וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנהוג כמו חוליגנים": מומחי בטיחות נגד פורד פוקוס RS

21.7.2016 / 15:14

מומחי בטיחות בדרכים באוסטרליה חרדים מבקרת ה"דריפט" בפוקוס RS החדשה. משטרת התנועה כבר נערכת להחרמות אם מישהו יתפס בכביש ציבורי מנסה לבצע תעלולים אקרובטיים

פורד פוקוס RS. יצרן, ניר בן טובים
פורד פוקוס RS. בקרת ה"דריפט" מאפשרת לנהג לבצע תרגילים על הכביש, שמיועדים למסלול סגור/ניר בן טובים, יצרן

סיפור מעניין שהתפתח לאחרונה באוסטרליה, מציב את פורד פוקוס RS החדשה על הכוונת של משטרת התנועה ומומחי בטיחות, שטוענים שבקרת ה"דריפט" המותקנת ברכב עלולה לגרום לתאונות דרכים קשות בידיהם של נהגים לא מיומנים. "דריפט" רק נציין בקצרה, משמעו בתרגום חופשי סחיפה של הרכב על ארבעת הגלגלים תוך שליטה מבוקרת בעוצמת דוושת ההאצה (בין היתר כמובן).

חלק מבכירי הרשויות במשרד התחבורה באוסטרליה מביעים חשש גדול מהתכונות שלה, במיוחד לאור דבריו של נהג המירוצים בן קולינס (לשעבר ה"סטיג" בתכנית הרכב טופגיר), שבמסגרת מבחן דרכים שביצע ציין כי אפשר לנהוג את הפוקוס RS "כמו חוליגנים" כשבקרת הדריפט מופעלת.

משטרת התנועה באוסטרליה רשאית להחרים את הרכב מיידית ולפסול את רשיון הנהג לחצי שנה עד שנה אם נתפס נוהג בפראות על כביש ציבורי. לדברי ג'ק הילי, סגן אגף התנועה באוסטרליה: "כל איבוד אחיזה מכוון על כביש ציבורי - מבחינתו זו עבירה על החוק". לדברי מומחי בטיחות בסידני, אין שום דבר, גם לא נוכחות משטרתית, שמונעים מהנהג להפעיל את המערכת מתי שרוצה, לרבות על כביש רגיל בו משתמשים נהגים אחרים.

בפורד פרסמו תגובה לפיה הם סומכים על הלקוחות שלהם לעשות את ההבחנה הנדרשת: "מצב דריפט נועד אך ורק לנהיגה על מסלול סגור - כפי שמופיע באזהרה על לוח המחוונים. אנחנו מאמינים שגם מצב דריפט וגם מצב "מסלול" אכן מתאימים רק לנהיגה תחרותית, ולטעמנו הנהגים של הפוקוס RS מבינים שמותר לשחרר את הרסן רק בסביבה בטיחותית ומבוקרת - כמו בימי מסלול פתוחים לקהל".

הרולד סקראבי, פעיל למען בטיחות נהגים באוסטרליה וראש המועצה לבטיחות הולכי רגל, מותח ביקורת על תגובת היצרן, ואומר שהוא "נותר בהלם" שהטכנולוגיה אושרה לשימוש ביבשת. "אזהרה על לוח המחוונים ברכב לא יכולה לעצור איזה אידיוט מלהפעיל אותה על כביש ציבורי. אנחנו מבקשים מפורד לבצע ריקול למכוניות שנמכרו ולבטל את הבקרה הזו", כך מוסיף.

נשיא איחוד הרופאים האוסטרלי לשעבר, פרופ' בריאן אולר מצביע על היבט נוסף בסוגיה: "ברור שהם (פורד) מכוונים את המכונית לקהל צעיר שמתעניין בנהיגה קיצונית. הבעיה היא שלרובם אין גישה למסלול מירוצים סגור, ובהעידרו - זוהי בהחלט פעולה מסוכנת מאוד".

עם בקרה או בלי, לא נראה שמשטרת התנועה בישראל תהיה מוטרדת ממנה, שכן הפוקוס RS לא עתידה להגיע לארץ בייבוא סדיר נוכח הביקוש המועט שחוותה הפוקוס ST (שלא להזכיר את המחיר הצפוי אחרי מס וכדומה). באוסטרליה מכל מקום, תומחרה בימים אלו ב-50 אלף דולר.

עוד בוואלה! רכב:
פורד מציינת 50 שנה לנצחון ההיסטורי בלה-מאן
פורד קא פלוס - התשובה לקיה פיקנטו בדרך לארץ?
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully