וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה המחודשת

17.7.2016 / 8:03

מתיחת הפנים שעבר הדור ה-11 של הקורולה טיפל בעיקר בקוסמטיקה קלה והוסיף בטיחות וכאופציה בתשלום את מערכת ה"קונקטד-קאר" של איתוראן בשיתוף גיל קאר. ובכל זאת, האם משהו השתנה במשפחתית הפופולארית ביותר?

צילומים: קובי ליאני

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

התשובה היא לא. או לפחות לא ממש, אם קיוויתם למצוא איזשהו חידוש בטויוטה קורולה מהדור ה-11 לאחר מתיחת פנים של אמצע החיים. גם כשמדובר במשפחתית הנמכרת ביותר בישראל והמכונית השניה הכי נמכרת בישראל, היא צריכה לעבור מידה מסוימת של ריענון כדי לתת סיבה לאלה שקנו או חכרו להחליף ולהישאר בבית ובמקרה של הקורולה, נעשה המינימום הנחוץ בסעיף זה.

קשה לקרוא לרשימת השינויים בה רשימה, שכן היא כוללת מספר מצומצם של רכיבים בלבד - בחזית, גריל עליון מוקטן, גריל תחתון מוגדל ופנסי ערפל שקועים (בגרסה הרלוונטית), מאחור פנסים שמשלבים תאורת לד וזהו. בתא הנוסעים, ליטוש קל ו... כן. זהו. החידוש העיקרי אם כן, נוגע לשילוב מערכת מולטימדיה חדשנית שהופכת את המכונית למחוברת לרשת האינטרנט באופן קבוע ולה מגוון רחב של יכולות ותוספת של ארבע מערכות בטיחות חשובות. היבואנית לישראל העמידה לרשותנו רכב מבחן, אז יצאנו לדייט נוסף עם סגנית אלופת המכירות של ישראל.

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

מעט מדי, וללא העיקר

ניתן להאזין לתחנות רדיו אינטרנט מהעולם, גם לפי ז'נרים של מוזיקה. האפליקציה של המערכת מקשרת את הרכב אל מערך השירות וניתן לתאם ביקורים לשירות במוסכי החברה

מאחר והשינויים העיצוביים מעטים מדי ושינויים טכניים לא נעשו בה, ציפינו שהמפגש עמה יתנקז בעיקר אל התועלות של טכנולוגית "המכונית המחוברת", אבל זה לא קרה. מכוניות המבחן בסופו של דבר לא צוידו במערכת האופציונלית שתהיה זמינה רק בשבועות הקרובים, אז בשלב זה נסתפק בלספר לכם שהמערכת החדשה שתוכננה במיוחד עבור הקורולה בשיתוף עם איתוראן וגיל קאר, יכולה להעשיר מאוד את חוויית המשתמש ברכב.

למשל, מאחר וזו מחוברת לרשת באמצעות כרטיס סים עצמאי (מגיע עם חבילת גלישה של 1 גיגה, או 3 גיגה בתשלום נוסף), ניתן להאזין לתחנות רדיו אינטרנט מהעולם, גם לפי ז'אנרים של מוזיקה. האפליקציה של המערכת מקשרת את הרכב אל מערך השירות וניתן גם לדווח על תקלות וגם לתאם ביקורים לשירות במוסכי החברה. המערכת אוגרת גם ספר רכב מלא בתוכה, מאפשרת גלישה באפליקציות כמו פייסבוק וכו', לצפות בסרטים ועוד (כל עוד לא בנסיעה פעילה כמובן). והחלק החשוב ביותר, בזכות הגדרות המערכת, במקרה וזו מזהה מצב חירום כמו תאונה, היא מציעה לכם את האפשרות ליצור קשר מידי עם חמישה מוקדים: משטרה, מד"א, איחוד הצלה, מוקד טויוטה ומרכז השירות שלכם, לכל צורך.

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

איך זזה?

הדור ה-11 של הקורולה, גם לאחר מתיחת הפנים ממשיך להשתמש ביחידת הכוח המוכרת עד כה. כלומר, מנוע 1.6 ליטר בנזין שמפיק 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד וכן 16.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה (רכב המבחן) או גם באופציה לתיבת הילוכים ידנית. על הכביש, הקורולה נעה בדיוק כפי שמצפים מקורולה - ללא דרמות. שום דבר בהיבט של הביצועים והכוח לא ידרוש מכם אקסטרה תשומת לב או יגרום לכם להחסיר פעימות מהתרגשות. לוחצים וזה עובד, לוחצים על הדוושה שליד וזה עוצר, באותו אופן הגיוני ולא מרגש כמו מכונת הקפה המשרדית.

המנוע מפיק כוח שמתגבר בצורה ליניארית - שוב, לוחצים יותר מקבלים יותר, לוחצים פחות מקבלים פחות, וזה בערך המצב. תיבת ההילוכים שואפת לשמור את המנוע בסל"ד נמוך ככל הניתן לשם הפחתת הרעשים (שקיימים בסל"ד גבוה) וצריכת דלק. אם לוחצים עליה למשל עד שלושה רבעים ממהלכה, היא מייצרת תאוצה ותחושה של כאילו מדובר בתיבה עם הילוכים (הסל"ד עולה ויורד כדי לדמות העברת הילוכים) ולא נתקע על שיא תחום ההספק בדומה לשאר התיבות הרציפות. כשבוחרים במצב הידני (אין באמת סיבה לכך), היא מציעה דפדוף בין 7 יחסי העברה קבועים. בהתאם לכך, כשלוחצים על מתג הספורט (לא מצאנו בו צורך של ממש), התיבה מחזיקה את המנוע בסל"ד גבוה יותר, כאילו מתוך המטרה להישאר בתחום הכוח היעיל של המנוע.

אם מתעקשים ומודדים זמנים, מקבלים את הממוצע הקיים בשוק, בדיוק באמצע. לא לטוב ולא לרע. רכב המבחן שלנו עצר את המד על 10.8 שניות להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ועל 7.8 שניות בהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש שמדמה עקיפה. לא מנצחת בקרבות רמזורים, לא עוקפת משאיות בזמן מצמוץ, אבל גם לא משתרכת מאחור. וצריכת הדלק? נסיעה משולבת בעיר ומחוצה לה, כולל בקטע נהיגה הררי הניבו צריכה של 13.1 קילומטרים לליטר. סביר.

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
המנוע לא שיא הטכנולוגיה, אבל מספק את מה שצריך ולא מעבר לכך/קובי ליאני

איך נוסעת ועד כמה נוחה?

תא הנוסעים של הקורולה ברכב המבחן שניתן לנו, נראה טוב מאוד. אין ספק ששילוב הצבעים הבהיר והכהה מצליח לשבור את האפרוריות שכה מאפיינת את רכבי הליסינג בכלל והקורולה בפרט. הקבינה מוארת יותר וממש עושה חשק להיכנס פנימה. עוזרים מאוד גם מרקם החומרים שלובש חלק מהדשבורד ואפילו הרכות הראשונית של המושב. אולם לגבי זה האחרון, היינו שמחים אם הנוחות הראשונית הייתה מחזיקה מעמד גם בנסיעות ממושכות יותר, שכן החוסר בתמיכה לגב התחתון, לירכיים וצדי הגוף, גרמו לנו לנוע באי נוחות אחרי שעה רצופה של נהיגה. מאחור המצב טוב יותר, עם מרחב יעיל לרגליים ותמיכה ראויה יותר של גב המושב. גם תא המטען עשה רושם טוב עם נפח גדול, למרות שדלת התא אינה גדולה.

בכל הקשור להתנהגות ונוחות הנסיעה, הקורולה ממשיכה בקו האדיש שלה. לא מדובר במכונית נוחה באופן מופגן, למרות המתלים הרכים (השיבושים עדיין חודרים לתא ומנענעים את הנוסעים) או במכונית שפונה אל הנהג שאוהב לנהוג. לא נפתיע אתכם אם נספר לכם שהקורולה אינה מכוונת לעבר חובבי הנהיגה. היא פשוט לא. המתלים שלה רכים וכורעים תחת עומס פניות, הבלמים ספוגיים וההגה שלה קל משקל (מדי), נטול תחושה (לחלוטין) וכלל לא מדויק (יותר מכך, אפילו ממש מעורפל). לא מבינים על מה אנחנו מלינים? כנסו לסיבוב ארוך שמשאיר את ההגה בזווית קבועה ועכשיו נענעו אותו קלות ימינה ושמאלה - כלום לא יקרה. אז מה הוא כן עושה? מפנה את הרכב. מכניס ומוציא אותו מהחניה, מכוון את הפרונט אל הכיוון הכללי הרצוי והוא לא יעייף את הידיים. מכשיר כיוון בסיסי למדי. לא משהו לספר עליו לחבר'ה על בירה.

הדור המעודכן של הקורולה קיבל כאמור ארבע מערכות הבטיחות חדשות שזלגו גם אליו. הראשונה, היא מערכת להתרעה בפני סכנת התנגשות מלפנים (בעזרת מצלמה וחישני מרחק לייזר) אשר מתריעה קולית ואף בולמת בעצמה בעוצמה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה במידה והנהג לא מגיב להתרעה (בין 15 ל-140 קמ"ש התרעה קולית, בין 30 ל-80 קמ"ש מגבירה את כוח הבלימה, בין 10 ל-80 קמ"ש בלימה אוטונומית). המערכת השניה, תתריע על סטייה מנתיב הנסיעה (אך לא תבצע תיקוני היגוי בעצמה), השלישית מסוגלת "לקרוא" תמרורי מהירות ולהתריע על חריגה והאחרונה, יודעת להעביר בעצמה את עצמת התאורה בחזית מאורות דרך לאורות מעבר כדי לשפר את הראות ולמנוע סנוור של נהגים אחרים.

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
האווירה בהחלט טובה יותר עם שני גוונים בתא הנוסעים/קובי ליאני

אמרת קורולה, אמרת הכל

לא ניתן להתכחש לנתוני המכירות בישראל ובעולם ולמרות כל הבינוניות הזו, טויוטה כנראה מחזיקים את הנוסחה הנכונה כבר 11 דורות, אז אין ממש טעם לשנות

לא ניתן להתכחש לנתוני המכירות בישראל ובעולם ולמרות כל הבינוניות הזו, טויוטה כנראה מחזיקים את הנוסחה הנכונה כבר 11 דורות, אז אין ממש טעם לשנות. יהיה מי שיאמר ש-44 מיליון לא טועים וגם כמה עשרות אלפים בישראל והם אכן לא טועים. התכונות שטויוטה קורולה מציעה בהחלט מתאימים לקהל הרחב ויותר מכך, מסוגלים לספק לו מענה לכל צורך ממשי. יש לה תא נוסעים מרווח, תא מטען שימושי, מנוע יעיל, אבזור מספק, בטיחות טובה ועוד שלל שיקולים הגיוניים ומעשיים. השיח הציבורי מדבר גם על אמינות מופלגת ושמירת ערך מופלגת ואלה תכונות שנמצאות בראש סדר העדיפויות של חלק גדול מרוכשי הרכב בישראל.

אז היא לא פונה לחובבי הנהיגה והיא גם לא מנסה לעשות זאת וזה בסדר גמור. כמובן שתוספת מערכות הבטיחות חיובית מאוד בכל היבט ויכול להיות (ללא ניסוי, לא נוכל לדעת) שגם מערכת המולטימדיה החדשה שווה את הסכום (שעוד לא הובהר) שיבוקש עבורה, אבל ציפינו שהעדכון יכלול קצת יותר ממריחה של קוסמטיקה שרק חדי עין יכולים להבחין בה. מצד שני, זו קורולה - קנו אותה גם קודם באלפים ויעשו זאת גם כעת, למרות המינוריות של העדכון.

אילו מכוניות עדיין ניתן לרכוש עם תיבת הילוכים ידנית?

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן קודם

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016. קובי ליאני
מבחן טויוטה קורולה מתיחת פנים. יולי 2016/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully