צוות פוינטר-IGO ברכב מס' 127, וצוות קדשאי-ערמוני ב-155. להתראות בעוד שבועיים, למרגלות החומה הסינית!

ראלי דרך המשי 2016. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
כנסיית ווסילי הקדוש צופה על הכיכר האדומה כבר למעלה מ-500 שנים, אך מעולם לא חזתה בכזה שפע מוטורי. השכן פוטין לא בא לבקר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

La Place Rouge etait vide שר ז'ילבר ב?קו אבל היום, הייתה הכיכר האדומה במוסקבה הומה, מבעבעת, ורועמת בצלילי מנועים. בסופם של חודשי הכנות מתישים עמדו המתחרים למרגלות כנסיית וסילי הקדוש, מוכנים לתת גז על פני מחצית מאירופה ואסיה, לאורכה של דרך המשי העתיקה. ראלי דרך המשי נולד לפני שש שנים, אבל מהדורת 2016 עומדת להפוך אותו לאירוע רב חשיבות; הארכת המסלול עד בייג'ינג הופכת את הראלי לארוך ותובעני יותר ממרוץ הדקאר המיתולוגי, ויעידו על כך אלופי העולם שהתגודדו הכיכר האדומה.

פיג'ו הגיעה לכאן בכוח מלא עם סטפן פטרהאנסל, סבסטיאן לוב וסיריל דספרה. עבור פיג'ו הפכה 'דרך המשי' למבחן הכנה אולטימטיבי למרוץ הדקאר, הנהנה – בינתיים - מיחסי ציבור טובים מאלה של דרך המשי. פטרהאנסל "מלך דקאר" קיבל את הכבוד לעלות ראשון על הפודיום האדום, מלווה בקריין צעקני, מחיאות כפיים נלהבות ולהקת נערות שעינטזו שלוחת רסן; על הפודיום המתינו לו המארגנים, שר הספורט הרוסי ונציגים מהודרים של קזחסטאן וסין.

אחריו טיפסה על הפודיום ה-MINI All 4 Racing של וולדימיר ווסילייב; MINI הן היחידות העשויות לאיים על פיג'ו, למרות שנראה כאילו הניצחון מונח בכיסה של הקבוצה הצרפתית (אם כי לך תדע, מה יכול לקרות לאורך 11,000 קילומטרים?). NINI קיבלה חיזוק משמעותי בדמות הסעודי יזיד מוחמד אל רהג'י, שנטש את טויוטה אחרי הדקאר האחרון. הפיג'ו 2008DKR של לוב ודהספרה משכו תשומת לב גדולה ולאחריהם עברו בצד הפודיום (לא עליו, כמובן...) משאיות הענק של קמאז וטטרה. מכונות מדהימות.

ראלי דרך המשי 2016. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי דרך המשי 2016/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בחורינו המצוינים

קרוב למאה רכבי מרוץ עלו בזה אחר זה על הפודיום, מבריקים ומוכנים להרפתקה הגדולה; היו שם אבי טיפוס נוצצים ומכוניות סדרתיות משופרות, רכבי 4X4 ובאגים בהנעה אחורית, טרופי טראק אחד ואפילו RZR משופר. אבל אף רכב לא ריגש אותנו כמו המכוניות "שלנו" ובראשן, הצהובה של צוות פוינטר-IGO. כמי שחי איתם את חודשי ההכנות, ליקוט הספונסורים והמאבק נגד הזמן, אני רק יכול לשער מה התרחש מאחורי ארשת הפנים הנינוחה שלהם. רז היימן והלל סגל כבר לא ילדים, הם צוות המרוץ המקצועני ביותר בישראל ומאחוריהם אינספור מרוצי דקאר, פרעונים ואחרים, ובעיקר – שני ניצחונות בקטגוריית T1.2 בראלי דרך המשי 2009 ו-2010. למרות זאת הם מודעים לגודל האתגר השנה – מעולם לא עשו מרוץ ארוך כל כך, בטריטוריה מורכבת ומנוכרת כל כך.

הקריין ברך אותם על השתתפותם השלישית בדרך המשי, שאל את רז והלל על חוויותיהם מהמרוצים הקודמים ועל ציפיותיהם ל-2016... שניות מאוחר יותר ירדו מהפודיום, בשאיפה להגיע גם אל פודיום הסיום; כל כך הרבה דברים יכולים להשתבש בדרך, שהישרדות היא המשימה הגדולה ביותר. רז והלל יתחילו בקצב רגוע, וייצברו מהירות ככל שיעברו הימים. אנו נעקוב אחריהם מקרוב.

כמה מכוניות מאוחר יתר עלתה על הפודיום "הירוקה" של אביב קדשאי ויזהר ערמוני, צוות מרוץ פרטי. אביב הוא מבכירי הספורט המוטורי בישראל והישראלי הראשון שיצא למרוץ שטח בינלאומי, 'הפרעונים' בשנת 1990. אביב ויזהר לוקחים את האירוע בגישה נינוחה יותר, יש להם את הפריווילגיה לא להיות חייבים שום דבר, לאף אחד. הם כאן כדי ליהנות אבל אני מכיר את אביב – האיש תחרותי בטירוף ורגל ימין שלו תצמיד את הדוושה לרצפה, בכל מקום בו זה יהיה אפשרי.

ראלי דרך המשי 2016. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לוק אלפונס, אלוף עבר ואחד המארגנים, מברך את יזהר ערמוני ואביב, דקה לפני היציאה/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ועכשיו, לעבודה!

לאחר חודשי דיבורים, טיסות לחו"ל וטקסים חגיגיים, לאחר יום חיול גדוש בסידורים ותיאומים, מתחיל המרוץ הגדול. היום יעברו המתחרים 800 קילומטרים מנהלתיים עד קזאן שבמזרח רוסיה, שם ייערך פרולוג קצר של 2 קילומטרים בלבד. בפרולוג ייקבע סדר ההזנקה לתחילת המרוץ, ואז ירעמו האגזוזים. והחל מהערב, נגמרו הפינוקים במלון עם מקלחות וחשמל – לפנינו מסע שטח של שבועיים, לינה באוהלים והרפתקה מתמשכת. כייף גדול חברים.

עוד באותו נושא

גרוטאשטח 2016: מאילת לחרמון, במכוניות כביש הזויות

לכתבה המלאה
ראלי דרך המשי 2016. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
ראלי דרך המשי 2016/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully