וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעה בתאונת דרכים, ותקבל 166,000 שקל לרכישת קנביס רפואי

21.7.2016 / 7:53

מומחית שבדקה את הנפגעת קבעה כי בעקבות פציעתה היא סובלת מתסמונת פוסט טראומטית, הגורמת לה לדכאון כרוני

קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס רפואי/ShutterStock
התובעת העידה כי את עיקר ימיה היא מבלה במיטתה או על ספה במרפסת דירתה כאשר היא ישובה ללא מעש מיוחד ולכל היותר קוראת או משחקת במחשב ומעשנת קנביס

התאונה התרחשה בשנת 2003 בסיבובי סדום ערד: הרוכב הרכיב את חברתו במסגרת טיול אופנועים ובאחד מעיקולי הדרך, הגיחה מכונית מהכיוון הנגדי לנתיב הרכיבה, ועל מנת להימנע מהתנגשות חזיתית סטה האופנוע לכיוון התהום. הרוכב דחף את חברתו מהאופנוע וקפץ ממנו. הזוג הובהל לבית החולים והרוכב שוחרר עוד באותו היום, אך מזלה של חברתו, חיילת בשירות סדיר, היה רע ומר. כעולה מפסק הדין, היא החלה לסבול מכאבים מופשטים בכל חלקי גופה, מעייפות יתר ומתופעות פתולוגיות נוספות.

מומחית בתחום הנפש קבעה בחוות דעתה המקצועית כי התאונה היוותה קו שבר בחייה של התובעת שפיתחה בעקבותיה תסמונת פוסט טראומטית כרונית, מלווה בדיכאון. אז כיצד היא הצליחה להוציא סכום כל כך גבוה לרכישת קנביס?

התובעת העידה כי את עיקר ימיה היא מבלה במיטתה או על ספה במרפסת דירתה, כאשר היא ישובה ללא מעש מיוחד ולכל היותר קוראת או משחקת במחשב ומעשנת קנביס שניתן לה כטיפול תרופתי. היא מתעוררת בשעה מאוחרת, לאחר שבעלה וביתה יצאו מהבית ומכינה לעצמה כוס מיץ וכוס קפה אך אינה מחזירה אותם למטבח ואינה מניחה אותם במדיח הכלים. היא מסתפקת בארוחה שבעלה מכין לה ולבתה ולאחר סיום הארוחה היא מותירה את הכלים בכיור ובעלה הוא שמפנה אותם למדיח. עוד עלה מעדותה של התובעת כי היא חווה את עצמה ככישלון של ממש בכך שלא עמדה בציפיותיה מעצמה לשרת בצבא שירות מלא וללכת לקצונה, ללמוד באוניברסיטה משפטים ולעבוד כעורכת דין, ללמוד תואר שני במנהל עסקים, לבנות בית וללדת 3 ילדים ולגדל אותם.

במילים אחרות, כל שרצתה זה לחיות חיים רגילים.

ומה היא כן מסוגלת לעשות?

קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס רפואי/ShutterStock
לאור העלייה במודעות למחלה ולקשר אל תאונת הדרכים, נדרשו בתי המשפט לדון יותר ויותר בתביעות שהוגשו בשל העניין

מנגד, טען בא כוחה של הנתבעת כי התובעת איננה חסרת יכולת פיזית או נפשית להתנהל בחיי היום-יום כמו למשל לקחת את בתה מהגן, להעביר ביגוד ממכונת הכביסה למייבש, לצאת לחנויות, לבצע קניות, לנהוג וכו', "אלא התובעת מעדיפה שלא לעשות פעולות אלה, אלא אם אין ברירה ואין מישהו אחר שיבצע את אותן פעולות עבורה". לדבריו "עצם העובדה כי התובעת\ התחתנה, ונכנסה להריון קשה עקב בעיות קרישת הדם, "סחבה" את ההריון וילדה, מלמד גם כן על כך שכאשר התובעת רוצה - היא יכולה"

כב' השופטת מבית משפט המחוזי בתל אביב חדוה וינבאום וולצקי, פסקה כי יש להכיר בכך שהתאונה הותירה את התובעת סובלת מתסמונת פיברומיאלגיה בדרגה קשה בשל כאביה ועייפותה הרבה וכן מתסמונת פוסט טראומטית ודיכאון בשל הקושי שלה לקבל את מצבה הנוכחי אשר מגבילים את כושר תפקודה באופן משמעותי. בהתאם לכך, קבעה השופטת כי נכותה הרפואית כמו גם התפקודית של התובעת בתחום הנפשי עומדת על 30% נכות. בקביעת גובה הפיצוי, התייחה
השופטת גם לעובדה כי עלות רכישת הקנביס החודשית של הנפגעת מסתכמת בסך של 470 ש"ח וסה"כ הפיצוי בגין רכישת הקנביס עומד על - 166,560 ¤. בסופו של יום, נקבע כי התובעת תקבל פיצוי כולל בגובה של 3,462,063 ¤

עו"ד אסף ורשה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין: "במהלך השנים האחרונות, לאור העלייה במודעות למחלה ולקשר אל תאונת הדרכים, נדרשו בתי המשפט לדון יותר ויותר בתביעות שהוגשו בשל העניין. אם בעבר תהו השופטים אודות האפשרות כי כלל קיים קשר סיבתי בין השניים, הרי שכיום, המצב שונה, והדלת לקבלת פיצוי פתוחה וקל באופן יחסי לעבור מבעדה ולקבל בסופו של יום פיצוי כספי. פיצוי שמשקף נאמנה את השינוי שחל במציאות הפיזית והנפשית של החולה.

עוד בוואלה! רכב:
ריסק את הלמבורגיני היקרה לעיני המצלמות
טויוטה קורולה המחודשת במבחן דרכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully